SG.hu

Ötven százalékkal nőtt az online hirdetési piac

2004 első negyedévében az online reklámpiac négy vezető szereplőjének összesített bevétele: 336 925 403 forint volt. 2003 megfelelő időszakához képest (224 082 000 Ft) ez pontosan 50 százalékos növekedést jelent.

A hazai online hirdetési piac négy legjelentősebb szereplője: az Axelero (origo), az Index, a Ringier online és a Sanoma online 2004 elején megállapodott, hogy az online hirdetési piacról - negyedévi rendszereséggel - nyílvánosságra hozzák összesített bevételi adataikat. Mivel, kizárólag a reklámtortából megszerzett tényleges hirdetési bevételekről (net.net) kívántak valós képet kapni és nyújtani a piac többi szereplőjének, a forgalmi adatok NEM tartalmazzák a barter megállapodásosok értéket, az emeltdíjas SMS, az online DM, a konzultációsés egyéb bevételeket.

Az Online Értékesítési Klubbal olyan nyitott rendszert hoztak létre, amelynek tagja lehet az online piac minden szereplője, akinek hirdetési értékesítési bevétele a tárgyévben (várhatóan) meghaladja az ötven millió forintot. A négy tag az online hirdetési piac bevételének kétharmadát-háromnegyedét mondhatja magáénak.

A reklámpiaci szakemberek szerint 2004 egészére igaz lesz az átlagosan 50 százalékos növekedés, szemben a hagyományos reklámpiacokkal, ahol az éves 7-8 százalékos növekedés jónak mondható. A becslések szerint az idén a négy legnagyobb online szereplő reklámbevétele elérheti a 2 milliárd forintot, míg teljes piaci bevétel elérheti a 2,5-3 milliárd forintot. A kezdeményezéshez csatlakozik a Házipatika.com és a Portfolio.com is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!