Berta Sándor
22 milliárd dollár kárt okoznak a reklámblokkolók
Reklámmal fizetünk a tartalomért, ezért ingyenesek a webes hírek, játszhatunk böngészőben és nézhetünk érdekes videókat. A blokkoló alkalmazások elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban és Európában népszerűek.
Az Adobe és a PageFair közös tanulmánya szerint világszerte összesen 198 millióan, ebből Európában 77 millióan, míg az USA-ban 48 millióan használnak a számítógépükön valamilyen hirdetésblokkolót. Ezek a megoldások rendkívül nagy károkat okoznak a tartalomiparnak: csak az idén várhatóan 22 milliárd dollár kárt kell elkönyvelniük a médiacégeknek és más piaci szereplőknek az Adblock Plus és más programok miatt. Ez 41 százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendőhöz képest. Ráadásul az összeg jövőre a kétszeresére nőhet, míg 2016-ra még nagyobb emelkedést várnak a szakemberek.
A legtöbb hirdetéseket blokkoló felhasználó Görögországban található, ott az internetezők 37 százaléka használ valamilyen megoldást. A második helyen 35 százalékkal Lengyelország van. Svédország és Észtország esetében az arány 25 százalék. Magyarország az élboly mögött helyezkedik el, nálunk és Izlandon a felhasználók 23 százaléka alkalmazza az Adblock Plust vagy más hasonló szoftvert. Oroszországban és Törökországban a reklámblokkolót alkalmazók aránya egyaránt csupán 6 százalék. Az USA-ban minden második ember adatvédelmi aggályokkal indokolta a hirdetések megjelenítésének letiltását.
Az Adobe és a PageFair közös tanulmánya szerint világszerte összesen 198 millióan, ebből Európában 77 millióan, míg az USA-ban 48 millióan használnak a számítógépükön valamilyen hirdetésblokkolót. Ezek a megoldások rendkívül nagy károkat okoznak a tartalomiparnak: csak az idén várhatóan 22 milliárd dollár kárt kell elkönyvelniük a médiacégeknek és más piaci szereplőknek az Adblock Plus és más programok miatt. Ez 41 százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendőhöz képest. Ráadásul az összeg jövőre a kétszeresére nőhet, míg 2016-ra még nagyobb emelkedést várnak a szakemberek.
A legtöbb hirdetéseket blokkoló felhasználó Görögországban található, ott az internetezők 37 százaléka használ valamilyen megoldást. A második helyen 35 százalékkal Lengyelország van. Svédország és Észtország esetében az arány 25 százalék. Magyarország az élboly mögött helyezkedik el, nálunk és Izlandon a felhasználók 23 százaléka alkalmazza az Adblock Plust vagy más hasonló szoftvert. Oroszországban és Törökországban a reklámblokkolót alkalmazók aránya egyaránt csupán 6 százalék. Az USA-ban minden második ember adatvédelmi aggályokkal indokolta a hirdetések megjelenítésének letiltását.