Spencer
A repülőgépeken is terjed az internet
Világszerte egyre több légitársaság vezet be járatain internetes szolgáltatásokat, melyre jó példa, hogy a Japan Airlines System és a Boeing vezetősége a napokban állapodott meg az ügyben, hogy a japán vállalat 2004-től több olyan repülőgépet helyez üzembe, mely a Boeing-féle Connexion internetes megoldásokkal lesz felvértezve. Ezen megállapodásra egyébként nem sokkal azt követően került sor, hogy a Singapore Airlines hasonló internet-szolgáltatási szerződést kötött a Boeinggel.
Az egyik legnagyobb japán légitársaságként jegyzett Japan Airlines System munkatársai elmondták, hogy a vállalat Japánban, sőt egész Ázsiában elsőként fog bevezetni repülőgépein internetes szolgáltatásokat. A vállalat utasai 2004 decemberétől kezdve elsőként a Japán és Anglia között közlekedő repülőgép járatokon internetezhetnek majd, azonban a légitársaság képviselői ígéretet tettek arra, hogy amennyiben a szolgáltatás sikeres lesz, meg fogják honosítani a Japán és az európai kontinens, illetve a Japán és Amerika között közlekedő járatokon is.
A Connexion by Boeing nevezetű szolgáltatás révén a repülőgépek műholdas internet kapcsolattal fognak rendelkezni, ennek köszönhetően pedig az utasok szélessávon internetezhetnek majd. A repülőgépek fedélzetén vezeték nélküli hálózatokat fognak üzemeltetni, vagyis az utasok mindenfajta vezeték nélkül csatlakozhatnak majd notebookjaik, illetve kéziszámítógépeik segítségével a világhálóra. A Boeing természetesen azokra is gondol, akik esetleg még nem rendelkeznek vezeték nélküli megoldásokkal felvértezett hordozható számítógépekkel, így számukra az ülésekbe integrált Ethernet csatlakozókat biztosít.
Scott Carson, a Connexion by Boeing elnöke elmondta, hogy a repülőgépek az időjárási körülményektől függő sávszélességet fognak kapni, mely sávszélesség ideális esetben meghaladhatja a 20 Mbit/s-ot is. Carson utalt arra, hogy a 20 Mbit/s negyedét, vagyis mintegy 5 Mbit/s-ot használhatnak internetezésre az utasok, a fennmaradó sávszélességen pedig légiközlekedési információkat és televíziós adásokat visznek át, illetve egy bizonyos sávszélességet puffer célokra tartanak fenn. A szolgáltatás ára 15-30 dollár körül lesz.
Az egyik legnagyobb japán légitársaságként jegyzett Japan Airlines System munkatársai elmondták, hogy a vállalat Japánban, sőt egész Ázsiában elsőként fog bevezetni repülőgépein internetes szolgáltatásokat. A vállalat utasai 2004 decemberétől kezdve elsőként a Japán és Anglia között közlekedő repülőgép járatokon internetezhetnek majd, azonban a légitársaság képviselői ígéretet tettek arra, hogy amennyiben a szolgáltatás sikeres lesz, meg fogják honosítani a Japán és az európai kontinens, illetve a Japán és Amerika között közlekedő járatokon is.
A Connexion by Boeing nevezetű szolgáltatás révén a repülőgépek műholdas internet kapcsolattal fognak rendelkezni, ennek köszönhetően pedig az utasok szélessávon internetezhetnek majd. A repülőgépek fedélzetén vezeték nélküli hálózatokat fognak üzemeltetni, vagyis az utasok mindenfajta vezeték nélkül csatlakozhatnak majd notebookjaik, illetve kéziszámítógépeik segítségével a világhálóra. A Boeing természetesen azokra is gondol, akik esetleg még nem rendelkeznek vezeték nélküli megoldásokkal felvértezett hordozható számítógépekkel, így számukra az ülésekbe integrált Ethernet csatlakozókat biztosít.
Scott Carson, a Connexion by Boeing elnöke elmondta, hogy a repülőgépek az időjárási körülményektől függő sávszélességet fognak kapni, mely sávszélesség ideális esetben meghaladhatja a 20 Mbit/s-ot is. Carson utalt arra, hogy a 20 Mbit/s negyedét, vagyis mintegy 5 Mbit/s-ot használhatnak internetezésre az utasok, a fennmaradó sávszélességen pedig légiközlekedési információkat és televíziós adásokat visznek át, illetve egy bizonyos sávszélességet puffer célokra tartanak fenn. A szolgáltatás ára 15-30 dollár körül lesz.