Berta Sándor
Távolodik a luxusimázstól az Apple
A kaliforniai cég éveken át megpróbálta luxusmárkaként pozícionálni magát, azonban erről lassan letesz.
Az Apple tavaly számos esetben a korábban megszokottnál jóval olcsóbban kínálta bizonyos termékeit. Az iPhone SE, az iPad Air 2, az Apple Watch második generációja vagy az AirPod vezeték nélküli fejhallgató egyaránt olyan áron jelent meg, amely jóval alacsonyabb voltak a korábbi modellek árainál. A cél egyértelműen az volt, hogy a társaság új vásárlókat tudjon megnyerni.
Az új iPad 329 dollárért vehető meg az Amerikai Egyesült Államokban, ami 70 dolláros csökkenés az iPad Air 2 árához képest. Mindez egyáltalán nem egyedi eset. 2016 óta az Apple szinte észrevétlenül mérsékelte az új termékei árát. Az Apple Watch okosóra első generációjának bevezető ára 2015-ben még 349 dollár volt, most már csupán 269 dollárba kerül. A második generációs Apple Watch bevezető ára 369 dollár, a készülék alig drágább a konkurens modelleknél. (A Samsung Gear S2 és S3 Európában 319 és 349 euróba kerül, míg a Huawei Smartwatch 2 329 euró.) Az AirPod 169 dollár kerül, így jóval kedvezőbben vehető meg, mint a 299 dollárért kapható Bragi Dash.
Még a cég legkurrensebb terméke, az iPhone is kész 10 év után a középkategóriába süllyedni, a 32 GB-os 4 collos SE verziót 400 dollárért árulják, ami az amerikaiak árazása szerint már kifejezetten olcsó. Jól látható, hogy az amerikai gyártó és a Tim Cook vezette menedzsment kész a tömegek felé is nyitni, a minőség helyét átveszi a mennyiség. Mindez természetesen azzal jár, hogy az Apple kevésbé lesz prémiummárka. A vállalat a pénzügyi eredményeinek és helyzetének köszönhetően azonban megengedheti magának ezt a lépést, ráadásul sokat nyerhet is ezzel a stratégiával, hiszen világszerte még ismertebb lesz, a termékei pedig keresettebbek lesznek. Másrészt kénytelenek is lefelé nyitni, mivel az iPhone SE egyébként sem kelendő, és az AirPod kezdeti eladásai is csalódást keltőek voltak. Ezzel szemben az új telefon szeptemberi startja a másik irányba hozhat meglepetést, ha valóban megjelenik az első ezer dollár feletti iPhone.
Az Apple tavaly számos esetben a korábban megszokottnál jóval olcsóbban kínálta bizonyos termékeit. Az iPhone SE, az iPad Air 2, az Apple Watch második generációja vagy az AirPod vezeték nélküli fejhallgató egyaránt olyan áron jelent meg, amely jóval alacsonyabb voltak a korábbi modellek árainál. A cél egyértelműen az volt, hogy a társaság új vásárlókat tudjon megnyerni.
Az új iPad 329 dollárért vehető meg az Amerikai Egyesült Államokban, ami 70 dolláros csökkenés az iPad Air 2 árához képest. Mindez egyáltalán nem egyedi eset. 2016 óta az Apple szinte észrevétlenül mérsékelte az új termékei árát. Az Apple Watch okosóra első generációjának bevezető ára 2015-ben még 349 dollár volt, most már csupán 269 dollárba kerül. A második generációs Apple Watch bevezető ára 369 dollár, a készülék alig drágább a konkurens modelleknél. (A Samsung Gear S2 és S3 Európában 319 és 349 euróba kerül, míg a Huawei Smartwatch 2 329 euró.) Az AirPod 169 dollár kerül, így jóval kedvezőbben vehető meg, mint a 299 dollárért kapható Bragi Dash.
Még a cég legkurrensebb terméke, az iPhone is kész 10 év után a középkategóriába süllyedni, a 32 GB-os 4 collos SE verziót 400 dollárért árulják, ami az amerikaiak árazása szerint már kifejezetten olcsó. Jól látható, hogy az amerikai gyártó és a Tim Cook vezette menedzsment kész a tömegek felé is nyitni, a minőség helyét átveszi a mennyiség. Mindez természetesen azzal jár, hogy az Apple kevésbé lesz prémiummárka. A vállalat a pénzügyi eredményeinek és helyzetének köszönhetően azonban megengedheti magának ezt a lépést, ráadásul sokat nyerhet is ezzel a stratégiával, hiszen világszerte még ismertebb lesz, a termékei pedig keresettebbek lesznek. Másrészt kénytelenek is lefelé nyitni, mivel az iPhone SE egyébként sem kelendő, és az AirPod kezdeti eladásai is csalódást keltőek voltak. Ezzel szemben az új telefon szeptemberi startja a másik irányba hozhat meglepetést, ha valóban megjelenik az első ezer dollár feletti iPhone.