Gege
Wi-Fi a szingapúri légitársaság gépein
A szingapúri légitársaság a Boeing és a Connexion által közösen szolgáltatott, repülés közben is használható internetszolgáltatás bevezetését tervezi.
Az ázsiai légitársaság tegnap jelentette be, hogy szándéknyilatkozatot írt alá a Boeing vezetéknélküli szolgáltató részlegével, melynek értelmében szélessávú internetkapcsolatot vehetnek igénybe több hoszútávú járat utasai. A megegyezés értelmében a Singapore Airlines 81 utasszállító gépéből 40-en lesz elérhető az internetezésre, levelezésre, illetve TV-műsorok vételére használható nagysebességű műholdas Wi-Fi kapcsolat.
A Singapore Airlines egyike azoknak a légitársaságoknak, melyek a Boeing szélessávú szolgáltatását kihasználva szeretnének bevételhez jutni. Elemzők arra a következtetésre jutottak, hogy ez remek lehetőség lehet a Wi-Fi forrópontok és szélessávú szolgáltatók számára az üzletemberek által igénybe vett utazási eszközökön, pl. repülőgépen, vonaton, illetve más olyan helyen, ahol kevés mozgástérrel rendelkeznek.
"Ha önmérsékletet tanúsítanak, és nem kérnek túl sokat érte, nagy sikere lesz" - mondta John Yunker, Pyramid Research kutatóintézet elemzője.
A forrópontot nyilvános helyen Wi-Fi technológiát alkalmazó, többek közt internet-elérésre használható drótnélküli hálózatként definiálhatjuk. A forrópontok jelenlegi piaca még kiforratlan, és a résztvevők többsége még csak az üzleti modell fejlesztésén fáradozik, ráadásul az ilyen szolgáltatás még eddig senkinek sem hozott nyereséget.
"A Boeing internet-szolgáltatásának díját még nem állapították meg" - mondta Sean Schwinn, a vállalat üzletfejlesztési igazgatója. Az év elején folytatott tesztek során a szolgáltató jelezte, hogy az utasok akár 35 dollárt is hajlandók fizetni egy 7-8 órás út alatti Wi-Fi-használatért.
"Tudjuk, hogy nagyon jó minőségű szolgáltatást nyújtunk, és az ár kialakítására is rengeteg időt szántunk" - mondta Schwinn. "Szolgáltatásunk versenyképes áron lesz elérhető... Jól tudjuk: ha túl sokat kérünk, azzal csak magunknak ártunk."
Az ázsiai légitársaság tegnap jelentette be, hogy szándéknyilatkozatot írt alá a Boeing vezetéknélküli szolgáltató részlegével, melynek értelmében szélessávú internetkapcsolatot vehetnek igénybe több hoszútávú járat utasai. A megegyezés értelmében a Singapore Airlines 81 utasszállító gépéből 40-en lesz elérhető az internetezésre, levelezésre, illetve TV-műsorok vételére használható nagysebességű műholdas Wi-Fi kapcsolat.
A Singapore Airlines egyike azoknak a légitársaságoknak, melyek a Boeing szélessávú szolgáltatását kihasználva szeretnének bevételhez jutni. Elemzők arra a következtetésre jutottak, hogy ez remek lehetőség lehet a Wi-Fi forrópontok és szélessávú szolgáltatók számára az üzletemberek által igénybe vett utazási eszközökön, pl. repülőgépen, vonaton, illetve más olyan helyen, ahol kevés mozgástérrel rendelkeznek.
"Ha önmérsékletet tanúsítanak, és nem kérnek túl sokat érte, nagy sikere lesz" - mondta John Yunker, Pyramid Research kutatóintézet elemzője.
A forrópontot nyilvános helyen Wi-Fi technológiát alkalmazó, többek közt internet-elérésre használható drótnélküli hálózatként definiálhatjuk. A forrópontok jelenlegi piaca még kiforratlan, és a résztvevők többsége még csak az üzleti modell fejlesztésén fáradozik, ráadásul az ilyen szolgáltatás még eddig senkinek sem hozott nyereséget.
"A Boeing internet-szolgáltatásának díját még nem állapították meg" - mondta Sean Schwinn, a vállalat üzletfejlesztési igazgatója. Az év elején folytatott tesztek során a szolgáltató jelezte, hogy az utasok akár 35 dollárt is hajlandók fizetni egy 7-8 órás út alatti Wi-Fi-használatért.
"Tudjuk, hogy nagyon jó minőségű szolgáltatást nyújtunk, és az ár kialakítására is rengeteg időt szántunk" - mondta Schwinn. "Szolgáltatásunk versenyképes áron lesz elérhető... Jól tudjuk: ha túl sokat kérünk, azzal csak magunknak ártunk."