Berta Sándor
Reklámipar - kompromisszumot jelenthet egy kiegészítő
Egy böngészőkiegészítő véget vethet a hirdetési ipar és a reklámblokkolók háborújának.
A hirdetési ipar és a reklámblokkolók évek óta harcban állnak egymással. Sok felhasználó telepít a számítógépére olyan kiegészítőket, amelyek megkímélik a hirdetésektől, míg a reklámügynökségek jogi és technikai úton egyaránt küzdenek az Adblock Plus és társai ellen. A Humancredit nevű startupot Georgij Muszev bolgár építész alapította, aki másfél évvel ezelőtt feladta a munkáját és úgy döntött, hogy új koncepciót honosít meg az online hirdetési piacon. A szoftver lényege, hogy ha valaki átenged a segítségével bizonyos reklámokat, akkor ezzel jótékonysági projekteket segíthet.
A vállalkozó szerint meg kell változtatni az emberek és a cégek közötti párbeszédet a világhálón, méghozzá úgy, hogy az ember álljon a középpontban. A program segítségével csak azok a vállalatok hirdethetnek, amelyek számos követelménynek megfelelnek. Az elvárások között van például az ENSZ Global Compact kampány tíz elvének betartása, másrészt az értékesítőnek rendelkeznie kell az úgynevezett Online Behavioural Advertising (OBA) tanúsítvánnyal. Minden ajánlatnak meg kell felelnie az elfogadható reklámokkal szemben támasztott követelményeknek, ezek kidolgozásában az Adblock Plus csapata is részt vett.
Aki telepíti a böngészőkiegészítőt, az eldöntheti, hogy látni akarja-e a Humancredit által elfogadott ajánlatokat, ugyanakkor arra is lehetőség van, hogy a program minden hirdetést blokkoljon. Az új szoftver a UBlock nevű eszközre épül és a Chrome böngészőre már elérhető. Muszev elmondta, hogy a későbbi verzió személyre szabható lesz és lehetőséget kínál majd az egyes ajánlatok osztályozására. Minden átengedett reklám "emberi kreditpontokat" kap, amelyeket a később javasolt projektek számára lehet felajánlani. Így biztosítható, hogy a bevételek valóban oda jussanak el, ahol a leginkább szükség van rájuk. A megoldás a hirdetőknek is jó, hiszen az ajánlataik azokhoz juthatnak el, akiket valóban érdekelnek is.
Muszev 9 hónapos tesztidőszakot tervez, a Humancredit tesztelésébe 50-100 000 felhasználót vonna be. Amennyiben a program elterjed, úgy 4-5 éven belül kezdhet évente és felhasználónként 20 eurós bevételt termelni. Az összeg optimális esetben felhasználónként az évi 150 eurót is elérheti. Mindez azt jelentené, hogy a különböző projektek akár több millió eurós támogatásokhoz is juthatnának.
A hirdetési ipar és a reklámblokkolók évek óta harcban állnak egymással. Sok felhasználó telepít a számítógépére olyan kiegészítőket, amelyek megkímélik a hirdetésektől, míg a reklámügynökségek jogi és technikai úton egyaránt küzdenek az Adblock Plus és társai ellen. A Humancredit nevű startupot Georgij Muszev bolgár építész alapította, aki másfél évvel ezelőtt feladta a munkáját és úgy döntött, hogy új koncepciót honosít meg az online hirdetési piacon. A szoftver lényege, hogy ha valaki átenged a segítségével bizonyos reklámokat, akkor ezzel jótékonysági projekteket segíthet.
A vállalkozó szerint meg kell változtatni az emberek és a cégek közötti párbeszédet a világhálón, méghozzá úgy, hogy az ember álljon a középpontban. A program segítségével csak azok a vállalatok hirdethetnek, amelyek számos követelménynek megfelelnek. Az elvárások között van például az ENSZ Global Compact kampány tíz elvének betartása, másrészt az értékesítőnek rendelkeznie kell az úgynevezett Online Behavioural Advertising (OBA) tanúsítvánnyal. Minden ajánlatnak meg kell felelnie az elfogadható reklámokkal szemben támasztott követelményeknek, ezek kidolgozásában az Adblock Plus csapata is részt vett.
Aki telepíti a böngészőkiegészítőt, az eldöntheti, hogy látni akarja-e a Humancredit által elfogadott ajánlatokat, ugyanakkor arra is lehetőség van, hogy a program minden hirdetést blokkoljon. Az új szoftver a UBlock nevű eszközre épül és a Chrome böngészőre már elérhető. Muszev elmondta, hogy a későbbi verzió személyre szabható lesz és lehetőséget kínál majd az egyes ajánlatok osztályozására. Minden átengedett reklám "emberi kreditpontokat" kap, amelyeket a később javasolt projektek számára lehet felajánlani. Így biztosítható, hogy a bevételek valóban oda jussanak el, ahol a leginkább szükség van rájuk. A megoldás a hirdetőknek is jó, hiszen az ajánlataik azokhoz juthatnak el, akiket valóban érdekelnek is.
Muszev 9 hónapos tesztidőszakot tervez, a Humancredit tesztelésébe 50-100 000 felhasználót vonna be. Amennyiben a program elterjed, úgy 4-5 éven belül kezdhet évente és felhasználónként 20 eurós bevételt termelni. Az összeg optimális esetben felhasználónként az évi 150 eurót is elérheti. Mindez azt jelentené, hogy a különböző projektek akár több millió eurós támogatásokhoz is juthatnának.