Berta Sándor
Aranykort élnek meg a kínai mobilgyártók
A Huawei és a Lenovo is kiváló évet zárt 2014-ben, utóbbi egyenesen a Samsung és
az Apple uralmának megtörését tűzte ki idei céljául.
A Lenovo komoly célokat tűzött ki maga elé az idei évre. Yang Yuanqing, a Lenovo elnök-vezérigazgatója a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon úgy nyilatkozott, hogy az okostelefon-piacon bekövetkező változások magukkal hordozzák annak az esélyét, hogy megtörhetik az Apple és a Samsung piaci uralmát. A menedzser szerint a növekedés lelassult és ebben közrejátszott az is, hogy Kínában némileg csökkent a kereslet az új készülékek iránt. Mindez azt jelenti, hogy a helyi gyártók kénytelenek külföldön is megjelenni, azért, hogy tovább tudjanak fejlődni.
Yuanqing szerint ez meg is fog történni, kérdés azonban, hogy helyt tudnak-e majd állni a globális piacon is vagy sem. A vállalatot sokan bírálják amiatt, mert csak összerakja a telefonokat, kevés az ötlete és a szabadalma, ezért a társaság továbbra is le fog maradni az Apple és a Samsung mögött. A Lenovo 2014 harmadik negyedévében 16,9 millió okostelefont értékesített, ez 38 százalékkal több, mint korábban. Az IDC adatai alapján ezzel a negyedik legnagyobb szolgáltató a Samsung, az Apple és a Xiaomi mögött, a globális piaci részesedése pedig a korábbi 4,7 százalékról 5,2 százalékra nőtt. A Lenovónak a Motorola Mobility felvásárlása óta az Egyesült Államokban nincs ismertségi problémája, hiszen a mobiltelefon-gyártó az Amerikai Egyesült Államokban több tízszázalékos piaci részesedéssel rendelkezik, és emellett Dél-Amerikában és Indiában is kiváló pozícióban van.
A Huawei az előzetes adatok alapján tavaly 287-289 milliárd jüan bevételt könyvelhetett el, ami Cathy Meng pénzügyi vezető szerint jócskán meghaladta a várakozásokat. Ugyan a világ második számú hálózati beszállítója a korábbinál lassabban növekedett, de így is 17 százalékkal, 34 milliárd jüanra tudta növelni az üzleti eredményét. Meng közölte, hogy elsősorban a növekedésre és a bevételeikre összpontosítanak. Az elmúlt időszakban a felhasználók körében nőtt a kereslet az okostelefonokra, ezért ez a részlegük 32 százalékkal nőtt. "A fogyasztói részlegünk jó munkát végzett" - emelte ki a menedzser, aki úgy vélte, hogy a Huawei, mint márka ismertebb lett. A növekedés különösen a fejlődő országokban volt erős.
A hálózati részleg 15, míg a vállalati szolgáltatások részlege 27 százalékos növekedést könyvelhetett el 2014-ben, utóbbiba tartoznak többek között a felhőszolgáltatások és a szoftverek is. A kínai konszernnek jelenleg 46 százalékos piaci részesedése van az LTE-hálózatoknál, amit Meng meglehetősen figyelemre méltónak nevezett. 140 államban összesen 500 telekommunikációs szolgáltatóval dolgoznak együtt és a Föld minden harmadik lakosa a vállalat valamelyik termékét használja. A Huawei tavaly 40 milliárd jüant költött kutatás-fejlesztésre, ez 28 százalékkal magasabb összeg a korábbinál. Az elmúlt tíz évben összesen 188 milliárd jüant fektettek be ezen a területen.
A Lenovo komoly célokat tűzött ki maga elé az idei évre. Yang Yuanqing, a Lenovo elnök-vezérigazgatója a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon úgy nyilatkozott, hogy az okostelefon-piacon bekövetkező változások magukkal hordozzák annak az esélyét, hogy megtörhetik az Apple és a Samsung piaci uralmát. A menedzser szerint a növekedés lelassult és ebben közrejátszott az is, hogy Kínában némileg csökkent a kereslet az új készülékek iránt. Mindez azt jelenti, hogy a helyi gyártók kénytelenek külföldön is megjelenni, azért, hogy tovább tudjanak fejlődni.
Yuanqing szerint ez meg is fog történni, kérdés azonban, hogy helyt tudnak-e majd állni a globális piacon is vagy sem. A vállalatot sokan bírálják amiatt, mert csak összerakja a telefonokat, kevés az ötlete és a szabadalma, ezért a társaság továbbra is le fog maradni az Apple és a Samsung mögött. A Lenovo 2014 harmadik negyedévében 16,9 millió okostelefont értékesített, ez 38 százalékkal több, mint korábban. Az IDC adatai alapján ezzel a negyedik legnagyobb szolgáltató a Samsung, az Apple és a Xiaomi mögött, a globális piaci részesedése pedig a korábbi 4,7 százalékról 5,2 százalékra nőtt. A Lenovónak a Motorola Mobility felvásárlása óta az Egyesült Államokban nincs ismertségi problémája, hiszen a mobiltelefon-gyártó az Amerikai Egyesült Államokban több tízszázalékos piaci részesedéssel rendelkezik, és emellett Dél-Amerikában és Indiában is kiváló pozícióban van.
A Huawei az előzetes adatok alapján tavaly 287-289 milliárd jüan bevételt könyvelhetett el, ami Cathy Meng pénzügyi vezető szerint jócskán meghaladta a várakozásokat. Ugyan a világ második számú hálózati beszállítója a korábbinál lassabban növekedett, de így is 17 százalékkal, 34 milliárd jüanra tudta növelni az üzleti eredményét. Meng közölte, hogy elsősorban a növekedésre és a bevételeikre összpontosítanak. Az elmúlt időszakban a felhasználók körében nőtt a kereslet az okostelefonokra, ezért ez a részlegük 32 százalékkal nőtt. "A fogyasztói részlegünk jó munkát végzett" - emelte ki a menedzser, aki úgy vélte, hogy a Huawei, mint márka ismertebb lett. A növekedés különösen a fejlődő országokban volt erős.
A hálózati részleg 15, míg a vállalati szolgáltatások részlege 27 százalékos növekedést könyvelhetett el 2014-ben, utóbbiba tartoznak többek között a felhőszolgáltatások és a szoftverek is. A kínai konszernnek jelenleg 46 százalékos piaci részesedése van az LTE-hálózatoknál, amit Meng meglehetősen figyelemre méltónak nevezett. 140 államban összesen 500 telekommunikációs szolgáltatóval dolgoznak együtt és a Föld minden harmadik lakosa a vállalat valamelyik termékét használja. A Huawei tavaly 40 milliárd jüant költött kutatás-fejlesztésre, ez 28 százalékkal magasabb összeg a korábbinál. Az elmúlt tíz évben összesen 188 milliárd jüant fektettek be ezen a területen.