Berta Sándor
Működése közben termeli meg az energiát egy új ausztrál vonat
A szerelvény mozdonya akkumulátorokra és a fékezési energia hasznosítására épít.
A Fortescue kifejlesztette az Infinity Train nevű elektromos vasúti szerelvényt, amely a megtett út közben megtermeli a haladásához szükséges energiát és ezért soha nem kell feltölteni. A bányászati vállalat Nyugat-Ausztrália Pilbara régióban bányászik különböző érceket. Azért, hogy a nyersanyagokat a tengerpartra el lehessen juttatni a kiépített kikötőbe, hosszú tehervonatokat alkalmaznak, amelyeket eddig dízelmozdonyok húztak. Ezeket akarják most nyugdíjazni és elektromos járművekkel kiváltani.
A fejlesztés különlegessége, hogy a működtetéséhez nincs szüksége töltőinfrastruktúrára, ugyanis a működése során önmaga tölti fel az akkumulátorait. Ezt az teszi lehetővé, hogy a tengerpartra vezető szakasz folyamatosan lefelé vezet és a jármű a fékezési energiát nyeri vissza. A megtermelt energia elegendő arra, hogy a visszaúton az üres vonatok el tudjanak jutni a bányákig.
Elizabeth Gaines, a Fortescue vezetője azt nyilatkozta, hogy az Infinity Trainben ott a potenciál arra, hogy a világ leghatékonyabb akkumulátorokra épülő elektromos mozdonya legyen. A cég a járműveket a Williams Advanced Engineering brit vállalattal közösen fejleszti. A bányászati társaság azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a tevékenységét szén-dioxid-semlegessé teszi. Gaines rámutatott, hogy ennek a tervnek az elérésében az Infinity Train a legfontosabb projekt.
A Fortescue kifejlesztette az Infinity Train nevű elektromos vasúti szerelvényt, amely a megtett út közben megtermeli a haladásához szükséges energiát és ezért soha nem kell feltölteni. A bányászati vállalat Nyugat-Ausztrália Pilbara régióban bányászik különböző érceket. Azért, hogy a nyersanyagokat a tengerpartra el lehessen juttatni a kiépített kikötőbe, hosszú tehervonatokat alkalmaznak, amelyeket eddig dízelmozdonyok húztak. Ezeket akarják most nyugdíjazni és elektromos járművekkel kiváltani.
A fejlesztés különlegessége, hogy a működtetéséhez nincs szüksége töltőinfrastruktúrára, ugyanis a működése során önmaga tölti fel az akkumulátorait. Ezt az teszi lehetővé, hogy a tengerpartra vezető szakasz folyamatosan lefelé vezet és a jármű a fékezési energiát nyeri vissza. A megtermelt energia elegendő arra, hogy a visszaúton az üres vonatok el tudjanak jutni a bányákig.
Elizabeth Gaines, a Fortescue vezetője azt nyilatkozta, hogy az Infinity Trainben ott a potenciál arra, hogy a világ leghatékonyabb akkumulátorokra épülő elektromos mozdonya legyen. A cég a járműveket a Williams Advanced Engineering brit vállalattal közösen fejleszti. A bányászati társaság azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a tevékenységét szén-dioxid-semlegessé teszi. Gaines rámutatott, hogy ennek a tervnek az elérésében az Infinity Train a legfontosabb projekt.