Berta Sándor
Egyre kevésbé tudunk koncentrálni
A digitális életstílus, a megnövekedett médiafogyasztás miatt egyre rövidebb ideig figyelnek ugyanarra a dologra az emberek.
Talán nem is gondolnánk, hogy van összefüggés az aranyhal és a Facebook között. A Microsoft kanadai kutatói kimutatták, hogy egy aranyhal átlagosan 9 másodpercig tud összpontosítani valamire, de napjainkra az emberiség ennél sokkal rosszabb értéket produkál. 2000-ben a felhasználók még átlagosan körülbelül 12 másodpercen át tudtak koncentrálni egy dologra, az okostelefonok, a közösségi média és más digitális figyelemelvonó megoldások miatt azonban mostanra ez az érték 8 másodpercre csökkent le.
Bebizonyosodott, hogy az okostelefonok, a közösségi hálózatok, a szinte véget nem érő információáradat, valamint a több képernyő egy időben való figyelése hátrányosan érintik az emberek összpontosítási képességét. A felmérés során kiderült, hogy a kanadaiak közel fele automatikusan a mobiltelefonjáért nyúl, ha éppen nincs más dolga. Ennek ellenére a szakértők úgy vélték, hogy nincs semmi ok az aggodalomra.
Csak pár másodperc figyelem jut egy reklámra
Alyson Gausby, a Microsoft Kanada munkatársa azt nyilatkozta, hogy mindegy, hogy valaki az afrikai szavannákon vagy New Yorkban él, az emberek túlélése attól függ, hogy mennyire jól tudnak koncentrálni. Ez a képesség nem változott, de az online világ felé tolódott el. Ami pozitívum, hogy a felhasználók az eddiginél sokkal jobban tudnak rövid idő alatt információkat feldolgozni és eltárolni, ezzel párhuzamosan egyre több információt is akarnak feldolgozni. Különösen a fiatalokra jellemző ez a fajta médiahasználat.
Gausby szerint mindez a marketingesek számára azt jelenti, hogy ugyan még több lehetőség nyílik a hirdetőknek a fogyasztók figyelmének felkeltésére, de ugyanakkor egyre nehezebb lesz ezt a figyelmet fenntartani. A jövőben akkor lehet egy üzenetet átvinni, ha azt személyes módon és világosan megfogalmazva teszik meg. Leginkább a gazdag multimédiás tartalmú ajánlatok alkalmasak a figyelem felkeltésére, de a sikeres reklámokhoz fontosak az ismétlések és az eltérő csatornákon való egységes megjelenés is.
Talán nem is gondolnánk, hogy van összefüggés az aranyhal és a Facebook között. A Microsoft kanadai kutatói kimutatták, hogy egy aranyhal átlagosan 9 másodpercig tud összpontosítani valamire, de napjainkra az emberiség ennél sokkal rosszabb értéket produkál. 2000-ben a felhasználók még átlagosan körülbelül 12 másodpercen át tudtak koncentrálni egy dologra, az okostelefonok, a közösségi média és más digitális figyelemelvonó megoldások miatt azonban mostanra ez az érték 8 másodpercre csökkent le.
Bebizonyosodott, hogy az okostelefonok, a közösségi hálózatok, a szinte véget nem érő információáradat, valamint a több képernyő egy időben való figyelése hátrányosan érintik az emberek összpontosítási képességét. A felmérés során kiderült, hogy a kanadaiak közel fele automatikusan a mobiltelefonjáért nyúl, ha éppen nincs más dolga. Ennek ellenére a szakértők úgy vélték, hogy nincs semmi ok az aggodalomra.
Csak pár másodperc figyelem jut egy reklámra
Alyson Gausby, a Microsoft Kanada munkatársa azt nyilatkozta, hogy mindegy, hogy valaki az afrikai szavannákon vagy New Yorkban él, az emberek túlélése attól függ, hogy mennyire jól tudnak koncentrálni. Ez a képesség nem változott, de az online világ felé tolódott el. Ami pozitívum, hogy a felhasználók az eddiginél sokkal jobban tudnak rövid idő alatt információkat feldolgozni és eltárolni, ezzel párhuzamosan egyre több információt is akarnak feldolgozni. Különösen a fiatalokra jellemző ez a fajta médiahasználat.
Gausby szerint mindez a marketingesek számára azt jelenti, hogy ugyan még több lehetőség nyílik a hirdetőknek a fogyasztók figyelmének felkeltésére, de ugyanakkor egyre nehezebb lesz ezt a figyelmet fenntartani. A jövőben akkor lehet egy üzenetet átvinni, ha azt személyes módon és világosan megfogalmazva teszik meg. Leginkább a gazdag multimédiás tartalmú ajánlatok alkalmasak a figyelem felkeltésére, de a sikeres reklámokhoz fontosak az ismétlések és az eltérő csatornákon való egységes megjelenés is.