Berta Sándor
Egyre kevésbé válik majd szét a tartalom és a reklám
A hirdetésblokkolók mellett az is foglalkoztatja az ágazat szereplőit, hogy milyenek lesznek a jövőbeli ajánlatok.
A kiadók sürgősen olyan új módszereket akarnak kifejleszteni, amelyek segítségével továbbra is lehet majd a tartalmakkal pénzt keresni. Ehhez a reklámok - legalábbis jelenleg - elengedhetetlenek. Az egyik felmerült elképzelés az, hogy a hirdetéseket magukba a cikkekbe helyeznék el. Az embereket általában a tolakodó ajánlatok zavarják a legjobban és ezek miatt sokan teljesen kiábrándulnak a reklámokból. A hirdetésblokkolók, például az Adblock Plus rendkívül népszerűek napjainkban, míg a kiadók harcot indítottak az ilyen alkalmazások ellen. Számos cég keresi az ideális megoldást, hogy miként tartsa meg az olvasóit és ezzel párhuzamosan bevételhez is jusson a hirdetésekből.
Különösen a mobil területen válik egyre fontosabbá az új termékfinanszírozási módszerek kifejlesztése. A bannerek ezen a területen gyakran teljesen használhatatlanok, hiszen egy alkalmazásban vagy cikkben a kijelző kis mérete miatt nem csupán zavaróak, de a normál használatot is gátolhatják. Vagyis olyan reklámokra van szükség, amelyek hatékonyak, ésszerűek és amelyeket ráadásul a hirdetésblokkolók sem tudnak kikapcsolni. Ezért a mostani trend a közvetlenül az alkalmazásokban vagy a cikkekben elrejtett natív ajánlatok kifejlesztésére irányulnak. Ez lehet a Facebook hírfolyamba vagy a Twitterre bedobott hír, a Linkedinen kiemelt ajánlat, a fotómegosztóknál (Instagram, Vine, Snapchat, Pinterest) megfelelő kép vagy egy tartalomszolgáltatónál szponzorált cikk. Az ilyen reklámokkal kétszer-ötször nagyobb kattintási arány érhető el, mint a hagyományos megoldásokkal.
A következő lépcsőfokot a rejtett hirdetések - például a filmekben is látható termékelhelyezés - jelentik, azaz amikor az egyik szereplő adott márkájú italt iszik. Persze az ilyen ajánlatokat mindig jól láthatóan jelölni kell, hogy elkülönüljenek az egyéb anyagoktól. Sephi Shapira, a MassiveImpacts vezérigazgatója közölte, hogy a reklámok a jövőben hasznos asszisztensek lehetnek az olvasók számára. Ezek a termékek kiegészítő információkat kínálhatnak, kérdésekre válaszolhatnak, ajánlásokat tartalmazhatnak. Ezek a megoldások már nem is hirdetések lesznek, hanem a tartalom részévé válnak. Ugyanakkor kérdéses, hogy mennyire válik majd szét a tartalom és a reklám.
A kiadók sürgősen olyan új módszereket akarnak kifejleszteni, amelyek segítségével továbbra is lehet majd a tartalmakkal pénzt keresni. Ehhez a reklámok - legalábbis jelenleg - elengedhetetlenek. Az egyik felmerült elképzelés az, hogy a hirdetéseket magukba a cikkekbe helyeznék el. Az embereket általában a tolakodó ajánlatok zavarják a legjobban és ezek miatt sokan teljesen kiábrándulnak a reklámokból. A hirdetésblokkolók, például az Adblock Plus rendkívül népszerűek napjainkban, míg a kiadók harcot indítottak az ilyen alkalmazások ellen. Számos cég keresi az ideális megoldást, hogy miként tartsa meg az olvasóit és ezzel párhuzamosan bevételhez is jusson a hirdetésekből.
Különösen a mobil területen válik egyre fontosabbá az új termékfinanszírozási módszerek kifejlesztése. A bannerek ezen a területen gyakran teljesen használhatatlanok, hiszen egy alkalmazásban vagy cikkben a kijelző kis mérete miatt nem csupán zavaróak, de a normál használatot is gátolhatják. Vagyis olyan reklámokra van szükség, amelyek hatékonyak, ésszerűek és amelyeket ráadásul a hirdetésblokkolók sem tudnak kikapcsolni. Ezért a mostani trend a közvetlenül az alkalmazásokban vagy a cikkekben elrejtett natív ajánlatok kifejlesztésére irányulnak. Ez lehet a Facebook hírfolyamba vagy a Twitterre bedobott hír, a Linkedinen kiemelt ajánlat, a fotómegosztóknál (Instagram, Vine, Snapchat, Pinterest) megfelelő kép vagy egy tartalomszolgáltatónál szponzorált cikk. Az ilyen reklámokkal kétszer-ötször nagyobb kattintási arány érhető el, mint a hagyományos megoldásokkal.
A következő lépcsőfokot a rejtett hirdetések - például a filmekben is látható termékelhelyezés - jelentik, azaz amikor az egyik szereplő adott márkájú italt iszik. Persze az ilyen ajánlatokat mindig jól láthatóan jelölni kell, hogy elkülönüljenek az egyéb anyagoktól. Sephi Shapira, a MassiveImpacts vezérigazgatója közölte, hogy a reklámok a jövőben hasznos asszisztensek lehetnek az olvasók számára. Ezek a termékek kiegészítő információkat kínálhatnak, kérdésekre válaszolhatnak, ajánlásokat tartalmazhatnak. Ezek a megoldások már nem is hirdetések lesznek, hanem a tartalom részévé válnak. Ugyanakkor kérdéses, hogy mennyire válik majd szét a tartalom és a reklám.