SG.hu
A netező fiatalok 17 százaléka diktálja a divatot
[Menedzsmentfórum] 22 millió tizenéves lesz elérhető a világhálón az USA-ban 2008-ban, derül ki a Jupiter Research eMarketerben közölt kutatásából. A reklámozók azonban nehezen érik el őket, mivel a fiatalok online tevékenysége elsősorban a chatre és a blogokra korlátozódik.
Az 1800 internet-felhasználó 13 és 17 év közötti fiatal megkérdezésével készült elemzés a marketing lehetőségek felmérésére irányult. A Jupiter eredményei szerint 2004 és 2008 között meredeken emelkedni fog a netező tinédzserek száma: míg ebben az évben 18 millióan interneznek a korosztályból, négy év múlva már 22 millióan fognak online tartalmakat böngészni, vagy szolgáltatásokat igénybe venni.
Az internetező 13-17 évesek mintegy 17 százaléka úgynevezett 'befolyásoló tinédzser': ők azok, akik igen nagyfokú online aktivitást fejtenek ki, népszerűek és ízlésformálóak a hálós közösségekben. A meghatározó internetező fiatalok a tizenéves felhasználók összességénél némileg idősebbek és gazdagabbak. Az ebbe a csoportba tartozók hetente átlagosan 8 órát töltenek a világhálón, a nemek aránya pedig kiegyenlített: a véleményformálók 53 százaléka lány.
A hirdetők szempontjából kiemelt célcsoport a többieket befolyásoló netes 'divatdiktátorok' populációja, a fiatalok marketing-célú elérése az interneten azonban igen nehéz, állítja a Jupiter kutatása. Egyszerűbb befolyásolni a fiatalokat a tv-n keresztül: míg egy átlagos amerikai középiskolás heti hét órát internetezik, addig tévézéssel 10 órát tölt.
A leginkább azonban az teszi nehézzé a marketing szempontból való befolyásolást, hogy a tinédzserek elsősorban chatelnek a hálón, illetve weblogokat írnak és olvasnak. Ezekbe a kommunikációs csatornákba a reklámszakemberek ezidáig nem törtek be. A netező fiatalok 71 százaléka használja rendszeresen az instant messaging szolgáltatást, 30 százalékuk pedig rendszeresen blogozik. Mindez igen kevéssé teszi vonzó célcsoporttá a tizenéveseket az online marketing szempontjából, derül ki az eMarketer cikkéből.
Az 1800 internet-felhasználó 13 és 17 év közötti fiatal megkérdezésével készült elemzés a marketing lehetőségek felmérésére irányult. A Jupiter eredményei szerint 2004 és 2008 között meredeken emelkedni fog a netező tinédzserek száma: míg ebben az évben 18 millióan interneznek a korosztályból, négy év múlva már 22 millióan fognak online tartalmakat böngészni, vagy szolgáltatásokat igénybe venni.
Az internetező 13-17 évesek mintegy 17 százaléka úgynevezett 'befolyásoló tinédzser': ők azok, akik igen nagyfokú online aktivitást fejtenek ki, népszerűek és ízlésformálóak a hálós közösségekben. A meghatározó internetező fiatalok a tizenéves felhasználók összességénél némileg idősebbek és gazdagabbak. Az ebbe a csoportba tartozók hetente átlagosan 8 órát töltenek a világhálón, a nemek aránya pedig kiegyenlített: a véleményformálók 53 százaléka lány.
A hirdetők szempontjából kiemelt célcsoport a többieket befolyásoló netes 'divatdiktátorok' populációja, a fiatalok marketing-célú elérése az interneten azonban igen nehéz, állítja a Jupiter kutatása. Egyszerűbb befolyásolni a fiatalokat a tv-n keresztül: míg egy átlagos amerikai középiskolás heti hét órát internetezik, addig tévézéssel 10 órát tölt.
A leginkább azonban az teszi nehézzé a marketing szempontból való befolyásolást, hogy a tinédzserek elsősorban chatelnek a hálón, illetve weblogokat írnak és olvasnak. Ezekbe a kommunikációs csatornákba a reklámszakemberek ezidáig nem törtek be. A netező fiatalok 71 százaléka használja rendszeresen az instant messaging szolgáltatást, 30 százalékuk pedig rendszeresen blogozik. Mindez igen kevéssé teszi vonzó célcsoporttá a tizenéveseket az online marketing szempontjából, derül ki az eMarketer cikkéből.