Berta Sándor
Önállóan közlekedhetnek majd a kínai szupervonatok
A szerelvények egy az idén elkészülő új vonalra kerülnek. Az ország nagyon készül a 2022-es téli olimpiára.
Jelenleg a világon Kínának van a legkiterjedtebb nagy sebességű vasúti hálózata, amely a jövőben tovább fog növekedni, köszönhetően annak, hogy az ázsiai állam prioritásként kezeli a területet. E hálózat egyik elemét jelentik a több mint 300 kilométer/órás sebességgel közlekedő Fuxing-vonatok, amelyeket teljes mértékben az ázsiai államban fejlesztettek ki és készítenek.
A kínai vasúttársaság, a China Railway Corporation (CRC) jelezte, hogy az új szerelvények lesznek az első teljesen önállóan közlekedő vonatok. Mindezt a beépített Automatic Train Operating (ATO) rendszer teszi majd lehetővé, amely részben a fedélzeti, részben az állomásokon elhelyezett egységekből, továbbá az előbbieket összekötő kommunikációs hálózatból áll. Az ATO-t már jelenleg is használják néhány helyi metróban, valamint Kanton régió két vasútvonalán, utóbbiak esetében ugyanakkor a szerelvények csak 200 kilométer/órás sebességgel közlekednek.
Az új Jing-Zhang nevű vonalon a vonatok 300-350 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd. Ezek lesznek az első olyan szerelvények, amelyek ekkora sebesség mellett automatizált módon fognak közlekedni. Az új, körülbelül 175 kilométer hosszú vonal Pekinget köti majd össze a Hopej tartományban található télisport-központtal, Zhangjiakouval. Az út időtartama mindössze 50 perc lesz - a korábbi 3,5 óra helyett. A centrumot kifejezetten a 2022-es téli olimpiai játékokra építik fel és az idén készül el.
A CRC a Fuxing-vonatokat tavaly már 94 napon át tesztelte a Peking-Senjang vonalon. (Utóbbi település Liaoning tartomány fővárosa.) Az összes rendszer megbízhatóan működött. Ennek ellenére - biztonsági okokból - eleinte minden Fuxing-vonaton lesz egy mozdonyvezető is, hogy vészhelyzeten esetén beavatkozhasson. A körülbelül 10 éven át tartó átmeneti időszak után az összes szerelvény önállóan fog közlekedni. A Fuxing-vonatokat a CRC építette és 2017 júniusa óta használja azokat. Egy 1300 kilométer hosszú Peking-Sanghaj út megtétele ezekkel a szerelvényekkel 4 óra 28 percbe telik.
Jelenleg a világon Kínának van a legkiterjedtebb nagy sebességű vasúti hálózata, amely a jövőben tovább fog növekedni, köszönhetően annak, hogy az ázsiai állam prioritásként kezeli a területet. E hálózat egyik elemét jelentik a több mint 300 kilométer/órás sebességgel közlekedő Fuxing-vonatok, amelyeket teljes mértékben az ázsiai államban fejlesztettek ki és készítenek.
A kínai vasúttársaság, a China Railway Corporation (CRC) jelezte, hogy az új szerelvények lesznek az első teljesen önállóan közlekedő vonatok. Mindezt a beépített Automatic Train Operating (ATO) rendszer teszi majd lehetővé, amely részben a fedélzeti, részben az állomásokon elhelyezett egységekből, továbbá az előbbieket összekötő kommunikációs hálózatból áll. Az ATO-t már jelenleg is használják néhány helyi metróban, valamint Kanton régió két vasútvonalán, utóbbiak esetében ugyanakkor a szerelvények csak 200 kilométer/órás sebességgel közlekednek.
Az új Jing-Zhang nevű vonalon a vonatok 300-350 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd. Ezek lesznek az első olyan szerelvények, amelyek ekkora sebesség mellett automatizált módon fognak közlekedni. Az új, körülbelül 175 kilométer hosszú vonal Pekinget köti majd össze a Hopej tartományban található télisport-központtal, Zhangjiakouval. Az út időtartama mindössze 50 perc lesz - a korábbi 3,5 óra helyett. A centrumot kifejezetten a 2022-es téli olimpiai játékokra építik fel és az idén készül el.
A CRC a Fuxing-vonatokat tavaly már 94 napon át tesztelte a Peking-Senjang vonalon. (Utóbbi település Liaoning tartomány fővárosa.) Az összes rendszer megbízhatóan működött. Ennek ellenére - biztonsági okokból - eleinte minden Fuxing-vonaton lesz egy mozdonyvezető is, hogy vészhelyzeten esetén beavatkozhasson. A körülbelül 10 éven át tartó átmeneti időszak után az összes szerelvény önállóan fog közlekedni. A Fuxing-vonatokat a CRC építette és 2017 júniusa óta használja azokat. Egy 1300 kilométer hosszú Peking-Sanghaj út megtétele ezekkel a szerelvényekkel 4 óra 28 percbe telik.