SG.hu
Felmérés a fiatal internetezők reklámfogyasztásáról
[Mediainfo] A Jupiter Research előrejelzése szerint 2008-ra mintegy 22 millió tinédzser használja a világhálót az Egyesült Államokban.
A kutatócég több mint 1800, 13-17 év közötti amerikai fiatalt kérdezett meg felmérése során, majd az adatokat annak fényében elemezte, hogy a hirdetők hogyan érhetik el a leghatékonyabban ezt a demográfiai csoportot. Egészében véve a Jupiter úgy találta, hogy 2004 és 2008 között jelentős növekedés állhat be a világhálót használó fiatalok körében, akiknek száma jelenleg 18 millió, 2008-ra viszont elérheti a 22 milliót.
A tanulmány szerint a vizsgált fiatalok 17 százaléka a "befolyásosak" körébe tartozik. Ez a csoport rendkívül aktív az interneten, tudatosan ügyel a stílusa kialakítására, illetve erősen orientált a család és a barátok irányába. A Jupiter úgy találta, hogy a befolyásosak idősebbek, illetve jobb anyagi körülmények között élnek, mint az átlagos amerikai fiatalok. Hetente átlagosan 8 órát töltenek az interneten, ami egy órával több, mint a teljes minta átlaga. A csoportban 53 százalék a lányok aránya.
Bár a fenti csoport nagyon vonzó célcsoport, a Jupiter arra figyelmeztet, hogy az internet nem feltétlen a legjobb út a tinédzserek elérésére. Míg az átlagos fiatal 7 órát tölt hetente az interneten, addig 10 órát tévézik ugyanennyi idő alatt, ami markánsabb különbség, mint az online felnőttek esetében.
A fiatalok internet-használati szokásai szintén bonyolulttá teszik kissé a marketingesek dolgát. A tinik elsősorban abban különböznek a felnőttektől, hogy jóval több azonnali üzenetküldő szolgáltatást és blogot használnak. A Yahoo!, az AOL és a Microsoft is megkísérelte már, hogy több reklám kerüljön azonnali üzenetküldő alkalmazásaikba, ám ezt sem maguk a programok nem támogatják igazán, sem pedig a felhasználók, akik számos felmérés szerint is rendkívül ódzkodnak a beékelődő reklámoktól. Így aztán a hirdetési formátumok köre elég behatárolt, s megmarad a kisméretű bannerek, illetve a pop-up szintjén.
A blogok szintén problémásak marketing szempontból, hiszen az oldalak egy jelentős része egyedi felhasználók tulajdonában van, nem frissülnek meghatározott rendszerességgel, nem tudni, pontosan mikor milyen tartalom tűnik fel, nem beszélve arról, hogy számos blogtulajdonos nagy valószínűséggel nem is látna szívesen reklámot az oldalán.
A kutatócég több mint 1800, 13-17 év közötti amerikai fiatalt kérdezett meg felmérése során, majd az adatokat annak fényében elemezte, hogy a hirdetők hogyan érhetik el a leghatékonyabban ezt a demográfiai csoportot. Egészében véve a Jupiter úgy találta, hogy 2004 és 2008 között jelentős növekedés állhat be a világhálót használó fiatalok körében, akiknek száma jelenleg 18 millió, 2008-ra viszont elérheti a 22 milliót.
A tanulmány szerint a vizsgált fiatalok 17 százaléka a "befolyásosak" körébe tartozik. Ez a csoport rendkívül aktív az interneten, tudatosan ügyel a stílusa kialakítására, illetve erősen orientált a család és a barátok irányába. A Jupiter úgy találta, hogy a befolyásosak idősebbek, illetve jobb anyagi körülmények között élnek, mint az átlagos amerikai fiatalok. Hetente átlagosan 8 órát töltenek az interneten, ami egy órával több, mint a teljes minta átlaga. A csoportban 53 százalék a lányok aránya.
Bár a fenti csoport nagyon vonzó célcsoport, a Jupiter arra figyelmeztet, hogy az internet nem feltétlen a legjobb út a tinédzserek elérésére. Míg az átlagos fiatal 7 órát tölt hetente az interneten, addig 10 órát tévézik ugyanennyi idő alatt, ami markánsabb különbség, mint az online felnőttek esetében.
A fiatalok internet-használati szokásai szintén bonyolulttá teszik kissé a marketingesek dolgát. A tinik elsősorban abban különböznek a felnőttektől, hogy jóval több azonnali üzenetküldő szolgáltatást és blogot használnak. A Yahoo!, az AOL és a Microsoft is megkísérelte már, hogy több reklám kerüljön azonnali üzenetküldő alkalmazásaikba, ám ezt sem maguk a programok nem támogatják igazán, sem pedig a felhasználók, akik számos felmérés szerint is rendkívül ódzkodnak a beékelődő reklámoktól. Így aztán a hirdetési formátumok köre elég behatárolt, s megmarad a kisméretű bannerek, illetve a pop-up szintjén.
A blogok szintén problémásak marketing szempontból, hiszen az oldalak egy jelentős része egyedi felhasználók tulajdonában van, nem frissülnek meghatározott rendszerességgel, nem tudni, pontosan mikor milyen tartalom tűnik fel, nem beszélve arról, hogy számos blogtulajdonos nagy valószínűséggel nem is látna szívesen reklámot az oldalán.