SG.hu
Online erősít a Procter & Gamble
[Mediainfo.hu] A világ egyik legnagyobb fogyasztásicikk-gyártója, a Procter & Gamble megbeszélésre hívta a legjelentősebb online médiatulajdonosokat. Az óriásvállalat fokozott érdeklődése azt jelentheti, hogy az FMCG szektor a jövőben nagyobb figyelmet szentel az internetes megjelenéseknek.
Az AOL, az MSN, valamint a Yahoo! is képviselteti magát a P&G kerekasztalánál, amely december elején ül össze. Értesülések szerint mindhárom portált arra kérték fel, hogy esettanulmányokkal bizonyítsák az internet mint marketing médium hatékonyságát az FMCG szektorban. Szakértők szerint ez az első alkalom, hogy a P&G online médiatulajdonosokat invitált hasonló rendezvényre. A P&G nem kívánt további részletekkel szolgálni, de szóvivőjük az eseményt belső tréningnek nevezte, amelynek célja a brand managerek és marketingesek képességeinek fejlesztése. A szóvivő hozzátette, hogy a csoport néhány hete hasonló továbbképzésben részesült az outdoor médiával kapcsolatban, és tagadta, hogy a lépés a vállalat marketing stratégiájának változását jelentené.
A tény, azonban, hogy az óriásvállalat felkészültebb akar lenni az online marketing területén, mindenképp figyelemreméltó, hiszen az internetes szektor régóta szeretne pénzhez jutni az FMCG iparágtól, amely az egyik legnagyobb költő az offline médiumokban. Az Interactive Advertising Bureau adatai szerint a fogyasztási cikkek részesedése az online médiaköltésben a tavalyi év második feléről 2004 első hat hónapjára 12, 6%-ról 5,4%-ra esett, miközben más szektorok (pl. munkaközvetítés, utazás) kiadásai rohamosan nőttek.
A P&G már ebben az évben is több figyelmet szentelt az internetnek, mivel szorosabb kapcsolatot szeretne kiépíteni fogyasztóival. E törekvés keretében indították útnak a tinédzser lányokat célzó beinggirl.co.uk weboldalt, amely olyan női márkákat népszerűsít, mint az Always és a Tampax.
Az AOL, az MSN, valamint a Yahoo! is képviselteti magát a P&G kerekasztalánál, amely december elején ül össze. Értesülések szerint mindhárom portált arra kérték fel, hogy esettanulmányokkal bizonyítsák az internet mint marketing médium hatékonyságát az FMCG szektorban. Szakértők szerint ez az első alkalom, hogy a P&G online médiatulajdonosokat invitált hasonló rendezvényre. A P&G nem kívánt további részletekkel szolgálni, de szóvivőjük az eseményt belső tréningnek nevezte, amelynek célja a brand managerek és marketingesek képességeinek fejlesztése. A szóvivő hozzátette, hogy a csoport néhány hete hasonló továbbképzésben részesült az outdoor médiával kapcsolatban, és tagadta, hogy a lépés a vállalat marketing stratégiájának változását jelentené.
A tény, azonban, hogy az óriásvállalat felkészültebb akar lenni az online marketing területén, mindenképp figyelemreméltó, hiszen az internetes szektor régóta szeretne pénzhez jutni az FMCG iparágtól, amely az egyik legnagyobb költő az offline médiumokban. Az Interactive Advertising Bureau adatai szerint a fogyasztási cikkek részesedése az online médiaköltésben a tavalyi év második feléről 2004 első hat hónapjára 12, 6%-ról 5,4%-ra esett, miközben más szektorok (pl. munkaközvetítés, utazás) kiadásai rohamosan nőttek.
A P&G már ebben az évben is több figyelmet szentelt az internetnek, mivel szorosabb kapcsolatot szeretne kiépíteni fogyasztóival. E törekvés keretében indították útnak a tinédzser lányokat célzó beinggirl.co.uk weboldalt, amely olyan női márkákat népszerűsít, mint az Always és a Tampax.