Berta Sándor

Internet a jövő héttől a Lufthansa repülőgépein

Május 17-étől lesz elérhető a német légitársaság "internet a felhők között" szolgáltatása. A Lufthansa LH452-es számú, Münchenből Los Angelesbe tartó járata lesz az első európai repülőgép, amelyen az utasoknak lehetőségük lesz internetezni.

A Lufthansa a Boeing Service vállalattal szövetkezett a szolgáltatás biztosítására. A vezeték nélküli internetes hozzáférés eleinte csak a légitársaság Airbus A340-300 típusú repülőgépein lesz megtalálható. Az ingyenesen elérhető FlyNet portál segítségével az utasok tájékozódhatnak majd az aktuális hírekről, eseményekről, utazási információkról, bevásárlási lehetőségekről, illetve a sokat utazókat megcélzó Lufthansa-program részleteiről.

A Boeing Service fizetős Connexion szolgáltatása ezzel szemben lehetővé teszi, hogy az emberek szörfölhessenek a világhálón, elektronikus leveket küldhessenek és fogadhassanak, valamint azt is, hogy biztonságos módon, egy VPN, vagyis virtuális magánhálózat keretében csatlakozhassanak vállalatuk intranetjéhez vagy e-mail szerveréhez. A repülés teljes időtartamára a Connexion-hozzáférés egységesen, minden utas számára 29,95 dollárba kerül. Lehetőség van arra is, hogy az emberek az interneten eltöltött percekért fizessenek. Ennél a konstrukciónál az első 30perc 9,95 dollárba, míg minden egyes további perc internetezés 25 centet kóstál.

A Boeing Service a Connexion szolgáltatást biztosító hardver- és szoftvereszközöket eddig a Lufthansa öt repülőgépébe szerelte be. Hosszú távon azonban az a német légitársaság célja, hogy fokozatosan az összes Münchenből és Frankfurt am Mainból induló nagy távolságú légijáratain szolgálatot teljesítő minden egyes repülőgépén lehetővé tegye az internetezést az utasok számára.

A Connexionnál alkalmazott technikáról egyébként annyit kell tudni, hogy egy lapos, a Boeing által kifejlesztett antenna az alapja, amelyet a repülőgép hátoldalára szerelnek fel. Az eszköz által használt technológia 5 MBit/s-os le- és 1,5 MBit/s-os feltöltési adatátviteli sebességet tesz lehetővé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #2
    a boing leányvállalata nem az airbussal, hanem légitársaságokkal szerződik, szóval sztm neki tökmind1 hogy milyen gyártmányú gépre szerelik fel a cuccost