Berta Sándor
Személyre szabná a reklámokat a Facebook és az IBM
A két társaság ötvözné az ügyfelei adatait, hogy jobban személyre lehessen szabni a hirdetéseket.
A közösségi platform pontosan tudja, hogy milyen dolgokat kedvelnek a regisztrált tagjai, míg az IT-társaság marketingeszközöket kínál, ezen alapulna az együttműködésük. A cégek reményei szerint minden marketinges szent grálját hozhatják össze azáltal, hogy a kampányokban a megfelelő személyes üzenetet közvetítik a legjobb pillanatban. A hirdetők két megoldáshoz is hozzáférhetnek majd, ezek a Facebook Audience Insights nevű és az IBM Interactive Marketing nevű programja. Az IBM olyan marketingeszközöket kínál a kereskedőknek és a márkáknak, amelyek regisztrálják a honlaplátogatásokat és az ügyfélszolgálati forródrótok hívásait. Ezzel szemben a közösségi hálózat tökéletesen tisztában van azzal, hogy mik érdeklik a felhasználókat.
Ezentúl egy sporteszközöket forgalmazó áruház, mely hosszútávfutóknak akar cipőket reklámozni helyszínekre lebontva használhatja a Facebook célcsoportjait, azaz például csak olyan emberek látják a reklámjait, akik fizikailag is közel vannak a boltjaikhoz és az időjárás is megfelelő. Ezek után az adatokat marketingcsapatok saját információkkal együtt értékelhetik, például hogy hány honlaplátogatás vagy ügyfélszolgálati hívás történt adott időszakban. "Nem egy személyre szabott emailkampányról van szó, hanem egyfajta párbeszédről" - mondta Deepak Advani az IBM menedzsere.
Blake Chandlee, a Facebook alelnöke azt hangsúlyozta, hogy több nagy ügyfelük van és közösen akarják összehozni az embereket és a márkákat, ez a cél köti össze őket. A platform azt reméli, hogy hatékonyabb reklámokat jeleníthet meg és ezáltal vonzóbbak lesznek a hirdetők számára. A felhasználók személyes adatait ugyanakkor nem fogják átadni. Deepak Advani azt emelte ki, hogy az ügyfeleik szorgalmazták, hogy vonják be az üzleteikbe a Facebookot. Mindez azért is fontos lenne, mert a fogyasztók idejük nagy részét a közösségi portálon töltik.
A Facebook kapcsán már 2013 szeptemberében kiszivárgott, hogy még pontosabban célzott reklámokat akar.
A közösségi platform pontosan tudja, hogy milyen dolgokat kedvelnek a regisztrált tagjai, míg az IT-társaság marketingeszközöket kínál, ezen alapulna az együttműködésük. A cégek reményei szerint minden marketinges szent grálját hozhatják össze azáltal, hogy a kampányokban a megfelelő személyes üzenetet közvetítik a legjobb pillanatban. A hirdetők két megoldáshoz is hozzáférhetnek majd, ezek a Facebook Audience Insights nevű és az IBM Interactive Marketing nevű programja. Az IBM olyan marketingeszközöket kínál a kereskedőknek és a márkáknak, amelyek regisztrálják a honlaplátogatásokat és az ügyfélszolgálati forródrótok hívásait. Ezzel szemben a közösségi hálózat tökéletesen tisztában van azzal, hogy mik érdeklik a felhasználókat.
Ezentúl egy sporteszközöket forgalmazó áruház, mely hosszútávfutóknak akar cipőket reklámozni helyszínekre lebontva használhatja a Facebook célcsoportjait, azaz például csak olyan emberek látják a reklámjait, akik fizikailag is közel vannak a boltjaikhoz és az időjárás is megfelelő. Ezek után az adatokat marketingcsapatok saját információkkal együtt értékelhetik, például hogy hány honlaplátogatás vagy ügyfélszolgálati hívás történt adott időszakban. "Nem egy személyre szabott emailkampányról van szó, hanem egyfajta párbeszédről" - mondta Deepak Advani az IBM menedzsere.
Blake Chandlee, a Facebook alelnöke azt hangsúlyozta, hogy több nagy ügyfelük van és közösen akarják összehozni az embereket és a márkákat, ez a cél köti össze őket. A platform azt reméli, hogy hatékonyabb reklámokat jeleníthet meg és ezáltal vonzóbbak lesznek a hirdetők számára. A felhasználók személyes adatait ugyanakkor nem fogják átadni. Deepak Advani azt emelte ki, hogy az ügyfeleik szorgalmazták, hogy vonják be az üzleteikbe a Facebookot. Mindez azért is fontos lenne, mert a fogyasztók idejük nagy részét a közösségi portálon töltik.
A Facebook kapcsán már 2013 szeptemberében kiszivárgott, hogy még pontosabban célzott reklámokat akar.