Berta Sándor
Nem véletlenül buktak el a 3D-tévék
James Cameron szerint a szemüveg a bűnös, és hogy túl sok pénzt akartak beszedni a funkcióért.
2009 decemberében úgy tűnt, hogy James Cameron művének, az Avatárnak a bemutatója hozza el a 3D-s áttörést. Világszerte nőtt a technológiát használó filmszínházak száma. A 3D-s megjelenítést számos rendező támogatta, köztük volt a már említett James Cameron, Steven Spielberg, Peter Jackson, Tim Burton és a cégek közül a Dreamworks Animation. 2010 októberére kiderült, hogy a gyártók és a filmstúdiók hiába akarják átcsábítani az embereket a 3D-s filmekhez, a vásárlók nem igazán fogékonyak az új technológiára. Az ok az volt, hogy nem volt elég 3D-s tartalom.
Az Avatár a mai napig az egyik, ha nem a leglátványosabb 3D-s film. James Cameron rendező a technológia megszállottja és ez az oka annak is, hogy a 3D-s mozi egyfajta apafigurájának tartják. Az Avatár 2 hamarosan a mozikba kerül és a rendező ebből az alkalomból interjút adott az IGN-nek, amelyben többek között a 3D-s televíziókról is beszélt. Elemzése nem meglepő, mégis súlya van a szavának, mert senki más nem tud többet a 3D-ről, mint Cameron.
"Azért bukott el az egész, mert funkcióként kezelték. Sokan azért ugrottak a 3D-be, hogy kihasználva a mozik fellendülését sok pénzt keressenek. Tehát ugyan létezett a 3D, de szemüveggel, amit ráadásul fel kellett tölteni. Ezzel szemben nagyon közel álltak a megjelenéshez a szemüveg nélkül használható nagyméretű síkképernyős tévék, melyek tulajdonképpen egész jól néztek ki. A 3D otthoni sikeréhez szemüveg nélküli televíziókra lett volna szükség, de a szükséges többletköltségek nem álltak arányban a piaci igényekkel" - jelentette ki Cameron.
A szakember szerint problémát jelentett továbbá, hogy a nappaliban felvett különleges szemüvegek használata túlságosan leszűkíti a figyelem fókuszát. Az otthoni nézők pedig nem kizárólag tévéznek, és nem akarnak olyasmit használni, ami megnehezíti a szobában lévő többi emberrel való beszélgetést. "Nem mindenki olyan filmfanatikus, mint én, aki leül, felteszi a szemüveget és végignézi az egész filmet. Ez inkább színházi élmény." - mondta Cameron. A rendező ugyanakkor nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a 3D technológia visszatérhet, azonban ehhez nem fűzött túl sok reményt arra hivatkozva, hogy az otthoni élmény alapvetően különbözik a moziélménytől.
2009 decemberében úgy tűnt, hogy James Cameron művének, az Avatárnak a bemutatója hozza el a 3D-s áttörést. Világszerte nőtt a technológiát használó filmszínházak száma. A 3D-s megjelenítést számos rendező támogatta, köztük volt a már említett James Cameron, Steven Spielberg, Peter Jackson, Tim Burton és a cégek közül a Dreamworks Animation. 2010 októberére kiderült, hogy a gyártók és a filmstúdiók hiába akarják átcsábítani az embereket a 3D-s filmekhez, a vásárlók nem igazán fogékonyak az új technológiára. Az ok az volt, hogy nem volt elég 3D-s tartalom.
Az Avatár a mai napig az egyik, ha nem a leglátványosabb 3D-s film. James Cameron rendező a technológia megszállottja és ez az oka annak is, hogy a 3D-s mozi egyfajta apafigurájának tartják. Az Avatár 2 hamarosan a mozikba kerül és a rendező ebből az alkalomból interjút adott az IGN-nek, amelyben többek között a 3D-s televíziókról is beszélt. Elemzése nem meglepő, mégis súlya van a szavának, mert senki más nem tud többet a 3D-ről, mint Cameron.
"Azért bukott el az egész, mert funkcióként kezelték. Sokan azért ugrottak a 3D-be, hogy kihasználva a mozik fellendülését sok pénzt keressenek. Tehát ugyan létezett a 3D, de szemüveggel, amit ráadásul fel kellett tölteni. Ezzel szemben nagyon közel álltak a megjelenéshez a szemüveg nélkül használható nagyméretű síkképernyős tévék, melyek tulajdonképpen egész jól néztek ki. A 3D otthoni sikeréhez szemüveg nélküli televíziókra lett volna szükség, de a szükséges többletköltségek nem álltak arányban a piaci igényekkel" - jelentette ki Cameron.
A szakember szerint problémát jelentett továbbá, hogy a nappaliban felvett különleges szemüvegek használata túlságosan leszűkíti a figyelem fókuszát. Az otthoni nézők pedig nem kizárólag tévéznek, és nem akarnak olyasmit használni, ami megnehezíti a szobában lévő többi emberrel való beszélgetést. "Nem mindenki olyan filmfanatikus, mint én, aki leül, felteszi a szemüveget és végignézi az egész filmet. Ez inkább színházi élmény." - mondta Cameron. A rendező ugyanakkor nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a 3D technológia visszatérhet, azonban ehhez nem fűzött túl sok reményt arra hivatkozva, hogy az otthoni élmény alapvetően különbözik a moziélménytől.