Berta Sándor

Követni fognak minket a reklámok

A jövőben az otthoni PC-n megtekintett reklámok az okostelefonunkon, a táblagépünkön vagy a munkahelyi számítógépünkön is felbukkanhatnak.

A hirdetések a következő években követni fogják a felhasználókat. A Re-Targeting nevű technológia legnagyobb szolgáltatója és úttörője a Criteo nevű francia cég, amelyet az amerikai Nasdaq tőzsdén is jegyeznek, és amihez havonta több mint 50 milliárd banner köthető. Az ügyfelei között megtalálható az Expedia, a Zalando és az eBay is. A Re-Targeting eddig nem működött tökéletesen, hiszen a reklámok csak egyetlen készüléken jelentek meg, ez változhat meg a közeljövőben. Az ehhez szükséges technológiát a Jean-Baptiste Rudelle által alapított és vezetett Criteo munkatársai az elmúlt hónapokban alkották meg.

A Re-Targeting mögött az úgynevezett e-mail-hash áll. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó által keresett dolgokkal kapcsolatos információkat összekötik az illető e-mail címével. Amennyiben később bármilyen eszközről beregisztrál a Criteo egyik partnerének oldalára és megadja az e-mail címét, akkor a rendszer azonnal azonosítja. Egy online bolt ilyenkor megmutathatja a felhasználónak azokat a termékeket, amiket korábban otthonról megtekintett, de valamilyen okból mégsem rendelt meg.

Eric Eichmann, a Criteo napi ügyekért felelős vezetője közölte, hogy a készülékeken túlmutató reklámok egyre fontosabbá válnak. Jason Morse, a cég új hirdetési megoldásáért felelős képviselője pedig kiemelte, hogy nem tárolnak e-mail címeket és nem alkotnak meg profilokat, így adatvédelmi szempontból nem támadható a megoldás. A szakemberek már az alkalmazások integrációján dolgoznak, ami akár jövőre megtörténhet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • frontway #4
    https://adblockplus.org/
  • Dobronski #3
    Ezt akartam írni én is...
  • kvp #2
    Csak kb. egy evtizeddel vannak lemaradva a google mogott. Ugyanis aki barmilyen google szolgaltatasra regisztral, az azonosithatova valik. Ezutan ha a google-os account-jat barmilyen gepen hasznalja, akkor az adott gep lokalis felhasznaloja osszekotesre kerul a google account-tal (sutiken keresztul), igy ha ki is lep a google-os account-rol, akkor is tudja a google, hogy az adott gepet legutoljara az adott google-os felhasznalo hasznalta. Igy ha egy otthoni gepen megnezunk vagy keresunk valamit, es mondjuk a munkahelyi gepen is hasznaltunk korabban egy otthoni gepen is hasznalt google-os azonositot, akkor masnap a munkahelyi gepen is a legutobbi otthoni keresesnek megfelelo reklamok jelennek meg. De igaz ez az email-re is, tehat ha a legutobb parositott gmail-es cimre erkezik egy relevans level, akkor a munkahelyi es az otthoni gepen is az ehhez illo reklamok lathatoak. Mindezt ugy, hogy egyik gepen sem szukseges a reklam megjelenitese idejen belepve lenni. A google a teljes bongeszesi tortenetet is megkapja es korrelalja a feltetelezheto google-os account-tal, de csak azokrol az oldalakrol, amiken van google-os hirdetes es/vagy g+ megosztasi opcio.

    Termesztesen a facebook is tudja mindezt, de ott belepve kell maradnunk, hogy a tobbi facebook-os plugint (pl. share link) hasznalo oldal is lassa a facebook-os account-unk adatait. Ezeket a facebook ki is adja, tehat ha valaki a facebook-ra belepve nez meg mas oldalakat, akkor a facebook-os adatait minden meglatogatott facebook partner oldallal megosztja, bar a partnerseg merteketol eltero mertekben. Cserebe a facebook is latja, hogy milyen oldalakra mentunk amikor nem a facebook-on voltunk.

    Ezek utan a franciak nagyon le vannak maradva...
  • Ender Wiggin #1
    hála az égnek, hogy nincs tabletem és okostelóm.