SG.hu
A Spotify új prémium szolgáltatást indít a "szuperrajongók” számára

A svéd csoport bővíti a streaming szolgáltatást, havi 18 dollárt kérnek majd az új előfizetési szintért.
A Spotify még idén egy új, a zene rajongóit célzó szuperprémium előfizetést indít, amely havi extra 6 dollárba fog kerülni. A társaság új licencszerződéseket kötött a Universal Music és a Warner Music cégekkel, hogy az olyan előadók, mint Kendrick Lamar és Taylor Swift szerzői jogvédett dalai bekerülhessenek az előfizetésbe. A Spotify nem jelentett be friss megállapodást a Sony Musickal, a harmadik nagy lemezkiadóval, amely olyan sztároknak ad otthont, mint Beyoncé. Az új előfizetés lehet, hogy csak ősszel érkezik.
A „Music Pro” elnevezésű előfizetés három fő funkciót kínál majd a feliratkozók elcsábítására: jobb minőségű hanganyagot; korai hozzáférést a koncertjegyekhez; és megnövelt funkcionalitást, például „DJ” opciót a streaminghez. A jegyvásárlási funkció része a zeneipar azon törekvésének, hogy tőkét kovácsoljon a „szuperrajongókból” - azokból a hallgatókból, akik rendszeresen vásárolnak merchandise termékeket és elmennek kedvenc sztárjaik koncertjeire. A Spotify fő riválisai, az Apple Music és az Amazon Music már most is jobb minőségű, "veszteségmentes” hangot kínálnak a fizetős zenei streaming alapcsomagok részeként. A Spotify 2021 óta ígérgeti saját hi-def audio termékét, de azt többször is elhalasztották.
A Spotify jó szériában van, a cég nemrég számolt be első teljes éves nyereségességéről, miután csökkentette költségeit és elbocsátott több ezer alkalmazottat. Részvényei az elmúlt egy évben majdnem megháromszorozódtak, mivel a befektetők örültek az eredményeknek. A Spotify tőzsdei kapitalizációja 130 milliárd dollár, így a Wall Street szerint többet ér, mint a három nagy lemezkiadó együttvéve. A kiadók a legutóbbi megállapodásokban több pénzt akartak kicsikarni a Spotify-ból.
Daniel Ek vezérigazgató a hónap elején az eredménybeszámoló során az új előfizetési szintre vonatkozó terveit ecsetelte. „A zeneipar következő verziója szerintem az lesz, ahol a Spotify élményét különböző alcsoportokra szabjuk” - mondta. "Egyfajta átmenetet képezünk az egyméretű szolgáltatásról a sokkal inkább specializált szintek felé, mivel a fogyasztók száma lassan több százmillióra nő”. A Universal és a Warnerrel kötött megállapodások részeként a Spotify több professzionális zenei videót is felvesz a platformjára, mivel így próbál versenyre kelni a YouTube-bal, a TikTokkal és másokkal.
A Deutsche Bank elemzői szerint ez a szuperprémium szint „a Spotify bevételnövekedésének következő szakaszát jelentheti”. A Midia Research azonban szkeptikusabb véleményt fogalmazott meg. "Lehetne azt állítani, hogy a szuperfan réteg bomlasztó innováció, de ez attól függ, hogy valóban kitolja-e a streaming határait” - írta Mark Mulligan elemző. „Ellenkező esetben lehet, hogy csak annyira lesz „bomlasztó”, mint az, hogy a mobilszolgáltatók prémium csomagokat kínálnak a magasabb költésű fogyasztóknak.”
A Spotify még idén egy új, a zene rajongóit célzó szuperprémium előfizetést indít, amely havi extra 6 dollárba fog kerülni. A társaság új licencszerződéseket kötött a Universal Music és a Warner Music cégekkel, hogy az olyan előadók, mint Kendrick Lamar és Taylor Swift szerzői jogvédett dalai bekerülhessenek az előfizetésbe. A Spotify nem jelentett be friss megállapodást a Sony Musickal, a harmadik nagy lemezkiadóval, amely olyan sztároknak ad otthont, mint Beyoncé. Az új előfizetés lehet, hogy csak ősszel érkezik.
A „Music Pro” elnevezésű előfizetés három fő funkciót kínál majd a feliratkozók elcsábítására: jobb minőségű hanganyagot; korai hozzáférést a koncertjegyekhez; és megnövelt funkcionalitást, például „DJ” opciót a streaminghez. A jegyvásárlási funkció része a zeneipar azon törekvésének, hogy tőkét kovácsoljon a „szuperrajongókból” - azokból a hallgatókból, akik rendszeresen vásárolnak merchandise termékeket és elmennek kedvenc sztárjaik koncertjeire. A Spotify fő riválisai, az Apple Music és az Amazon Music már most is jobb minőségű, "veszteségmentes” hangot kínálnak a fizetős zenei streaming alapcsomagok részeként. A Spotify 2021 óta ígérgeti saját hi-def audio termékét, de azt többször is elhalasztották.
A Spotify jó szériában van, a cég nemrég számolt be első teljes éves nyereségességéről, miután csökkentette költségeit és elbocsátott több ezer alkalmazottat. Részvényei az elmúlt egy évben majdnem megháromszorozódtak, mivel a befektetők örültek az eredményeknek. A Spotify tőzsdei kapitalizációja 130 milliárd dollár, így a Wall Street szerint többet ér, mint a három nagy lemezkiadó együttvéve. A kiadók a legutóbbi megállapodásokban több pénzt akartak kicsikarni a Spotify-ból.
Daniel Ek vezérigazgató a hónap elején az eredménybeszámoló során az új előfizetési szintre vonatkozó terveit ecsetelte. „A zeneipar következő verziója szerintem az lesz, ahol a Spotify élményét különböző alcsoportokra szabjuk” - mondta. "Egyfajta átmenetet képezünk az egyméretű szolgáltatásról a sokkal inkább specializált szintek felé, mivel a fogyasztók száma lassan több százmillióra nő”. A Universal és a Warnerrel kötött megállapodások részeként a Spotify több professzionális zenei videót is felvesz a platformjára, mivel így próbál versenyre kelni a YouTube-bal, a TikTokkal és másokkal.
A Deutsche Bank elemzői szerint ez a szuperprémium szint „a Spotify bevételnövekedésének következő szakaszát jelentheti”. A Midia Research azonban szkeptikusabb véleményt fogalmazott meg. "Lehetne azt állítani, hogy a szuperfan réteg bomlasztó innováció, de ez attól függ, hogy valóban kitolja-e a streaming határait” - írta Mark Mulligan elemző. „Ellenkező esetben lehet, hogy csak annyira lesz „bomlasztó”, mint az, hogy a mobilszolgáltatók prémium csomagokat kínálnak a magasabb költésű fogyasztóknak.”