SG.hu

Az Airbnb vezérigazgatója szerint az MI még nem képes utazásszervezésre

Az Airbnb készen áll a technológia bevezetésére - de nem úgy, ahogyan azt a fogyasztók eredetileg szerették volna.

Az Airbnb ahelyett, hogy olyan eszközöket kínálna az utazóknak, amelyek MI-ügynökök segítségével segítik az utazások megtervezését vagy lefoglalását, először az ügyfélszolgálati rendszerében vezetik be a technológiát. Ez a frissítés a nyár folyamán fog bevezetésre kerülni - közölte a vállalat a befektetőkkel a tavalyi negyedik negyedévről szóló eredménybeszámoló során. Az Airbnb társalapítója és vezérigazgatója, Brian Chesky kifejtette, hogy az MI „hihetetlen munkát” végezhet az ügyfélszolgálaton, mivel bármilyen nyelven képes beszélni és több ezer oldalnyi dokumentumot tud fejben tartani. Kezdetben az MI ügyfélszolgálati ügynökként fog dolgozni, de képességei idővel bővülni fognak.

Míg olyan cégek, mint az OpenAI, a Google és mások MI-ügynökökön - vagyis olyan szoftvereken, amelyek egy sor feladatot képesek elvégezni az ügyfél nevében - dolgoznak, Chesky úgy véli, hogy a technológia még túl korai ahhoz, hogy az Airbnb számára hasznos legyen. Úgy véli azonban, hogy előbb-utóbb az MI „mélyreható hatással lesz az utazásra”, még akkor is, ha a nagy utazási platformok esetében egyelőre semmi sem változik. "A következőt gondolom az MI-ról. Szerintem még nagyon korán van” - mondta Chesky. „Valószínűleg olyan, mint a '90-es évek közepén-végén az internet.” Megjegyezte, hogy más vállalatok dolgoznak az utazásszervezéssel kapcsolatos integrációkon, de szerinte még túl korai az MI utazásszervezéshez. "Nem hiszem, hogy készen állna a bevezetésre” - tette hozzá a vezérigazgató.

Ahogy a technológia tovább fejlődik, az Airbnb terjeszti majd ki az MI-alapú ügyfélszolgálati ügynököt, hogy a platform keresőjének része legyen, és egy bizonyos ponton, még nagyon soká, "utazási és életviteli komornyikká" váljon, mondta Chesky. Az ügyfélszolgálati felhasználás mellett belső mérnöki célokra is alkalmazzák, ezen a téren kisebb termelékenységnövekedésről számolt be az ügyvezető, de itt is óvatosságra intett, mondván: "Nem hiszem, hogy ez még alapvető termelékenységbeli lépésváltáshoz vezet”. Néhány éven belül ezek a nyereségek elérhetnek valamilyen „középtávú” hatást - jegyezte meg Chesky -, például a technológiai és mérnöki termelékenység 30%-os növekedését.

Az Airbnb nem közölte, hogy az MI alkalmazása hatással lesz-e a létszámra, de Ellie Mertz pénzügyi igazgató utalt a nagyobb hatékonyságra, amely különösen az ügyfélszolgálat területén lehetséges. "Ami a 2025-ös évet és az ottani kilátásokat illeti, azt mondanám, hogy a változó költségeinkben, tehát az olyan területeken, mint a fizetési folyamatok és az ügyfélszolgálati lehetőségek, van rá mód hogy egy kicsit hatékonyabbak legyünk, és hogy ott némi árrésbővülést érjünk el” - mondta Mertz a befektetőknek. Az Airbnb erős eredményről számolt be a negyedik negyedévben, ami a részvények 15%-os emelkedését eredményezte. A vállalat 2,48 milliárd dolláros bevételt ért el a negyedévben, ami meghaladta a 2,42 milliárd dolláros becsléseket, az egy részvényre jutó nyereség pedig 73 cent volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!