Berta Sándor
Reklámok nélkül webezhetünk mobilon is
Az Adlock Plus böngészője iOS és az Android operációs rendszerre egyaránt elérhető.
Az iPhone és az iPad készülékekre kiadott böngészőverzió kinézetét tekintve nagyon hasonlít a Safarira és ezáltal az összképet tekintve jól illeszkedik az iOS világába. A szoftver már letölthető az iTunes rendszeréből. A technológia a Kitt böngészőn alapul és annak fejlesztőivel közösen alkották meg, csupán Integrálták bele a megszokott Adblock Plus kiegészítőt. Így minimalizálható volt a fejlesztési ráfordítás, s a böngészőt mindössze néhány hónap alatt el lehetett készíteni és optimalizálni.
Az Androidra készített változat bekerült a Google Play Store kínálatába és a platformra kifejlesztett Firefoxra épül. A programot a májusi béta szakasz óta folyamatosan javították és optimalizálták. Ebben az időszakban 300 000 felhasználót sikerült megnyerni. A végleges verzióba tovább optimalizálták a kezelőfelületet. Emellett lehetővé vált a közösségi médiához társított gombok blokkolása.
A Chip.de tesztelte a két böngészőt. Mindkettő jól és zökkenőmentesen működött, ennek ellenére a portál csak feltételesen ajánlotta a használatukat.
Az már májusban kiszivárgott, hogy az Adblock Plus készítői kifejlesztettek egy böngészőt, amely a honlapok betöltésekor automatikusan blokkolja a "zavaró" reklámokat. A program ezzel szemben alapvetően nem lehetetleníti el majd azokat az ajánlatokat, amelyeket "nem zavarónak" minősítenek. A beállításokban ugyanakkor a felhasználók megadhatják azt is, hogy a szoftver egyetlen hirdetést se jelenítsen meg.
Az iPhone és az iPad készülékekre kiadott böngészőverzió kinézetét tekintve nagyon hasonlít a Safarira és ezáltal az összképet tekintve jól illeszkedik az iOS világába. A szoftver már letölthető az iTunes rendszeréből. A technológia a Kitt böngészőn alapul és annak fejlesztőivel közösen alkották meg, csupán Integrálták bele a megszokott Adblock Plus kiegészítőt. Így minimalizálható volt a fejlesztési ráfordítás, s a böngészőt mindössze néhány hónap alatt el lehetett készíteni és optimalizálni.
Az Androidra készített változat bekerült a Google Play Store kínálatába és a platformra kifejlesztett Firefoxra épül. A programot a májusi béta szakasz óta folyamatosan javították és optimalizálták. Ebben az időszakban 300 000 felhasználót sikerült megnyerni. A végleges verzióba tovább optimalizálták a kezelőfelületet. Emellett lehetővé vált a közösségi médiához társított gombok blokkolása.
A Chip.de tesztelte a két böngészőt. Mindkettő jól és zökkenőmentesen működött, ennek ellenére a portál csak feltételesen ajánlotta a használatukat.
Az már májusban kiszivárgott, hogy az Adblock Plus készítői kifejlesztettek egy böngészőt, amely a honlapok betöltésekor automatikusan blokkolja a "zavaró" reklámokat. A program ezzel szemben alapvetően nem lehetetleníti el majd azokat az ajánlatokat, amelyeket "nem zavarónak" minősítenek. A beállításokban ugyanakkor a felhasználók megadhatják azt is, hogy a szoftver egyetlen hirdetést se jelenítsen meg.