Berta Sándor
Stuttgart lesz az első digitális vasúti csomópont
Lehetővé válik az automatizált vezetés, a rövidebb követési időköz, azaz a megbízhatóbb, pontosabb vasúti közlekedés.
Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter és Ronald Pofalla, a Német Vasút (DB) infrastruktúráért felelős vezetője bejelentette a Digitális Sínek nevű projekt elindítását. A program keretében Stuttgart és környéke lesz az első német digitális vasúti csomópont. A vasúttársaság és a szövetségi kormány 2025-ig összesen 462,5 millió eurót fektetnek be a régióban.
Scheuer kijelentette, hogy Stuttgartban és környékén a legújabb digitális technikákat fogják felszerelni, aminek köszönhetően a korábbinál sokkal több vonat tud majd haladni a vonalakon. Az utasok számára a fejlesztések megbízhatóbb és pontosabb vasúti közlekedést eredményeznek majd. Ronald Pofalla hozzátette, hogy a regionális elővárosi gyorsvasút-hálózaton 20 százalékkal nagyobb teljesítményt érhetnek el. Stuttgart a világ legnagyobb vasúti csomópontjai közül gyakorlatilag elsőként lesz digitalizálva. A stuttgarti új főpályaudvar és a helyi állomások mellett a több mint 100 kilométeres körön belül található vasútvonalakat is digitális váltókkal és az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) szerelik majd fel.
A jövőben két hasonló projektet is elindít a Német Vasút. Az egyik a Köln-Rajna/Majna vonal, míg a másik a Skandinávia és a Földközi-tenger közötti vasúti korridor digitalizálását fogja jelenteni. A cél a továbbítható utas- és árumennyiség növelése, valamint a jobb minőségű vasúti szállítás megvalósítása. A DB már 2018 augusztusában közölte, hogy digitalizálja vágányhálózatát. A több tízmilliárd euróból megvalósított program eredményeként a mesterséges intelligencia feladata lesz a váltókon, a vágányokon és a kerekeken lévő hibák előrejelzése, ezáltal a károk és balesetek megelőzése.
Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter és Ronald Pofalla, a Német Vasút (DB) infrastruktúráért felelős vezetője bejelentette a Digitális Sínek nevű projekt elindítását. A program keretében Stuttgart és környéke lesz az első német digitális vasúti csomópont. A vasúttársaság és a szövetségi kormány 2025-ig összesen 462,5 millió eurót fektetnek be a régióban.
Scheuer kijelentette, hogy Stuttgartban és környékén a legújabb digitális technikákat fogják felszerelni, aminek köszönhetően a korábbinál sokkal több vonat tud majd haladni a vonalakon. Az utasok számára a fejlesztések megbízhatóbb és pontosabb vasúti közlekedést eredményeznek majd. Ronald Pofalla hozzátette, hogy a regionális elővárosi gyorsvasút-hálózaton 20 százalékkal nagyobb teljesítményt érhetnek el. Stuttgart a világ legnagyobb vasúti csomópontjai közül gyakorlatilag elsőként lesz digitalizálva. A stuttgarti új főpályaudvar és a helyi állomások mellett a több mint 100 kilométeres körön belül található vasútvonalakat is digitális váltókkal és az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) szerelik majd fel.
A jövőben két hasonló projektet is elindít a Német Vasút. Az egyik a Köln-Rajna/Majna vonal, míg a másik a Skandinávia és a Földközi-tenger közötti vasúti korridor digitalizálását fogja jelenteni. A cél a továbbítható utas- és árumennyiség növelése, valamint a jobb minőségű vasúti szállítás megvalósítása. A DB már 2018 augusztusában közölte, hogy digitalizálja vágányhálózatát. A több tízmilliárd euróból megvalósított program eredményeként a mesterséges intelligencia feladata lesz a váltókon, a vágányokon és a kerekeken lévő hibák előrejelzése, ezáltal a károk és balesetek megelőzése.