Berta Sándor
Követni fognak minket a reklámok
A jövőben az otthoni PC-n megtekintett reklámok az okostelefonunkon, a táblagépünkön vagy a munkahelyi számítógépünkön is felbukkanhatnak.
A hirdetések a következő években követni fogják a felhasználókat. A Re-Targeting nevű technológia legnagyobb szolgáltatója és úttörője a Criteo nevű francia cég, amelyet az amerikai Nasdaq tőzsdén is jegyeznek, és amihez havonta több mint 50 milliárd banner köthető. Az ügyfelei között megtalálható az Expedia, a Zalando és az eBay is. A Re-Targeting eddig nem működött tökéletesen, hiszen a reklámok csak egyetlen készüléken jelentek meg, ez változhat meg a közeljövőben. Az ehhez szükséges technológiát a Jean-Baptiste Rudelle által alapított és vezetett Criteo munkatársai az elmúlt hónapokban alkották meg.
A Re-Targeting mögött az úgynevezett e-mail-hash áll. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó által keresett dolgokkal kapcsolatos információkat összekötik az illető e-mail címével. Amennyiben később bármilyen eszközről beregisztrál a Criteo egyik partnerének oldalára és megadja az e-mail címét, akkor a rendszer azonnal azonosítja. Egy online bolt ilyenkor megmutathatja a felhasználónak azokat a termékeket, amiket korábban otthonról megtekintett, de valamilyen okból mégsem rendelt meg.
Eric Eichmann, a Criteo napi ügyekért felelős vezetője közölte, hogy a készülékeken túlmutató reklámok egyre fontosabbá válnak. Jason Morse, a cég új hirdetési megoldásáért felelős képviselője pedig kiemelte, hogy nem tárolnak e-mail címeket és nem alkotnak meg profilokat, így adatvédelmi szempontból nem támadható a megoldás. A szakemberek már az alkalmazások integrációján dolgoznak, ami akár jövőre megtörténhet.
A hirdetések a következő években követni fogják a felhasználókat. A Re-Targeting nevű technológia legnagyobb szolgáltatója és úttörője a Criteo nevű francia cég, amelyet az amerikai Nasdaq tőzsdén is jegyeznek, és amihez havonta több mint 50 milliárd banner köthető. Az ügyfelei között megtalálható az Expedia, a Zalando és az eBay is. A Re-Targeting eddig nem működött tökéletesen, hiszen a reklámok csak egyetlen készüléken jelentek meg, ez változhat meg a közeljövőben. Az ehhez szükséges technológiát a Jean-Baptiste Rudelle által alapított és vezetett Criteo munkatársai az elmúlt hónapokban alkották meg.
A Re-Targeting mögött az úgynevezett e-mail-hash áll. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó által keresett dolgokkal kapcsolatos információkat összekötik az illető e-mail címével. Amennyiben később bármilyen eszközről beregisztrál a Criteo egyik partnerének oldalára és megadja az e-mail címét, akkor a rendszer azonnal azonosítja. Egy online bolt ilyenkor megmutathatja a felhasználónak azokat a termékeket, amiket korábban otthonról megtekintett, de valamilyen okból mégsem rendelt meg.
Eric Eichmann, a Criteo napi ügyekért felelős vezetője közölte, hogy a készülékeken túlmutató reklámok egyre fontosabbá válnak. Jason Morse, a cég új hirdetési megoldásáért felelős képviselője pedig kiemelte, hogy nem tárolnak e-mail címeket és nem alkotnak meg profilokat, így adatvédelmi szempontból nem támadható a megoldás. A szakemberek már az alkalmazások integrációján dolgoznak, ami akár jövőre megtörténhet.