Berta Sándor
Önállóan vezérelt villamoson dolgozik a Siemens
A járműhöz egy teljesen automatizált villamos kocsiszín készül. Az új létesítményt számos partner közösen fejleszti. A szakemberek a műszaki és a jogi szempontokra is figyelnek.
Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT), a Siemens Mobility, a Potsdami Közlekedési Vállalat (ViP), a német Klímavédelmi, Energiaügyi és Mobilitási Intézet (IKEM), a Codewerk GmbH és a Mapillary elindították az Autonóm Villamosok a Kocsiszínben (AStriD) nevű projektet, amely három évig tart majd és amelynek célja egy önállóan közlekedő villamos és az ahhoz kapcsolódó, teljesen automatizáltan működő digitális kocsiszín létrehozása. A fejlesztési munkák során a kezdetektől figyelembe veszik az ilyen létesítmények és járművek használatához szükséges műszaki és jogi keretfeltételeket.
Az egyes partnerek külön feladatokért felelősek. A KIT biztosítja a villamos kocsiszínek specifikációihoz és digitalizálásához szükséges tudást, a Siemens Mobility GmbH pedig az autonóm villamost valósítja meg. Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezetője kiemelte, hogy az AStriD a következő nagy mérföldkő az önállóan közlekedő villamos kifejlesztése felé. Az átalakítandó járművet és a villamos kocsiszínt a ViP biztosítja, s az adatokat egy kocsiszín-üzemeltető szemszögéből értékeli ki. A jogi és gazdasági kérdéseket az IKEM elemzi ki, a Codewerk fejleszti ki a villamosok adatkommunikációjához szükséges szoftvert, míg a Mapillary egy felhőkörnyezet-alapú online platformot készít az utcaképek és -információk gyűjtésére.
Az Osztrák Technológiai Intézet (AIT) már 2014-ben olyan megoldásokat fejlesztett ki, amelyek lehetővé teszik, hogy a közeljövőben megjelenhessenek az önállóan közlekedő villamosok. A technika már kiforrott, a bemutatkozására és az elterjedésére viszont még várni kell.
Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT), a Siemens Mobility, a Potsdami Közlekedési Vállalat (ViP), a német Klímavédelmi, Energiaügyi és Mobilitási Intézet (IKEM), a Codewerk GmbH és a Mapillary elindították az Autonóm Villamosok a Kocsiszínben (AStriD) nevű projektet, amely három évig tart majd és amelynek célja egy önállóan közlekedő villamos és az ahhoz kapcsolódó, teljesen automatizáltan működő digitális kocsiszín létrehozása. A fejlesztési munkák során a kezdetektől figyelembe veszik az ilyen létesítmények és járművek használatához szükséges műszaki és jogi keretfeltételeket.
Az egyes partnerek külön feladatokért felelősek. A KIT biztosítja a villamos kocsiszínek specifikációihoz és digitalizálásához szükséges tudást, a Siemens Mobility GmbH pedig az autonóm villamost valósítja meg. Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezetője kiemelte, hogy az AStriD a következő nagy mérföldkő az önállóan közlekedő villamos kifejlesztése felé. Az átalakítandó járművet és a villamos kocsiszínt a ViP biztosítja, s az adatokat egy kocsiszín-üzemeltető szemszögéből értékeli ki. A jogi és gazdasági kérdéseket az IKEM elemzi ki, a Codewerk fejleszti ki a villamosok adatkommunikációjához szükséges szoftvert, míg a Mapillary egy felhőkörnyezet-alapú online platformot készít az utcaképek és -információk gyűjtésére.
Az Osztrák Technológiai Intézet (AIT) már 2014-ben olyan megoldásokat fejlesztett ki, amelyek lehetővé teszik, hogy a közeljövőben megjelenhessenek az önállóan közlekedő villamosok. A technika már kiforrott, a bemutatkozására és az elterjedésére viszont még várni kell.