Berta Sándor
Kidobott pénz a közösségi portálokon hirdetni
Számos cég költ komoly összegeket a közösségi platformokon elhelyezett reklámokra. Úgy tűnik, hiába.
A Gallup piackutató cég a legújabb tanulmányában megállapította, hogy nagyon nem érdemes a közösségi oldalakon hirdetni. A Gallup több mint 18 000 amerikai felhasználót kérdezett meg arról, hogy a közösségi média hatással van-e a vásárlási döntéseikre és 62 százalékuk egyértelműen azt válaszolta, hogy nem. Csupán 30 százalékuk nyilatkozta azt, hogy a közösségi média bizonyos mértékben befolyásolja őket a vásárlásokkal kapcsolatos döntéseikben.
Az amerikai vállalatok tavaly 5,1 milliárd dollárt fordítottak a közösségi portálokon elhelyezett reklámokra. A Gallup álláspontja szerint mindez hiábavaló volt, ugyanis az internetezők a Facebookon és a Twitteren sem tekintik meg az egyes márkákkal kapcsolatos tartalmakat. A piackutató cég hozzátette: a cégek azt hiszik, hogy az emberek a közösségi életükben is szívesen kötődnének a márkákhoz, azonban az agresszív eladási módszereikkel csak elriasztják a vásárlóikat.
Az is kiderült, hogy a felhasználók a közösségi oldalakon is a minőséget részesítik előnyben a mennyiséggel szemben. A Ritz-Carlton szállodaláncnak például "csak" 498 000 Facebook-rajongója van, de folyamatosan azzal foglalkozik, hogy elemezze a követői kommunikációját, s megtudja, hogy mi tetszik a vendégeinek és mi nem. Emellett a társaság célzottan szólít meg olyan embereket, akik - a túl magas áraktól tartva - még egyetlen éjszakát sem töltöttek a szállodáiban.
Jan Rezab, a prágai Socialbakers AS vezetője úgy vélte, hogy lezárult a rajongók és követők számolásának korszaka, ma már sokkal inkább arról van szó, hogy az egyes piaci szereplőknek és az üzleti céljaiknak mi számít igazán közösséginek. Mindez pedig közel sem jó hír a Facebook és a Twitter üzleti modellje számára.
A Gallup piackutató cég a legújabb tanulmányában megállapította, hogy nagyon nem érdemes a közösségi oldalakon hirdetni. A Gallup több mint 18 000 amerikai felhasználót kérdezett meg arról, hogy a közösségi média hatással van-e a vásárlási döntéseikre és 62 százalékuk egyértelműen azt válaszolta, hogy nem. Csupán 30 százalékuk nyilatkozta azt, hogy a közösségi média bizonyos mértékben befolyásolja őket a vásárlásokkal kapcsolatos döntéseikben.
Az amerikai vállalatok tavaly 5,1 milliárd dollárt fordítottak a közösségi portálokon elhelyezett reklámokra. A Gallup álláspontja szerint mindez hiábavaló volt, ugyanis az internetezők a Facebookon és a Twitteren sem tekintik meg az egyes márkákkal kapcsolatos tartalmakat. A piackutató cég hozzátette: a cégek azt hiszik, hogy az emberek a közösségi életükben is szívesen kötődnének a márkákhoz, azonban az agresszív eladási módszereikkel csak elriasztják a vásárlóikat.
Az is kiderült, hogy a felhasználók a közösségi oldalakon is a minőséget részesítik előnyben a mennyiséggel szemben. A Ritz-Carlton szállodaláncnak például "csak" 498 000 Facebook-rajongója van, de folyamatosan azzal foglalkozik, hogy elemezze a követői kommunikációját, s megtudja, hogy mi tetszik a vendégeinek és mi nem. Emellett a társaság célzottan szólít meg olyan embereket, akik - a túl magas áraktól tartva - még egyetlen éjszakát sem töltöttek a szállodáiban.
Jan Rezab, a prágai Socialbakers AS vezetője úgy vélte, hogy lezárult a rajongók és követők számolásának korszaka, ma már sokkal inkább arról van szó, hogy az egyes piaci szereplőknek és az üzleti céljaiknak mi számít igazán közösséginek. Mindez pedig közel sem jó hír a Facebook és a Twitter üzleti modellje számára.