JohnnyCage
Újból növekedésnek indulhat az online reklámpiac
Bár az online reklámpiac egyelőre messze elmarad az Internet lufi kipukkanását megelőző helyzettől, az utóbbi időben némi fellendülés volt tapasztalható az elmúlt két évben folyamatosan visszaeső üzletágban.
Az Interactive Advertising Bureau (IAB) reklámiroda kiadott jelentése szerint a mélypontba került ipar az idei harmadik negyedévben újra életjeleket kezdett mutatni. Az internetes reklámbevételek az Egyesült Államokban mintegy 1,47 milliárd dollárt tettek ki a harmadik negyedévben, amely 1 százalékkal nagyobb a megelőző negyedév eredményénél. Bár az 1 százalékos növekedés gyakorlatilag elhanyagolható, a társaság szerint rendkívül fontos, hogy az elmúlt két évben folyamatosan tapasztalt drasztikus visszaesés végre megállt.
A júliustól szeptemberig tartó időszak eredménye 18 százalékkal elmaradt ugyan az egy évvel korábbi eredményekhez képest, a visszaesés azonban valamivel kisebb, mint az idei év második negyedében tapasztalt 21,9 százalék, közölte a New York-i székhelyű szervezet, amely egyébként a szoftveróriás Microsoftot, az America OnLine-t, és a Yahoo-t is köreiben tudja.
Az IAB jelentése 15 amerikai online reklámiroda eredményei alapján készült. A jelentésbe bevont 15 társaság az amerikai internetes reklámpiac 80 százalékát képviseli. "Bár egyelőre csak elhanyagolható növekedést jelentettünk, adataink azt mutatják, hogy a nagyobb reklámirodák bevétele a legtöbb esetben számottevően növekedett" - mondta Greg Stuart, az IAB elnök-vezérigazgatója. "Számos nagy társaság jelentős növekedést ért el, de mi egyelőre az ipar egészét vizsgáltuk" - tette hozzá.
Az Interactive Advertising Bureau (IAB) reklámiroda kiadott jelentése szerint a mélypontba került ipar az idei harmadik negyedévben újra életjeleket kezdett mutatni. Az internetes reklámbevételek az Egyesült Államokban mintegy 1,47 milliárd dollárt tettek ki a harmadik negyedévben, amely 1 százalékkal nagyobb a megelőző negyedév eredményénél. Bár az 1 százalékos növekedés gyakorlatilag elhanyagolható, a társaság szerint rendkívül fontos, hogy az elmúlt két évben folyamatosan tapasztalt drasztikus visszaesés végre megállt.
A júliustól szeptemberig tartó időszak eredménye 18 százalékkal elmaradt ugyan az egy évvel korábbi eredményekhez képest, a visszaesés azonban valamivel kisebb, mint az idei év második negyedében tapasztalt 21,9 százalék, közölte a New York-i székhelyű szervezet, amely egyébként a szoftveróriás Microsoftot, az America OnLine-t, és a Yahoo-t is köreiben tudja.
Az IAB jelentése 15 amerikai online reklámiroda eredményei alapján készült. A jelentésbe bevont 15 társaság az amerikai internetes reklámpiac 80 százalékát képviseli. "Bár egyelőre csak elhanyagolható növekedést jelentettünk, adataink azt mutatják, hogy a nagyobb reklámirodák bevétele a legtöbb esetben számottevően növekedett" - mondta Greg Stuart, az IAB elnök-vezérigazgatója. "Számos nagy társaság jelentős növekedést ért el, de mi egyelőre az ipar egészét vizsgáltuk" - tette hozzá.