Berta Sándor
Nagy hely kell a szobában a virtuális valóság játékokhoz
Akár a lakás átalakítására is szükség lehet, ha valaki virtuális valóság játékokkal akar játszani.
Nemrég elérhetővé vált a HTC Vive virtuális valóság (VR) szemüveg kézikönyve, amelyből kiderül, hogy a teljes VR-élmény megtapasztalásához nem elegendő csupán a készülék megvásárlása, hanem nem kevés időre és türelemre is szükségük lesz a felhasználóknak.
Sokan alig bírják kivárni az első VR-eszközök megjelenését, de a most kiszivárgott kézikönyv lehűtheti a kedélyeket. A dokumentumban többek között az olvasható, hogy akár a bútorok elmozdítására is szükség lehet ahhoz, hogy elegendő hely legyen a virtuális valóság játékokhoz. Mindez elsősorban a mozgásérzékelők elhelyezésével függ össze, amelyeket a szobák bizonyos pontjain kell majd felszerelni. A szenzorok érzékelik a játékosok mozdulatait és továbbítják a pozícióikat.
A HTC azt tanácsolja, hogy egy legalább 1,5 x 2 méteres szabad terület kell ahhoz, hogy a Vive jól működjön. Az egyes szenzorok nem lehetnek 5 méternél nagyobb távolságra egymástól. A PC-t is úgy kell elhelyezni, hogy a headset 5 méter hosszú kábele mindenhová elérjen. De ez még nem minden: amennyiben egy szobában tükrök vagy más tükröződő felületek, illetve tárgyak vannak, akkor azokat le kell takarni. Ugyanez vonatkozik az ablakokra is, ugyanis semmilyen közvetlen napfény sem szűrődhet be az adott szobába.
Az alapegységet egy falon kell elhelyezni, egy másik szenzort pedig a szemben lévő felületen. Az áramkábelek kivételével a szenzorok vezeték nélkül működnek. Az is használhatja a Vive-t, akinek nincs elég helye a szobában, ebben az esetben nem kell mozognia és a bútorait is a helyükön hagyhatja. De ekkor is gondoskodni kell arról, hogy a szenzorok egymástól nagy távolságra legyenek.
Nemrég elérhetővé vált a HTC Vive virtuális valóság (VR) szemüveg kézikönyve, amelyből kiderül, hogy a teljes VR-élmény megtapasztalásához nem elegendő csupán a készülék megvásárlása, hanem nem kevés időre és türelemre is szükségük lesz a felhasználóknak.
Sokan alig bírják kivárni az első VR-eszközök megjelenését, de a most kiszivárgott kézikönyv lehűtheti a kedélyeket. A dokumentumban többek között az olvasható, hogy akár a bútorok elmozdítására is szükség lehet ahhoz, hogy elegendő hely legyen a virtuális valóság játékokhoz. Mindez elsősorban a mozgásérzékelők elhelyezésével függ össze, amelyeket a szobák bizonyos pontjain kell majd felszerelni. A szenzorok érzékelik a játékosok mozdulatait és továbbítják a pozícióikat.
A HTC azt tanácsolja, hogy egy legalább 1,5 x 2 méteres szabad terület kell ahhoz, hogy a Vive jól működjön. Az egyes szenzorok nem lehetnek 5 méternél nagyobb távolságra egymástól. A PC-t is úgy kell elhelyezni, hogy a headset 5 méter hosszú kábele mindenhová elérjen. De ez még nem minden: amennyiben egy szobában tükrök vagy más tükröződő felületek, illetve tárgyak vannak, akkor azokat le kell takarni. Ugyanez vonatkozik az ablakokra is, ugyanis semmilyen közvetlen napfény sem szűrődhet be az adott szobába.
Az alapegységet egy falon kell elhelyezni, egy másik szenzort pedig a szemben lévő felületen. Az áramkábelek kivételével a szenzorok vezeték nélkül működnek. Az is használhatja a Vive-t, akinek nincs elég helye a szobában, ebben az esetben nem kell mozognia és a bútorait is a helyükön hagyhatja. De ekkor is gondoskodni kell arról, hogy a szenzorok egymástól nagy távolságra legyenek.