SG.hu
A médiumok között elsiklik a lényeg
[Infinit] A különböző tömegtájékoztatási eszközök igyekeznek egymás mellett
létezni, ugyanis a fogyasztók egyre nagyobb igényt mutatnak egyidejű
használatuk iránt.
Az American Press Institute The Media Centere és a BIGresearch 2003. októberében végzett felméréséből kiderül, hogy a fogyasztók 70%-a egyszerre több, különböző médiumot használ, a Mobium Creative Group pedig a közelmúltban feltárta, hogy a munkavégzés során az üzletemberek 83%-a figyel oda többfajta médiumra.
A The Media Center és a BIGresearch szerint a tévénézést is különböző hagyományos és új médiumok használata kíséri. A 13.414 válaszoló durván háromnegyede televízió-nézés közben rendszeresen vagy alkalomszerűen újságot olvas, míg kétharmada internetezik. Az internetezők több mint fele ugyanakkor rádiót hallgat, 20%-a pedig újságot olvas szörfölés közben.
Az egyidejű médiahasználat helyzetbe hozza azokat a marketingeseket, akik az új médiaformákkal, például az internettel próbálják elcsábítani az embereket a hagyományos médiumoktól, mint amilyen a televízió, a rádió és a sajtó. Ugyanakkor a többfajta médium szimultán használata gyakran sekélyesebbé teszi az így megszerzett információkat. A Mobium Creative Group kutatásából kiderül, hogy a többfajta médiumot használó üzletemberek több mint 80%-a nagyobb figyelmet összpontosít az egyik tömegtájékoztató eszköz irányában. "Az egyidejű médiahasználat nagyon elterjedt az üzletemberek között: 88%-uk olvas újságot tévénézés közben, 70%-uk hallgat rádiót munkavégzés közben, 56%-uk olvasgat nyomtatott üzleti cikkeket, miközben internetezik" - állítja Guy Gangi a Mobium Creative Group-tól.
Amikor legutóbb egyszerre használtak többfajta médiumot, az üzletemberek az alábbi eszközökre figyeltek oda leginkább:
Internet: 41%
Újság: 20%
TV: 18%
Kereskedelmi szaklap: 5%
Üzleti cikkek: 5%
Rádió: 4%
Közvetlen levelezés: 4%
Értékesítési szakirodalom: 1%
Soha nem használt egyszerre több tömegtájékoztatási eszközt: 2%
A széles, többcsatornás kampányok nem tudják megfogni a szerteágazó figyelmet - állítja Phil Rist, a BIGresearch stratégiai igazgatóhelyettese, aki szerint a marketingszakemberek kihasználhatják az újító jellegű, célzott reklám lehetőségét. "A marketingesek megtervezhetik, hogy milyen médiumokon keresztül hirdetnek egyszerre, de új, kreatív ötleteket is bevonhatnak. Ha egy célcsoportnál magas a TV/újság együttes használati aránya, akkor ott többségükben az újságra koncentrálnak, nem pedig a televízióra, ezért a tévéreklámoknak erőteljes hanghatásokkal kell operálniuk ahhoz, hogy felkeltsék a figyelmet" - magyarázza Rist.
Az egyidejű médiahasználat nem újsütetű dolog, ugyanakkor Rist rámutat, hogy ez idáig senki nem vizsgálta meg a fogyasztó szemszögéből, pedig erre szükség lenne ahhoz, hogy az ágazat ennek megfelelően változzon és alkalmazkodjon.
Az American Press Institute The Media Centere és a BIGresearch 2003. októberében végzett felméréséből kiderül, hogy a fogyasztók 70%-a egyszerre több, különböző médiumot használ, a Mobium Creative Group pedig a közelmúltban feltárta, hogy a munkavégzés során az üzletemberek 83%-a figyel oda többfajta médiumra.
A The Media Center és a BIGresearch szerint a tévénézést is különböző hagyományos és új médiumok használata kíséri. A 13.414 válaszoló durván háromnegyede televízió-nézés közben rendszeresen vagy alkalomszerűen újságot olvas, míg kétharmada internetezik. Az internetezők több mint fele ugyanakkor rádiót hallgat, 20%-a pedig újságot olvas szörfölés közben.
Az egyidejű médiahasználat helyzetbe hozza azokat a marketingeseket, akik az új médiaformákkal, például az internettel próbálják elcsábítani az embereket a hagyományos médiumoktól, mint amilyen a televízió, a rádió és a sajtó. Ugyanakkor a többfajta médium szimultán használata gyakran sekélyesebbé teszi az így megszerzett információkat. A Mobium Creative Group kutatásából kiderül, hogy a többfajta médiumot használó üzletemberek több mint 80%-a nagyobb figyelmet összpontosít az egyik tömegtájékoztató eszköz irányában. "Az egyidejű médiahasználat nagyon elterjedt az üzletemberek között: 88%-uk olvas újságot tévénézés közben, 70%-uk hallgat rádiót munkavégzés közben, 56%-uk olvasgat nyomtatott üzleti cikkeket, miközben internetezik" - állítja Guy Gangi a Mobium Creative Group-tól.
Amikor legutóbb egyszerre használtak többfajta médiumot, az üzletemberek az alábbi eszközökre figyeltek oda leginkább:
A széles, többcsatornás kampányok nem tudják megfogni a szerteágazó figyelmet - állítja Phil Rist, a BIGresearch stratégiai igazgatóhelyettese, aki szerint a marketingszakemberek kihasználhatják az újító jellegű, célzott reklám lehetőségét. "A marketingesek megtervezhetik, hogy milyen médiumokon keresztül hirdetnek egyszerre, de új, kreatív ötleteket is bevonhatnak. Ha egy célcsoportnál magas a TV/újság együttes használati aránya, akkor ott többségükben az újságra koncentrálnak, nem pedig a televízióra, ezért a tévéreklámoknak erőteljes hanghatásokkal kell operálniuk ahhoz, hogy felkeltsék a figyelmet" - magyarázza Rist.
Az egyidejű médiahasználat nem újsütetű dolog, ugyanakkor Rist rámutat, hogy ez idáig senki nem vizsgálta meg a fogyasztó szemszögéből, pedig erre szükség lenne ahhoz, hogy az ágazat ennek megfelelően változzon és alkalmazkodjon.