Berta Sándor
Az Apple készülékeire is jöhetnek a reklámblokkolók
A változás az iOS9 megjelenésével van összefüggésben.
Kiszivárgott, hogy az Apple a jövőben megengedi a Safari böngészőn olyan kiegészítők telepítését, amelyek lehetővé teszik a hirdetések blokkolását. Az elképzelések alapján a megoldás mind az iPhone, mind az iPad készülékeken működni fog. Mindez a nemrég bemutatott új operációs rendszer dokumentációjából derült ki. Az anyagban többek között az olvasható, hogy milyen lehetőségeik vannak az alkalmazásfejlesztőknek és milyen különböző dolgok akadályozzák őket. A reklámok blokkolásával kapcsolatban megemlített megoldás neve Content Blocking Safari Extensions.
A Nieman Lab for Journalism nevű híres Harvard-intézet szerint az Apple döntése veszélyt jelent minden reklámokkal finanszírozott internetes ajánlat számára. Az intézet szerint a változtatás nyugtalanító, hiszen a kiadók már így is alig keresnek a mobil eszközökön elhelyezett hirdetésekkel, annak ellenére, hogy olvasótáboruk nagy része ezekre a készülékekre vándorolt át. A The New York Times digitális olvasóközönségének fele például okostelefon- és táblagép-tulajdonosokból áll, ugyanakkor az online bevételek csupán a teljes bevételek tíz százalékát teszik ki.
Kiszivárgott, hogy az Apple a jövőben megengedi a Safari böngészőn olyan kiegészítők telepítését, amelyek lehetővé teszik a hirdetések blokkolását. Az elképzelések alapján a megoldás mind az iPhone, mind az iPad készülékeken működni fog. Mindez a nemrég bemutatott új operációs rendszer dokumentációjából derült ki. Az anyagban többek között az olvasható, hogy milyen lehetőségeik vannak az alkalmazásfejlesztőknek és milyen különböző dolgok akadályozzák őket. A reklámok blokkolásával kapcsolatban megemlített megoldás neve Content Blocking Safari Extensions.
A Nieman Lab for Journalism nevű híres Harvard-intézet szerint az Apple döntése veszélyt jelent minden reklámokkal finanszírozott internetes ajánlat számára. Az intézet szerint a változtatás nyugtalanító, hiszen a kiadók már így is alig keresnek a mobil eszközökön elhelyezett hirdetésekkel, annak ellenére, hogy olvasótáboruk nagy része ezekre a készülékekre vándorolt át. A The New York Times digitális olvasóközönségének fele például okostelefon- és táblagép-tulajdonosokból áll, ugyanakkor az online bevételek csupán a teljes bevételek tíz százalékát teszik ki.