Berta Sándor
Virginia válhat a csomagszállító robotok tesztterepévé
Egy észt cég hatkerekű járműve július elsejétől roboghat Washington utcáin, elvéve a futárok munkáját.
A megoldások elterjedését egyelőre jelentős műszaki, adminisztratív és jogi kihívások hátráltatják, ennek ellenére a Starship Technology keményen lobbizik azért, hogy a csomagszállító robotok világszerte elterjedjenek. A vállalkozás első lépésként meggyőzte Virginia állam képviselőit, akik így elfogadták azt az előterjesztést, hogy július elsejétől közvetlenül a házakhoz is szállíthassanak termékeket robotok.
A szövetségi állam jogszabálya azt engedélyezi, hogy a járművek legfeljebb 16 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek. Ezzel a Starship Technology teljes mértékben elégedett, ugyanis nem akarja a járókelőket sem megsebesíteni, sem kellemetlen vagy nehéz helyzetbe hozni. Előírták azt is, hogy a szállítók kötelesek egy monitoron keresztül figyelemmel kísérni a járműveket és vészhelyzetben beavatkozni. Amennyiben a robot elérte a célját, akkor üzenetet küld a vásárló mobiltelefonjára. Az illető egy a készülékére kapott kód segítségével nyithatja ki a csomagszállító részt, majd kiveheti a pizzát vagy más terméket.
Henry Harris-Burland, a Starship szóvivője azt nyilatkozta, hogy a drónokkal szemben az ő megoldásuknak számos előnye van: nem olyan hangos, nagyobb súlyt szállíthat és jobban elfogadják az emberek. A pilóta nélküli repülőgépek inkább a vidéki üzemeltetésre alkalmasak, míg a robotjárművek a városban ideálisak. Virginia előnye, hogy csupán a Potomac folyó választja el Washington D.C.-től, így mindez kísérleti projektként is felfogható. Washington D.C.-ben a Starship a Postmates céggel működik együtt, amelyet a technológiák használata miatt a logisztika Uberének is neveznek.
A társaság 2015 novemberében mutatta be a csomagszállító robotját, amelyet már egyre több helyen tesztelnek, többek között a Metro kereskedelmi áruházláncnál, az Otto konszernhez tartozó Hermesnél, valamint a Svájci Postánál.
A megoldások elterjedését egyelőre jelentős műszaki, adminisztratív és jogi kihívások hátráltatják, ennek ellenére a Starship Technology keményen lobbizik azért, hogy a csomagszállító robotok világszerte elterjedjenek. A vállalkozás első lépésként meggyőzte Virginia állam képviselőit, akik így elfogadták azt az előterjesztést, hogy július elsejétől közvetlenül a házakhoz is szállíthassanak termékeket robotok.
A szövetségi állam jogszabálya azt engedélyezi, hogy a járművek legfeljebb 16 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek. Ezzel a Starship Technology teljes mértékben elégedett, ugyanis nem akarja a járókelőket sem megsebesíteni, sem kellemetlen vagy nehéz helyzetbe hozni. Előírták azt is, hogy a szállítók kötelesek egy monitoron keresztül figyelemmel kísérni a járműveket és vészhelyzetben beavatkozni. Amennyiben a robot elérte a célját, akkor üzenetet küld a vásárló mobiltelefonjára. Az illető egy a készülékére kapott kód segítségével nyithatja ki a csomagszállító részt, majd kiveheti a pizzát vagy más terméket.
Henry Harris-Burland, a Starship szóvivője azt nyilatkozta, hogy a drónokkal szemben az ő megoldásuknak számos előnye van: nem olyan hangos, nagyobb súlyt szállíthat és jobban elfogadják az emberek. A pilóta nélküli repülőgépek inkább a vidéki üzemeltetésre alkalmasak, míg a robotjárművek a városban ideálisak. Virginia előnye, hogy csupán a Potomac folyó választja el Washington D.C.-től, így mindez kísérleti projektként is felfogható. Washington D.C.-ben a Starship a Postmates céggel működik együtt, amelyet a technológiák használata miatt a logisztika Uberének is neveznek.
A társaság 2015 novemberében mutatta be a csomagszállító robotját, amelyet már egyre több helyen tesztelnek, többek között a Metro kereskedelmi áruházláncnál, az Otto konszernhez tartozó Hermesnél, valamint a Svájci Postánál.