JohnnyCage
Az AOL gátat szab a popup ablakoknak
Az America OnLine (AOL) szerdán egy olyan popup reklámfelügyelő rendszert adott ki, amely lehetővé teszi a társaság szolgáltatásának felhasználói számára, hogy megakadályozzák az előugró reklámablakok megjelenését.
Az AOL, amely korábban maga is gyakran alkalmazta az előugró reklámablakokat, a közelmúltban hadat üzent az online reklámok ezen formájának, illetve a kéretlenül érkező reklám e-maileknek.
A Dulles-i (Vancouver) központú társaság az elkövetkező hetekben automatikusan telepíteni kívánja az új popup-blokkoló szoftvert mintegy 33 millió felhasználójának, akik egyébként maguk is letölthetik a szoftvert a társaság weboldaláról. A Web Pop-Up Controls elnevezésű szoftver lehetővé teszi az AOL felhasználóinak, hogy beállítástól függően meg tudják akadályozni az előugró reklámablakok megjelenését.
Az új megoldás elkészítését egyébként a társaság szolgáltatásának felhasználói kérték, akik szerint az előugró reklámablakok a spam mellett az internetezés egyik legkellemetlenebb jelenségét testesítik meg.
"Az AOL új Pop-Up Controls szoftvere lehetővé teszi, hogy a felhasználók anélkül szörfözzenek a világhálón, hogy az előugró reklámok csapdájába kerülnének" - mondta David Gang, az AOL szóvivője. "Az AOL felhasználók ezentúl egy kattintással elejét vehetik az előugró ablakok megjelenésének."
Az új popup-blokkoló szoftver az AOL 8.0 webszoftver felhasználói érhetik el. A társaság a programot 10 nap alatt, folyamatosan juttatja el felhasználóinak. Az új modul egy extra nyomógombot helyez el a böngésző alsó sorának közepén, amellyel a felhasználó kiválaszthatja, hogy engedi-e az előugró ablakok megjelenítését, és ha igen, akkor mely esetekben, illetve milyen megkötésekkel.
Az AOL, amely korábban maga is gyakran alkalmazta az előugró reklámablakokat, a közelmúltban hadat üzent az online reklámok ezen formájának, illetve a kéretlenül érkező reklám e-maileknek.
A Dulles-i (Vancouver) központú társaság az elkövetkező hetekben automatikusan telepíteni kívánja az új popup-blokkoló szoftvert mintegy 33 millió felhasználójának, akik egyébként maguk is letölthetik a szoftvert a társaság weboldaláról. A Web Pop-Up Controls elnevezésű szoftver lehetővé teszi az AOL felhasználóinak, hogy beállítástól függően meg tudják akadályozni az előugró reklámablakok megjelenését.
Az új megoldás elkészítését egyébként a társaság szolgáltatásának felhasználói kérték, akik szerint az előugró reklámablakok a spam mellett az internetezés egyik legkellemetlenebb jelenségét testesítik meg.
"Az AOL új Pop-Up Controls szoftvere lehetővé teszi, hogy a felhasználók anélkül szörfözzenek a világhálón, hogy az előugró reklámok csapdájába kerülnének" - mondta David Gang, az AOL szóvivője. "Az AOL felhasználók ezentúl egy kattintással elejét vehetik az előugró ablakok megjelenésének."
Az új popup-blokkoló szoftver az AOL 8.0 webszoftver felhasználói érhetik el. A társaság a programot 10 nap alatt, folyamatosan juttatja el felhasználóinak. Az új modul egy extra nyomógombot helyez el a böngésző alsó sorának közepén, amellyel a felhasználó kiválaszthatja, hogy engedi-e az előugró ablakok megjelenítését, és ha igen, akkor mely esetekben, illetve milyen megkötésekkel.