Berta Sándor
A legalacsonyabb árakon próbálja kínálni termékeit az Apple
Egyre inkább a szolgáltatások felé fordul a kaliforniai konszern.
"Mindegy, hogy valaki Berlinben vagy Münchenben ül, onnan egy világszerte aktív céget lehet létrehozni. Ez pedig varázslatos" - jelentette ki németországi látogatása során Tim Cook, az Apple első embere.
A menedzser kitért arra is, hogy egyetlen értelmes ember sem nevezné soha monopolhelyzetben lévőnek az Apple-t. Már csak azért sem, mert minden egyes piacon, amelyen jelen vannak, nagyon erős vetélytársaik vannak és ráadásul nincsen meghatározó piaci részesedésük sem. Azt pedig, hogy az alkalmazások csak az Apple App Store rendszeréből tölthetők le nem korlátozás, hanem előny, mert ezáltal a felhasználók tapasztalatot vásárolhatnak, amelynek része az is, hogy a szoftverek egy megbízható helyről szerezhetők be. Ezáltal biztosítható, hogy ne kerülhessenek vitatott tartalmak a készülékeikre. Ugyanakkor bárki letöltheti vagy megjelenítheti a böngészőjén keresztül azokat az anyagokat. Ők csupán annyit tesznek, hogy azokat nem teszik elérhetővé.
Tim Cook megerősítette, hogy a jövőben már nem csak hardvereket és az azokhoz kapcsolódó szoftvereket akarnak kínálni, hanem egyre inkább szolgáltatásokat is. Elsősorban az App Store, az iCloud, az Apple Music és az Apple TV+ szolgáltatásokra építenek, ezek teremthetik a következő növekedési időszak alapjait. "Mindig megpróbáljuk olyan alacsonyan tartani az árakat, amennyire csak lehetséges. Szerencsére az idén csökkenteni tudtuk az iPhone készülékek árait" - fejtette ki az Apple vezetője.
A menedzser hozzátette, hogy ő az első, aki azt mondja, hogy meg kell vizsgálni a nagy társaságokat. Neki ezzel nincs problémája, csupán azt reméli, hogy az emberek nem dobják majd az összes technológiai konszernt egy kalapba. Amennyiben a felhasználók csak egy kicsit is a felszín alá néznek, akkor arra a következtetésre fognak jutni, hogy a vitatott dolgokban az Apple különbözik a többi nagy piaci szereplőtől.
"A becslésem az, hogy a cég az új szolgáltatásokkal még gyorsabb növekedést fog elérni. Az idén az Apple 46-50 milliárd dollárra tehet szert a szolgáltatások bevételeiből" - ecsetelte Annette Zimmermann, a Gartner elemzője.
Az már 2017 áprilisában kiderült, hogy az Apple távolodik a luxusimázstól és lassan letesz arról, hogy megpróbálja luxusmárkaként pozicionálni magát. Tim Cook 2017 szeptemberében azt nyilatkozta, hogy nem csupán a gazdagoknak akarnak termékeket készíteni. Márciusban pedig Jeff Williams ügyvezető igazgató jelezte, hogy el akarnak távolodni a róluk kialakult "elit vállalat" képtől. A közelmúltban lefolytatott egyeztetéseknek köszönhetően pontosan tisztában vannak azzal, hogy magasak az áraik. Azt akarják, hogy az eszközeik mindenki számára megfizethetők és hozzáférhetők legyenek, ez ugyanis a fejlődő országokra és a feltörekvő piacokra finoman szólva sem jellemző. Éppen ezért mérsékelték már Kínában némileg az árakat és ugyanez az elképzelésük India esetében is.
"Mindegy, hogy valaki Berlinben vagy Münchenben ül, onnan egy világszerte aktív céget lehet létrehozni. Ez pedig varázslatos" - jelentette ki németországi látogatása során Tim Cook, az Apple első embere.
A menedzser kitért arra is, hogy egyetlen értelmes ember sem nevezné soha monopolhelyzetben lévőnek az Apple-t. Már csak azért sem, mert minden egyes piacon, amelyen jelen vannak, nagyon erős vetélytársaik vannak és ráadásul nincsen meghatározó piaci részesedésük sem. Azt pedig, hogy az alkalmazások csak az Apple App Store rendszeréből tölthetők le nem korlátozás, hanem előny, mert ezáltal a felhasználók tapasztalatot vásárolhatnak, amelynek része az is, hogy a szoftverek egy megbízható helyről szerezhetők be. Ezáltal biztosítható, hogy ne kerülhessenek vitatott tartalmak a készülékeikre. Ugyanakkor bárki letöltheti vagy megjelenítheti a böngészőjén keresztül azokat az anyagokat. Ők csupán annyit tesznek, hogy azokat nem teszik elérhetővé.
Tim Cook megerősítette, hogy a jövőben már nem csak hardvereket és az azokhoz kapcsolódó szoftvereket akarnak kínálni, hanem egyre inkább szolgáltatásokat is. Elsősorban az App Store, az iCloud, az Apple Music és az Apple TV+ szolgáltatásokra építenek, ezek teremthetik a következő növekedési időszak alapjait. "Mindig megpróbáljuk olyan alacsonyan tartani az árakat, amennyire csak lehetséges. Szerencsére az idén csökkenteni tudtuk az iPhone készülékek árait" - fejtette ki az Apple vezetője.
A menedzser hozzátette, hogy ő az első, aki azt mondja, hogy meg kell vizsgálni a nagy társaságokat. Neki ezzel nincs problémája, csupán azt reméli, hogy az emberek nem dobják majd az összes technológiai konszernt egy kalapba. Amennyiben a felhasználók csak egy kicsit is a felszín alá néznek, akkor arra a következtetésre fognak jutni, hogy a vitatott dolgokban az Apple különbözik a többi nagy piaci szereplőtől.
"A becslésem az, hogy a cég az új szolgáltatásokkal még gyorsabb növekedést fog elérni. Az idén az Apple 46-50 milliárd dollárra tehet szert a szolgáltatások bevételeiből" - ecsetelte Annette Zimmermann, a Gartner elemzője.
Az már 2017 áprilisában kiderült, hogy az Apple távolodik a luxusimázstól és lassan letesz arról, hogy megpróbálja luxusmárkaként pozicionálni magát. Tim Cook 2017 szeptemberében azt nyilatkozta, hogy nem csupán a gazdagoknak akarnak termékeket készíteni. Márciusban pedig Jeff Williams ügyvezető igazgató jelezte, hogy el akarnak távolodni a róluk kialakult "elit vállalat" képtől. A közelmúltban lefolytatott egyeztetéseknek köszönhetően pontosan tisztában vannak azzal, hogy magasak az áraik. Azt akarják, hogy az eszközeik mindenki számára megfizethetők és hozzáférhetők legyenek, ez ugyanis a fejlődő országokra és a feltörekvő piacokra finoman szólva sem jellemző. Éppen ezért mérsékelték már Kínában némileg az árakat és ugyanez az elképzelésük India esetében is.