Berta Sándor
Visszatérne az alapokhoz a márkaüzleteiben az Apple
A társaság boltjaiban egyre nehezebb a vásárlás és a szolgáltatások igénybevétele. Egy új részlegvezető változtatna ezen.
Angela Ahrendt helyett már Deirdre O'Brien személyzeti vezető felel a jövőben az Apple európai és közel-keleti márkaüzleteiért. A menedzser úgy döntött, hogy módosítja az eddigi értékesítési stratégiát és visszatér az alapokhoz. Ahrendt irányítása alatt a boltok egyre inkább a különböző események és rendezvények helyszíneivé váltak és az egyes termékek eladása háttérbe szorult. Az Apple megkérdezte a vásárlókat és sokan közölték, hogy az üzleteket zsúfoltnak és áttekinthetetlennek érezték, ezért inkább nem vettek semmit, hanem kimentek a boltokból.
A MacGeneration francia magazin értesülései alapján O'Brien többek között azt tervezi, hogy emeli az ügyfeleknek kínált szolgáltatások színvonalát. A menedzser hangsúlyozta, hogy az eddiginél jobb kapcsolatot akarnak kiépíteni a felhasználókkal és ezt például úgy valósítanák meg, hogy széleskörűbben tájékoztatják őket az új termékekről és az igénybe vehető szolgáltatásokról.
Az óriáscégnek számos problémával kell megküzdenie, mindenekelőtt nehezen talál munkatársakat. További probléma, hogy az ügyfelek egy része nem ismeri a termékneveket és nem értik a termékstratégia logikáját, például hogy miért kerül többe egy iPhone XS, mint egy iPhone XR, mikor az utóbbinak nagyobb a képernyője. Maguk az eladók is több logikát szeretnének ezen a területen. Emellett sok vásárló nehezen igazodik el az áruházakban, O'Brien ez utóbbi helyzeten tájékoztató táblák elhelyezésével segítene. Fontos lenne a felhasználók eddiginél jobb megszólítása és akár a személyre szabott segítségnyújtás, illetve tanácsadás bevezetése is.
Angela Ahrendt helyett már Deirdre O'Brien személyzeti vezető felel a jövőben az Apple európai és közel-keleti márkaüzleteiért. A menedzser úgy döntött, hogy módosítja az eddigi értékesítési stratégiát és visszatér az alapokhoz. Ahrendt irányítása alatt a boltok egyre inkább a különböző események és rendezvények helyszíneivé váltak és az egyes termékek eladása háttérbe szorult. Az Apple megkérdezte a vásárlókat és sokan közölték, hogy az üzleteket zsúfoltnak és áttekinthetetlennek érezték, ezért inkább nem vettek semmit, hanem kimentek a boltokból.
A MacGeneration francia magazin értesülései alapján O'Brien többek között azt tervezi, hogy emeli az ügyfeleknek kínált szolgáltatások színvonalát. A menedzser hangsúlyozta, hogy az eddiginél jobb kapcsolatot akarnak kiépíteni a felhasználókkal és ezt például úgy valósítanák meg, hogy széleskörűbben tájékoztatják őket az új termékekről és az igénybe vehető szolgáltatásokról.
Az óriáscégnek számos problémával kell megküzdenie, mindenekelőtt nehezen talál munkatársakat. További probléma, hogy az ügyfelek egy része nem ismeri a termékneveket és nem értik a termékstratégia logikáját, például hogy miért kerül többe egy iPhone XS, mint egy iPhone XR, mikor az utóbbinak nagyobb a képernyője. Maguk az eladók is több logikát szeretnének ezen a területen. Emellett sok vásárló nehezen igazodik el az áruházakban, O'Brien ez utóbbi helyzeten tájékoztató táblák elhelyezésével segítene. Fontos lenne a felhasználók eddiginél jobb megszólítása és akár a személyre szabott segítségnyújtás, illetve tanácsadás bevezetése is.