Berta Sándor

Kidobott pénz a közösségi portálokon hirdetni

Számos cég költ komoly összegeket a közösségi platformokon elhelyezett reklámokra. Úgy tűnik, hiába.

A Gallup piackutató cég a legújabb tanulmányában megállapította, hogy nagyon nem érdemes a közösségi oldalakon hirdetni. A Gallup több mint 18 000 amerikai felhasználót kérdezett meg arról, hogy a közösségi média hatással van-e a vásárlási döntéseikre és 62 százalékuk egyértelműen azt válaszolta, hogy nem. Csupán 30 százalékuk nyilatkozta azt, hogy a közösségi média bizonyos mértékben befolyásolja őket a vásárlásokkal kapcsolatos döntéseikben.


Az amerikai vállalatok tavaly 5,1 milliárd dollárt fordítottak a közösségi portálokon elhelyezett reklámokra. A Gallup álláspontja szerint mindez hiábavaló volt, ugyanis az internetezők a Facebookon és a Twitteren sem tekintik meg az egyes márkákkal kapcsolatos tartalmakat. A piackutató cég hozzátette: a cégek azt hiszik, hogy az emberek a közösségi életükben is szívesen kötődnének a márkákhoz, azonban az agresszív eladási módszereikkel csak elriasztják a vásárlóikat.

Az is kiderült, hogy a felhasználók a közösségi oldalakon is a minőséget részesítik előnyben a mennyiséggel szemben. A Ritz-Carlton szállodaláncnak például "csak" 498 000 Facebook-rajongója van, de folyamatosan azzal foglalkozik, hogy elemezze a követői kommunikációját, s megtudja, hogy mi tetszik a vendégeinek és mi nem. Emellett a társaság célzottan szólít meg olyan embereket, akik - a túl magas áraktól tartva - még egyetlen éjszakát sem töltöttek a szállodáiban.

Jan Rezab, a prágai Socialbakers AS vezetője úgy vélte, hogy lezárult a rajongók és követők számolásának korszaka, ma már sokkal inkább arról van szó, hogy az egyes piaci szereplőknek és az üzleti céljaiknak mi számít igazán közösséginek. Mindez pedig közel sem jó hír a Facebook és a Twitter üzleti modellje számára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nlght #6
    Szerintem:
    1. A gallup kiad egy ilyen "cikket".
    2. A facebook részvények esnek egy picit ennek hatására a köv pár napban.
    3. Valakik csúnyán sokat szakítanak ezen, mivel komoly shortpozíciókat építettek ki a tőzsdén.
    4. Valamennyit tejelnek belőle a cikkírónak és a piackutatónak is a kozmetikázott kutatáshoz.

    Egyéb észrevétel:
    18k ember egyetlen országból nagyon nem reprezentatív egy globális cégnél, másrészt simán lehet kozmetikázni egy közvélemény kutatást, hogy picit másképp mutasson az eredmény. Akinek kb. 100 felett van az IQ-ja az már adblockot használ. Szóval ebből következik, hogy 18k csökkent értelmi képességűt kérdeztek meg, ami végülis az átlagembernek felel meg, figyelembe véve, hogy az usáról van szó. :D

    Egyébként én még sosem láttam a fb-n reklámot (na jó egyszer amikor ránéztem egy ismerős képernyőjére, de utána rögtön felraktam neki egy adblockot).
  • Archenemy #5
    Most gondoljunk bele, hogy ha egymás mellett van a Coca-Cola meg egy ismeretlen kólamárka, melyiket vesszük meg. Na kb. ennyire "nem hatnak ránk a reklámok".

    (jó tuti lesz egy ember, aki csakazérse a kokát, de hát nem ő a többség....)
  • Kryon #4
    Lehet benne valami, de szerintem ez a neten mindenütt így működhet, azt is sejtem miért. Olyan sok a reklám az oldalakon, hogy már immunissá váltak az emberek. Én pl. azt vettem észre mostanában, hogy már nem is tudnék felidézni egy reklámot se amit a nap folyamán a neten láttam. Az agyam már úgy skippeli őket, mintha ott se lennének.
  • who am I 7 #3
    Ez egy elég bugyuta statisztika, ebben a formában...az érdeklődési kör, a kor is sokat számít..másrészről, tv-ből persze jobban megragadja az embereket mi? :D ott is lehetne ilyen statisztikát készíteni.
    Sotyka is mondott valamit...a tudat alattira is hat a reklám, nem konkrétan azért mész valahova, amit láttál, csak ha a kezed ügyébe akad, akkor már inkább azt fogod levenni a polcról, amit soxor láttál reklámban.Hát na...sztem nem haszontalan.
  • fergusonpapa #2
    Én is hírdetek és érdekes nekem megéri..
  • Sotyka #1
    " A Gallup több mint 18 000 amerikai felhasználót kérdezett meg arról, hogy a közösségi média hatással van-e a vásárlási döntéseikre és 62 százalékuk egyértelműen azt válaszolta, hogy nem."

    Ennek így semmi jelentősége nincs. Más reklámokra is kb ennyien fogják azt mondani hogy nem. De mindenkire, még aki tudatosan ellenáll arra is hatnak a reklámok valamilyen formában. Ha más nem úgy hogy közismertebbé tesznek egy terméket vagy céget. A reklámnak nem az az egyetlen célja hogy mindent eldobva rohanj a boltba megvenni a hirdetés alanyát...