Gyurkity Péter
A Samsung egyetlen pixelhibánál kicseréli az LCD-ket
A világ legnagyobb LCD gyártója bejelentette, hogy a 2005-ben Dél-Koreában értékesített kijelzők esetében kiterjeszti a garanciát, és már egyetlen pixelhiba esetén díjmentesen kicserélik a monitort.
A Samsung bejelentése némileg meglepő, hiszen a gyártó vállalatok a legjobb esetben is csak hat pixelhiba esetén vállalják a garanciás cserét, ellenkező esetben a vásárlónak meg kell barátkoznia a zavaró pöttyökkel. Az év első napján életbe lépő rendelkezés azonban előírja, hogy a vásárlást követő hat hónapon át a Samsung garanciával cseréli a pixelhibás kijelzőket. Jóllehet az ajánlat csak a dél-koreai vásárlókra vonatkozik, és csak abban az esetben érvényes, ha a monitor a tavaly év második felében készült, és már az idei évben vásárolták meg.
A Forbes magazin értesülése szerint a Samsung ezzel a lépéssel szeretné megtartani előnyét a konkurens gyártókkal szemben, és amennyiben az ajánlat sikeresnek bizonyul, a vállalat a többi piacra is kiterjesztheti a kedvezményt. Egy ilyen lépés kétségtelenül megerősítené a cég helyzetét, amire a társaságnak szüksége is van, hiszen a folyadékkristályos kijelzők piacán igen kiélezett verseny folyik, és a Samsung esetleges sikere esetén várhatóan a rivális gyártók is fontolóra veszik majd egy hasonló kedvezmény bevezetését.
A DisplaySearch kutatócég legutóbbi felmérése szerint a Samsung Electronics novemberben szorította le az első helyről nagy riválisát, az LG-Philips LCD-t. Az óriáscég ugyanis novemberben 3,07 millió, 10 hüvelykesnél nagyobb kijelzőt szállított le, amely 13,5 százalékos növekedést jelentett októberhez képest, és mintegy 50 ezer darabbal haladta meg a konkurens vállalat eredményét. Abban a hónapban a Samsung bevétele elérte a 850 millió dollárt, míg az LG.Philips LCD bevétele 656 milliónál tetőzött. Az összesített adatok szerint 2004 első 11 hónapjában a Samsung valamivel több mint 28 millió monitort állított elő, míg riválisa 24,88 millió darabot, és az előrejelzések szerint a nagyobb gyártók idén még több kijelző legyártását tervezik.
A Samsung bejelentése némileg meglepő, hiszen a gyártó vállalatok a legjobb esetben is csak hat pixelhiba esetén vállalják a garanciás cserét, ellenkező esetben a vásárlónak meg kell barátkoznia a zavaró pöttyökkel. Az év első napján életbe lépő rendelkezés azonban előírja, hogy a vásárlást követő hat hónapon át a Samsung garanciával cseréli a pixelhibás kijelzőket. Jóllehet az ajánlat csak a dél-koreai vásárlókra vonatkozik, és csak abban az esetben érvényes, ha a monitor a tavaly év második felében készült, és már az idei évben vásárolták meg.
A Forbes magazin értesülése szerint a Samsung ezzel a lépéssel szeretné megtartani előnyét a konkurens gyártókkal szemben, és amennyiben az ajánlat sikeresnek bizonyul, a vállalat a többi piacra is kiterjesztheti a kedvezményt. Egy ilyen lépés kétségtelenül megerősítené a cég helyzetét, amire a társaságnak szüksége is van, hiszen a folyadékkristályos kijelzők piacán igen kiélezett verseny folyik, és a Samsung esetleges sikere esetén várhatóan a rivális gyártók is fontolóra veszik majd egy hasonló kedvezmény bevezetését.
A DisplaySearch kutatócég legutóbbi felmérése szerint a Samsung Electronics novemberben szorította le az első helyről nagy riválisát, az LG-Philips LCD-t. Az óriáscég ugyanis novemberben 3,07 millió, 10 hüvelykesnél nagyobb kijelzőt szállított le, amely 13,5 százalékos növekedést jelentett októberhez képest, és mintegy 50 ezer darabbal haladta meg a konkurens vállalat eredményét. Abban a hónapban a Samsung bevétele elérte a 850 millió dollárt, míg az LG.Philips LCD bevétele 656 milliónál tetőzött. Az összesített adatok szerint 2004 első 11 hónapjában a Samsung valamivel több mint 28 millió monitort állított elő, míg riválisa 24,88 millió darabot, és az előrejelzések szerint a nagyobb gyártók idén még több kijelző legyártását tervezik.