SG.hu

A Spotify új prémium szolgáltatást indít a "szuperrajongók” számára

A svéd csoport bővíti a streaming szolgáltatást, havi 18 dollárt kérnek majd az új előfizetési szintért.

A Spotify még idén egy új, a zene rajongóit célzó szuperprémium előfizetést indít, amely havi extra 6 dollárba fog kerülni. A társaság új licencszerződéseket kötött a Universal Music és a Warner Music cégekkel, hogy az olyan előadók, mint Kendrick Lamar és Taylor Swift szerzői jogvédett dalai bekerülhessenek az előfizetésbe. A Spotify nem jelentett be friss megállapodást a Sony Musickal, a harmadik nagy lemezkiadóval, amely olyan sztároknak ad otthont, mint Beyoncé. Az új előfizetés lehet, hogy csak ősszel érkezik.

A „Music Pro” elnevezésű előfizetés három fő funkciót kínál majd a feliratkozók elcsábítására: jobb minőségű hanganyagot; korai hozzáférést a koncertjegyekhez; és megnövelt funkcionalitást, például „DJ” opciót a streaminghez. A jegyvásárlási funkció része a zeneipar azon törekvésének, hogy tőkét kovácsoljon a „szuperrajongókból” - azokból a hallgatókból, akik rendszeresen vásárolnak merchandise termékeket és elmennek kedvenc sztárjaik koncertjeire. A Spotify fő riválisai, az Apple Music és az Amazon Music már most is jobb minőségű, "veszteségmentes” hangot kínálnak a fizetős zenei streaming alapcsomagok részeként. A Spotify 2021 óta ígérgeti saját hi-def audio termékét, de azt többször is elhalasztották.

A Spotify jó szériában van, a cég nemrég számolt be első teljes éves nyereségességéről, miután csökkentette költségeit és elbocsátott több ezer alkalmazottat. Részvényei az elmúlt egy évben majdnem megháromszorozódtak, mivel a befektetők örültek az eredményeknek. A Spotify tőzsdei kapitalizációja 130 milliárd dollár, így a Wall Street szerint többet ér, mint a három nagy lemezkiadó együttvéve. A kiadók a legutóbbi megállapodásokban több pénzt akartak kicsikarni a Spotify-ból.

Daniel Ek vezérigazgató a hónap elején az eredménybeszámoló során az új előfizetési szintre vonatkozó terveit ecsetelte. „A zeneipar következő verziója szerintem az lesz, ahol a Spotify élményét különböző alcsoportokra szabjuk” - mondta. "Egyfajta átmenetet képezünk az egyméretű szolgáltatásról a sokkal inkább specializált szintek felé, mivel a fogyasztók száma lassan több százmillióra nő”. A Universal és a Warnerrel kötött megállapodások részeként a Spotify több professzionális zenei videót is felvesz a platformjára, mivel így próbál versenyre kelni a YouTube-bal, a TikTokkal és másokkal.

A Deutsche Bank elemzői szerint ez a szuperprémium szint „a Spotify bevételnövekedésének következő szakaszát jelentheti”. A Midia Research azonban szkeptikusabb véleményt fogalmazott meg. "Lehetne azt állítani, hogy a szuperfan réteg bomlasztó innováció, de ez attól függ, hogy valóban kitolja-e a streaming határait” - írta Mark Mulligan elemző. „Ellenkező esetben lehet, hogy csak annyira lesz „bomlasztó”, mint az, hogy a mobilszolgáltatók prémium csomagokat kínálnak a magasabb költésű fogyasztóknak.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • end3 #2
    Soha nem szabadna a felhasználóknak ilyen lehúzásokra fizetni. Van akinek 10 zene kell havonta ahhoz, hogy a szűk szabadidejében jól érezze magát, van akinek 200. De semmiképpen nem kell több millió. Ráadásul úgy, hogy forrásokkal hozzájárulunk a pár értékes alkotásra jutó sok ezer szemét folyamatos "termeléséhez" is. - Ugyanez igaz a többi (videós-filmes,) streaming-szolgáltatásokra is.

    (Ha valaki rászánja az idejét és begyűjti a kedvenceit, utána akkor hallgatja és annyiszor, - akár a mobileszközök valós tárhelyéről, - amennyiszer csak akarja.) A "számokkal" való dobálódzás csak arra jó, hogy emelkedett érzésekkel fizethessék a cég profitját, a részvényesek osztalékát évről-évre, ha lehet, mindig többet mint az előző évben.

    Mindezt csak azért, hogy legyen egy nagy "fogyasztói ernyő" felettünk a korlátlan lehetőségek érzetét keltve. A fogyasztásra szánható idő pedig erősen korlátos.

    A választás szabadsága, a fogyasztás minőségét jelentő konkrét döntés a fontos, nem a soha ki nem használható "csilliárdos" lehetőség. (Tudni kell, alapból mindenki a cép kapitalizációjára fizet, és nem a saját fogyasztását fedezendő!)

    A mobil számítástechnika és a wi-fi kábelmentes világának nem arról kéne szólnia, hogy bárhol legyen is az ember a világban, vásároltassanak vele. (Akár percenként is, úgy emelnek le a bankszámlánkról pénzeket, hogy sokszor csak utólag értesülhetünk róla.)

    Bár kétségtelen, az eladóknak ez nagy lehetőség! Próbálják is minden rafinált eszközzel kiterjeszteni a profitszerzési módokat. Mi meg "kismajmok" módjára örülünk ennek.
  • kvp #1
    A kabeltevek is ilyenek, ha valaki dragabb csomagot ker, akkor tobb csatornat lathat. Sot lehetne tobb elofizetesi csoport is, mindegyik kitomve olyan eloadokkal akiket senki sem hallgat es csak 1-1 sztart tartalmazva. Igy ha valakinek van 3 kedvenc eloadoja, akkor akar 3 kulonbozo csatorna csomagra is elo kellene fizetnie, hogy mind a 3-tol hallgathasson zeneket.

    A VOD moziszolgaltatok mar most is ezt csinaljak, 3 nezett sorozat tobbnyire 3 eltero szolgaltato, 3 eltero elofizeteset jelenti. A spotify csak azt szeretne, ha mindharom eltero elofizetes nalluk lenne...

    ps: Lassan megint visszajutunk oda, hogy ellopni egyszerubb lesz mint kifizetni a tartalmakat...