Berta Sándor
Internet a Lufthansa repülőgépein
A német légitársaság lesz az első a világon, ahol akár a repülőgépek fedélzetén is lehet majd internetezni. A szolgáltatást a Lufthansa mintegy nyolcvan "távolsági" repülőgépén lehet igénybe venni.
August Henningsen, a Lufthansa-Technik AG elnökségének vezetője elmondta: a repülőgépek mindegyikét felszerelik új fejlesztésű műholdas antennákkal. Ezek után az utasoknak lehetőségük nyílik arra, hogy a számítógépeikkel vezeték nélküli eszközök és technikák segítségével e-maileket küldhessenek és fogadhassanak, illetve szörfölhessenek a világhálón. Henningsen szerint csak az ilyen innovációkkal és kreatív ötletekkel őrizhetik meg az emberek munkahelyeit és lehetnek versenyképesek más légitársaságokkal.
Az új adatátviteli technikát - amelyet az internetezésnél használnak az utasok - egyébként a Lufthansa mérnökei a Connexion cég szakembereivel közösen fejlesztették ki. Az új internetes portál, a Lufthansa FlyNet partnere pedig a Tomorrow Focus AG lett. Az adatátviteli sebesség az ISDN és a DSL értékek között várható. A szolgáltatást az egész repülőgépen igénybe vehetik, tehát nem az első osztályon utazók extra kényelmi lehetőségéről van szó.
Elsőként az észak-amerikai és az ázsiai országokba induló repülőgépeket látják el az új antennákkal, legkésőbb 2006-ban pedig a német légitársaság minden "távolsági" járatán igénybe vehető lesz az extra szolgáltatás. Arról egyelőre nem nyilatkoztak a Lufthansánál, hogy vajon a lehetőség ára benne foglaltatik majd a jegyárakban, vagy külön kell az internet használatáért fizetni az utasoknak.
August Henningsen, a Lufthansa-Technik AG elnökségének vezetője elmondta: a repülőgépek mindegyikét felszerelik új fejlesztésű műholdas antennákkal. Ezek után az utasoknak lehetőségük nyílik arra, hogy a számítógépeikkel vezeték nélküli eszközök és technikák segítségével e-maileket küldhessenek és fogadhassanak, illetve szörfölhessenek a világhálón. Henningsen szerint csak az ilyen innovációkkal és kreatív ötletekkel őrizhetik meg az emberek munkahelyeit és lehetnek versenyképesek más légitársaságokkal.
Az új adatátviteli technikát - amelyet az internetezésnél használnak az utasok - egyébként a Lufthansa mérnökei a Connexion cég szakembereivel közösen fejlesztették ki. Az új internetes portál, a Lufthansa FlyNet partnere pedig a Tomorrow Focus AG lett. Az adatátviteli sebesség az ISDN és a DSL értékek között várható. A szolgáltatást az egész repülőgépen igénybe vehetik, tehát nem az első osztályon utazók extra kényelmi lehetőségéről van szó.
Elsőként az észak-amerikai és az ázsiai országokba induló repülőgépeket látják el az új antennákkal, legkésőbb 2006-ban pedig a német légitársaság minden "távolsági" járatán igénybe vehető lesz az extra szolgáltatás. Arról egyelőre nem nyilatkoztak a Lufthansánál, hogy vajon a lehetőség ára benne foglaltatik majd a jegyárakban, vagy külön kell az internet használatáért fizetni az utasoknak.