Berta Sándor

Aranykort élnek meg a kínai mobilgyártók

A Huawei és a Lenovo is kiváló évet zárt 2014-ben, utóbbi egyenesen a Samsung és az Apple uralmának megtörését tűzte ki idei céljául.

A Lenovo komoly célokat tűzött ki maga elé az idei évre. Yang Yuanqing, a Lenovo elnök-vezérigazgatója a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon úgy nyilatkozott, hogy az okostelefon-piacon bekövetkező változások magukkal hordozzák annak az esélyét, hogy megtörhetik az Apple és a Samsung piaci uralmát. A menedzser szerint a növekedés lelassult és ebben közrejátszott az is, hogy Kínában némileg csökkent a kereslet az új készülékek iránt. Mindez azt jelenti, hogy a helyi gyártók kénytelenek külföldön is megjelenni, azért, hogy tovább tudjanak fejlődni.

Yuanqing szerint ez meg is fog történni, kérdés azonban, hogy helyt tudnak-e majd állni a globális piacon is vagy sem. A vállalatot sokan bírálják amiatt, mert csak összerakja a telefonokat, kevés az ötlete és a szabadalma, ezért a társaság továbbra is le fog maradni az Apple és a Samsung mögött. A Lenovo 2014 harmadik negyedévében 16,9 millió okostelefont értékesített, ez 38 százalékkal több, mint korábban. Az IDC adatai alapján ezzel a negyedik legnagyobb szolgáltató a Samsung, az Apple és a Xiaomi mögött, a globális piaci részesedése pedig a korábbi 4,7 százalékról 5,2 százalékra nőtt. A Lenovónak a Motorola Mobility felvásárlása óta az Egyesült Államokban nincs ismertségi problémája, hiszen a mobiltelefon-gyártó az Amerikai Egyesült Államokban több tízszázalékos piaci részesedéssel rendelkezik, és emellett Dél-Amerikában és Indiában is kiváló pozícióban van.


A Huawei az előzetes adatok alapján tavaly 287-289 milliárd jüan bevételt könyvelhetett el, ami Cathy Meng pénzügyi vezető szerint jócskán meghaladta a várakozásokat. Ugyan a világ második számú hálózati beszállítója a korábbinál lassabban növekedett, de így is 17 százalékkal, 34 milliárd jüanra tudta növelni az üzleti eredményét. Meng közölte, hogy elsősorban a növekedésre és a bevételeikre összpontosítanak. Az elmúlt időszakban a felhasználók körében nőtt a kereslet az okostelefonokra, ezért ez a részlegük 32 százalékkal nőtt. "A fogyasztói részlegünk jó munkát végzett" - emelte ki a menedzser, aki úgy vélte, hogy a Huawei, mint márka ismertebb lett. A növekedés különösen a fejlődő országokban volt erős.

A hálózati részleg 15, míg a vállalati szolgáltatások részlege 27 százalékos növekedést könyvelhetett el 2014-ben, utóbbiba tartoznak többek között a felhőszolgáltatások és a szoftverek is. A kínai konszernnek jelenleg 46 százalékos piaci részesedése van az LTE-hálózatoknál, amit Meng meglehetősen figyelemre méltónak nevezett. 140 államban összesen 500 telekommunikációs szolgáltatóval dolgoznak együtt és a Föld minden harmadik lakosa a vállalat valamelyik termékét használja. A Huawei tavaly 40 milliárd jüant költött kutatás-fejlesztésre, ez 28 százalékkal magasabb összeg a korábbinál. Az elmúlt tíz évben összesen 188 milliárd jüant fektettek be ezen a területen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #10
    Egyenesen kínából az aliexpresstől rendelve az octa coreos a806w jön ki ennyiért (most 109dollár + nemtudom mennyi vám) ha gázos az eladó akkor open dispute, és nem veszíthetek a dolgon.
  • barret #9
    A felső sorban a középső a kedvencem:) !!!
  • barret #8
    Autókat ne keverjük ide...
    30 éves VW van a tulajdonomban,és az autó remek kondiban van :D
    Mutass már 30 éves forgalomban lévő telefont...
    Telefonnál a divat a lényeg,nem a hosszú élettartam.
  • Tarathiel2 #7
    Telefon vagy nő? :)
  • Kotomicuki #6

    A felső képen lévők közül mennyi a nem átoperált?
  • igazamvanvagyig #5
    Teljesen mindegy mennyibe kerűl Amerikában,nyugaton ott a minőség számít nem az ár.Az ár a csoró országokban dominál.Pl euban a volswagen vezet (nem a dacia) aminél vannak jobb olcsóbb,megbízhatóbb autók de megtudják venni és elvből nem a legolcsóbbat fogják nem komcsik.
  • MsUser #4
    Az Apple-nak jo ha kevesebbet forgalmaz?
    Ezt nem mondod komolyan dyra, a Samsung a minőségével játssza el a vevőket magától a Apple a borsos áron átlagos "reklámmal növelt áru" eszközökkel,
  • MsUser #3
    Csak egy példa nem a legolcsóbb helyről:
    Lenovo S960 Quad-Core,
    RAM: 2 GB
    ROM: 16GB
    5,0 hüvelykes 1080 x 1920 kapacitív érintőképernyő + Bluetooth + GPS + Dual kamera
    42000,-Ft ért
  • dyra #2
    Minél több az olcsó Kínai telefon az Android piacon annál jobb az Apple-nek. Ők annál egyedibbekké és különlegessé válnak. Nagyon jó pozícióban vannak nem akarnak ők piacvezetők lenni, nagyon jó nekik, az amit most lefednek.
  • MsUser #1
    A Lenovo nemcsak lehet de biztos vetélytárs bárkivel szemben, elveszett az a szerencséje az Apple -nak hogy nem forgalmaztak Amerikában, Európában stb.
    Minőségre teljesen jó, töredék áron az Apple -al szemben ami lássuk be indokolatlanul magas.
    170.- $
    Utoljára szerkesztette: MsUser, 2015.01.15. 05:49:49