Berta Sándor

Reklámipar - kompromisszumot jelenthet egy kiegészítő

Egy böngészőkiegészítő véget vethet a hirdetési ipar és a reklámblokkolók háborújának.

A hirdetési ipar és a reklámblokkolók évek óta harcban állnak egymással. Sok felhasználó telepít a számítógépére olyan kiegészítőket, amelyek megkímélik a hirdetésektől, míg a reklámügynökségek jogi és technikai úton egyaránt küzdenek az Adblock Plus és társai ellen. A Humancredit nevű startupot Georgij Muszev bolgár építész alapította, aki másfél évvel ezelőtt feladta a munkáját és úgy döntött, hogy új koncepciót honosít meg az online hirdetési piacon. A szoftver lényege, hogy ha valaki átenged a segítségével bizonyos reklámokat, akkor ezzel jótékonysági projekteket segíthet.

A vállalkozó szerint meg kell változtatni az emberek és a cégek közötti párbeszédet a világhálón, méghozzá úgy, hogy az ember álljon a középpontban. A program segítségével csak azok a vállalatok hirdethetnek, amelyek számos követelménynek megfelelnek. Az elvárások között van például az ENSZ Global Compact kampány tíz elvének betartása, másrészt az értékesítőnek rendelkeznie kell az úgynevezett Online Behavioural Advertising (OBA) tanúsítvánnyal. Minden ajánlatnak meg kell felelnie az elfogadható reklámokkal szemben támasztott követelményeknek, ezek kidolgozásában az Adblock Plus csapata is részt vett.

Aki telepíti a böngészőkiegészítőt, az eldöntheti, hogy látni akarja-e a Humancredit által elfogadott ajánlatokat, ugyanakkor arra is lehetőség van, hogy a program minden hirdetést blokkoljon. Az új szoftver a UBlock nevű eszközre épül és a Chrome böngészőre már elérhető. Muszev elmondta, hogy a későbbi verzió személyre szabható lesz és lehetőséget kínál majd az egyes ajánlatok osztályozására. Minden átengedett reklám "emberi kreditpontokat" kap, amelyeket a később javasolt projektek számára lehet felajánlani. Így biztosítható, hogy a bevételek valóban oda jussanak el, ahol a leginkább szükség van rájuk. A megoldás a hirdetőknek is jó, hiszen az ajánlataik azokhoz juthatnak el, akiket valóban érdekelnek is.

Muszev 9 hónapos tesztidőszakot tervez, a Humancredit tesztelésébe 50-100 000 felhasználót vonna be. Amennyiben a program elterjed, úgy 4-5 éven belül kezdhet évente és felhasználónként 20 eurós bevételt termelni. Az összeg optimális esetben felhasználónként az évi 150 eurót is elérheti. Mindez azt jelentené, hogy a különböző projektek akár több millió eurós támogatásokhoz is juthatnának.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Skylake #5
    Megértem az ötletet, és elméletben egyet is értek vele. Csak hát ebben az ember maximumra tör: ha már blokkol, akkor egyszer legyen beállítva, és mindent blokkoljon! Úgyhogy emiatt nem fog menni - nem akarok arra is figyelni, hogy az általam kedveltnek tekinthető reklámokat külön kiszedegessem.
  • bdzsana #4
    Szerintem ez elég rövidlátó hozzászólás. Természetesen nekem sincs szükségem fizetésre a pékségben. Nem hiányozna egyáltalán ha nem kellene fizetnem. De ha mától csak minden második ember kezdene el fizetni a pékségben, akkor elég sokan járnának rosszul, és nem csak a pékségek de a vásárlók is. Ezt árnövekedés és minőségromlás követné. A magasabb árral akarnák behozni a hiányt, de így még több fizető fog úgy dönteni hogy inkább nem fizet. Ha egyszer csak úgy döntenének, hogy mégis kell fizetni mindenkinek a kifliért, tehát újra meg lehetne élni belőle, akkor több pékség nyílna, nagyobb lenne a verseny, nagyobb a választék így magasabb a minőség.
    Röviden: A vásárlónak is érdeke, hogy ha szereti a kiflit, akkor fizessen érte.
  • halgatyó #3
    Van egy jóslatom: egy év múlva már nem is fogunk emlékezni erre az ötletre
  • FoodLFG #2
    lássuk kinek van szüksége erre a programra "pjekt"-re.

    internetező felhasználók: nincs.
    fizetett index és hasonló site-ok reklám cikkeivel még mindent blokkolva is több zajhoz és agymosáshoz jutnak, mint ami feltétlenül szükséges (ami: 0)

    startap józsika cégének kell.
    mert pénzt fognak lehúzni belőle =1-el több élősködő a nyakunkon a rendszerben.

    nagy cégeknek kellhet.
    mivel így meg tudják indokolni, hogy az ő reklámjuk miért jobb többi cég reklámjánál.
    morálisan jól jönnek ki belőle. emellett a vásárlók pénzéből még többet fognak költeni reklámra így.
    kis cégeknek persze nem lesz pénzük megfelelni az elvárásoknak, de az senkit nem zavar... nyilván. majd fel lesznek vásárolva úgyis.
  • FoodLFG #1
    --
    "Így biztosítható, hogy a bevételek valóban oda jussanak el, ahol a leginkább szükség van rájuk."

    Aha jó... meggyőződtem! o/
    LOL

    --
    Startup? Remélem legalább kickstarteres megacégnek eladós nagyban meggazdagodós... Láttunk már ilyet ugye. x)

    --
    uBlock ingyenes opensource programra készítenek pénzmosodát?
    Kemény. Legalább írnának sajátot. Másokon élősködés, az már megy.

    --
    "jogi és technikai úton egyaránt küzdenek az Adblock Plus és társai ellen"
    Ez már önmagában vicc, hogy ilyen megtörténhet.
    Másik részről meg leszarom, mert HOSTS fájlt használok bloatware adblock helyett...
    Szerintem tilcsák be ezt is:
    http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm