Berta Sándor
Káosz a brit repülőtereken
Ma reggel több órán keresztül megbénult az élet a brit repülőtereken. Emiatt a levegőben lévő repülőgépek leszállása is gondokat okozott és meghatározatlan ideig el kellett halasztani az összes felszállást is.
A kaotikus állapotok kialakulása egy számítógépes problémának köszönhető. Miután a problémát a brit Nemzeti Légi Felügyelet rendszerében orvosolták, délelőtt, ha lassan is, de újra megindulhatott a légiforgalom a szigetország repülőterein. A létesítményekben rekedt több tízezer utas - a forgalom újraindulása ellenére - kénytelen országszerte két-három órás késésekkel számolni. A helyzet súlyosságára jellemző, hogy Európa jelenleg legnagyobb repülőterén, a londoni Heathrow-n is komoly fennakadások voltak.
Egyelőre még nem lehet tudni, hogy mi okozta a számítógépes problémát. Adrian Yalland, a brit Nemzeti Légi Felügyelet szóvivője elmondta: a felszállásra váró repülőgépeknek azért kellett a földön maradniuk, mert, ha engedték volna, hogy a levegőbe emelkedjenek a jelenleginél is komplikáltabb helyzet alakulhatott volna ki. szervezetnek a szakember elmondása szerint már az óriási gondokat okozott, hogy a levegőben lévő leszállási engedélyre váró repülőgépeket ne veszítse el szem elől és rendben le tudja őket hozni. A leszállások többsége a felügyelet munkatársainak köszönhetően végül az eredeti menetrend szerint, szinte késés nélkül le is zajlott.
A privatizált brit légifelügyelet központi számítógépes rendszere alig múlt másfél éves és a brit írott és elektronikus sajtóban többször is, mint a világ legkorszerűbb ilyen rendszerét említik. Az igazsághoz hozzátartozik azonban az is, hogy a szakemberek azóta támadják a brit légifelügyeleti számítógépes rendszert, mióta működik. szakértők egyébként rávilágítottak arra is, hogy ha nem egyetlen légifelügyeleti központ lenne, hanem több, akkor nem alakult volna ki ekkora káosz. Egy ilyen probléma akkor csak egy kisebb területre korlátozódna és nem érintené egész Nagy-Britanniát.
A kaotikus állapotok kialakulása egy számítógépes problémának köszönhető. Miután a problémát a brit Nemzeti Légi Felügyelet rendszerében orvosolták, délelőtt, ha lassan is, de újra megindulhatott a légiforgalom a szigetország repülőterein. A létesítményekben rekedt több tízezer utas - a forgalom újraindulása ellenére - kénytelen országszerte két-három órás késésekkel számolni. A helyzet súlyosságára jellemző, hogy Európa jelenleg legnagyobb repülőterén, a londoni Heathrow-n is komoly fennakadások voltak.
Egyelőre még nem lehet tudni, hogy mi okozta a számítógépes problémát. Adrian Yalland, a brit Nemzeti Légi Felügyelet szóvivője elmondta: a felszállásra váró repülőgépeknek azért kellett a földön maradniuk, mert, ha engedték volna, hogy a levegőbe emelkedjenek a jelenleginél is komplikáltabb helyzet alakulhatott volna ki. szervezetnek a szakember elmondása szerint már az óriási gondokat okozott, hogy a levegőben lévő leszállási engedélyre váró repülőgépeket ne veszítse el szem elől és rendben le tudja őket hozni. A leszállások többsége a felügyelet munkatársainak köszönhetően végül az eredeti menetrend szerint, szinte késés nélkül le is zajlott.
A privatizált brit légifelügyelet központi számítógépes rendszere alig múlt másfél éves és a brit írott és elektronikus sajtóban többször is, mint a világ legkorszerűbb ilyen rendszerét említik. Az igazsághoz hozzátartozik azonban az is, hogy a szakemberek azóta támadják a brit légifelügyeleti számítógépes rendszert, mióta működik. szakértők egyébként rávilágítottak arra is, hogy ha nem egyetlen légifelügyeleti központ lenne, hanem több, akkor nem alakult volna ki ekkora káosz. Egy ilyen probléma akkor csak egy kisebb területre korlátozódna és nem érintené egész Nagy-Britanniát.