Berta Sándor
Kiterjesztett valósággal válhatnak kreatívabbá a gyerekek
Zürichi szakemberek kiterjesztett kreativitással segítenék a gyerekeket. A McDonald's is hasznosnak gondolja az új technológiát.
Az ETH Zürich játéktechnológiai központjának és a Disney helyi centrumának munkatársai számos alkalmazást fejlesztettek ki, amelyeket a március 14. és 18. között rendezendő CeBIT-en mutatnak majd be. A szakemberek a kiterjesztett valóság és a kreativitás ötvözésével alkották meg a kiterjesztett kreativitás fogalmat, amely alatt az animált, virtuális elemek és a valódi környezetek összevonását értik. Azt remélik, hogy ezek a megoldások erősíthetik a gyerekek fantáziáját és kreativitását.
A kicsiknek elég például tintahalakat, medvéket, elefántokat rajzolniuk vagy festeniük egy könyvbe, majd az okostelefon vagy a táblagép kameráját ráirányítani a festményekre, rajzokra és a készülékekre telepített kiterjesztett kreativitás alkalmazásnak köszönhetően a képernyőn már az állatfigurák animált változatai jelennek meg. A program mögött egy kifinomult alkalmazás található, amely a képernyőn megjelenített animált figurák színét másodpercenként többször is az eredeti rajz vagy festmény színéhez igazítja. A rajzokból filmecske is készíthető, mindez pedig Bob Sumner, a játéktechnológiai központ vezetője szerint a gyermekek számára varázslatos élmény. Az első visszajelzések mindenesetre pozitívak.
A kiterjesztett valóság előnye, hogy bárhol megvalósítható, akár egy könyv oldalain, egy szobában vagy a városban. Az elkészített alkalmazások egyelőre prototípusok, de kiválóan bemutatják, hogy milyen lehetőségek rejlenek a technológiában.
A McDonald's is látja a technológiában rejlő reklámlehetőségeket, ezért Svédországban ebben a hónapban Happy Meal ajánlataikhoz automatikusan hozzácsapnak egy papír virtuális valóság szemüveget. A VR-eszközt minden gyermeknek magának kell összehajtogatnia és belehelyezni a mellékelt lencséket. A kiegészítőbe bele kell rakni a szülők okostelefonját vagy a saját készüléküket és máris indulhat a virtuális móka.
A Happy Goggles-nek nevezett termék célja, hogy játékosan bevezesse a kicsiket a virtuális valóság világába. Egyelőre csak 3500 kiegészítő érhető el és ezeket 14 svédországi McDonald's-étteremben osztották szét. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy később más országokban lesz-e hasonló akció. A Happy Googles a Google Cardboard nevű eszköz átdizájnolása, és kampányra hivatalosan azért került sor, mert a leányvállalat így ünnepli azt, hogy a Happy Meal menü immár 30 éve érhető el Svédországban.
Az ETH Zürich játéktechnológiai központjának és a Disney helyi centrumának munkatársai számos alkalmazást fejlesztettek ki, amelyeket a március 14. és 18. között rendezendő CeBIT-en mutatnak majd be. A szakemberek a kiterjesztett valóság és a kreativitás ötvözésével alkották meg a kiterjesztett kreativitás fogalmat, amely alatt az animált, virtuális elemek és a valódi környezetek összevonását értik. Azt remélik, hogy ezek a megoldások erősíthetik a gyerekek fantáziáját és kreativitását.
A kicsiknek elég például tintahalakat, medvéket, elefántokat rajzolniuk vagy festeniük egy könyvbe, majd az okostelefon vagy a táblagép kameráját ráirányítani a festményekre, rajzokra és a készülékekre telepített kiterjesztett kreativitás alkalmazásnak köszönhetően a képernyőn már az állatfigurák animált változatai jelennek meg. A program mögött egy kifinomult alkalmazás található, amely a képernyőn megjelenített animált figurák színét másodpercenként többször is az eredeti rajz vagy festmény színéhez igazítja. A rajzokból filmecske is készíthető, mindez pedig Bob Sumner, a játéktechnológiai központ vezetője szerint a gyermekek számára varázslatos élmény. Az első visszajelzések mindenesetre pozitívak.
A kiterjesztett valóság előnye, hogy bárhol megvalósítható, akár egy könyv oldalain, egy szobában vagy a városban. Az elkészített alkalmazások egyelőre prototípusok, de kiválóan bemutatják, hogy milyen lehetőségek rejlenek a technológiában.
A McDonald's is látja a technológiában rejlő reklámlehetőségeket, ezért Svédországban ebben a hónapban Happy Meal ajánlataikhoz automatikusan hozzácsapnak egy papír virtuális valóság szemüveget. A VR-eszközt minden gyermeknek magának kell összehajtogatnia és belehelyezni a mellékelt lencséket. A kiegészítőbe bele kell rakni a szülők okostelefonját vagy a saját készüléküket és máris indulhat a virtuális móka.
A Happy Goggles-nek nevezett termék célja, hogy játékosan bevezesse a kicsiket a virtuális valóság világába. Egyelőre csak 3500 kiegészítő érhető el és ezeket 14 svédországi McDonald's-étteremben osztották szét. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy később más országokban lesz-e hasonló akció. A Happy Googles a Google Cardboard nevű eszköz átdizájnolása, és kampányra hivatalosan azért került sor, mert a leányvállalat így ünnepli azt, hogy a Happy Meal menü immár 30 éve érhető el Svédországban.