SG.hu
Nagyon eltérőek a két nem preferenciái a számítástechnikai eszközöknél
Az Intel szerint sok ember azért nem választ szétszedhető notebookot vagy vékony ultrabookot, mert nem is tud róla, hogy létezik ilyen.
A vállalat budapesti sajtótájékoztatóját a barcelonai Mobil Világkongresszuson bemutatott dolgokkal kezdték, köztük a Merrifield nevű kétmagos Atom processzorral, mely még ebben a hónapban megjelenik, illetve a négymagos Moorefield chippel, mely csak az idei év második felében várható. Fontos trendként említették a tablet és okostelefon chipek közötti határ eltűnését és a 64 bites technológiára való áttérést. A társaság a kommunikációs ágazatban is aktív, alacsony fogyasztású LTE platformjaiktól sokat várnak.
A cég 40 millió táblagép eladására számít idén, mely ugyan nagyon ambiciózus cél, de biztosak benne hogy sikerülni fog, főleg mivel már 87 típus van már a piacon, lefedve a legmagasabb kategóriától kezdve a legolcsóbbig minden igényt. Legfontosabb partnereikként az ASUS-t, a Dellt és a Lenovot említették, melyek közül egyedi dizájnmegoldásaival kiemelkedik az amerikai cég. A jövőbeli tervek kapcsán a SoFIA nevű 3G/LTE chipek neve hangzott el, illetve a 14 nanométerre való áttérés az Atom termékvonalon (ezek Cherry Trail és Broxton kódnéven érkeznek majd).
Ezután a szót Horváth Richárd marketing menedzser vette át, aki egy hiánypótló piackutatást mutatott be a magyarok laptopvásárlási preferenciáiról. Az eNet által készített online felmérésben hazánkból 306 fő vett részt (Csehországból 1015, Szlovákiából 556). A munkával partnereik eredményét szeretnék javítani és egyes hibás sztereotípiákat lerombolni. Első ezek között, hogy a nők szín alapján választanak notebookot, míg a statisztika szerint leginkább a teljesítmény, az ár és az üzemidő számít. Második nagy tévedés, hogy a színek közül a rózsaszín vezet a hölgyeknél, valójában ez lényegtelen, ugyanis inkább színes táskákkal, egyéb kiegészítőkkel alakítják át nekik tetszőre a termékeket.
A formák megítélésénél alapvető az előzetes ismeret, hogy egyáltalán tudják, mik közül lehet választani, mely a férfiaknál inkább megvan, mint a nőknél. "A kettő az egyben eszközöknél megvizsgálták, hogy meg merik-e próbálni szétszedni a készüléket. Mi, akik tudjuk, hogy például az ASUS T100-at szét lehet szedni bátran feszegetjük, de egy teljesen más környezetből érkező, nem rendszergazda tudású átlagember ő már nem biztos, hogy megpróbálná. Miután megmondtuk a kontrollcsoportnak, hogy szét lehet szedni, ha mondjuk van 10 féle termékünk akkor ők 'egy új szemüveget vesznek fel', és most már mindegyiket szét akarják szedni."
"Tavaly megvizsgáltuk, hogy a nem teljesen szétszedhető eszközöknél melyik a legnépszerűbb modell. E szerint nincs egyértelmű győztes az átfordítható, átpörgethető, duplakijelzős, elfordítva lecsukható stb. típusoknál, mindegyik kapott 10-13 százalékot, egyedül a Dell keretben átforduló ötlete volt kicsit népszerűbb a többinél. Gondoltuk hogy jó, ez egy remek iránymutatás, akkor ezek szerint mindenki ilyen termékkel fog előrukkolni. Viszont abban a pillanatban, hogy megjelentek ezek a kettő az egyben eszközök jelentősen változott a helyzet, merthogy a jót könnyű megszokni, és azok az emberek, akik már láttak olyat, ami tényleg szétszedhető már nem foglalkoztak a nem szétszedhető eszközökkel. Természetesen ez egy ideális univerzumban van így, amikor nem korlátoz minket az elkölthető pénz mennyisége."
Horváth Richárd elmondta, hogy miután a kontrollcsoport értesült arról, hogy léteznek tabletté téphető eszközök, több, mint 70 százalék szeretett volna ilyen dolgot magának otthonra. Ők a kérdésre, hogy mennyivel többet fizetnének egy ilyen termékért, a három országban készült felmérésen 120 eurós felár jött ki. Ugyanez az összeg az érintőképernyőknél átváltva 11 600 forint, ennyivel többet lennénk hajlandóak kiadni érte. A hangalapú vezérlésnél viszont nyelvi korlátok miatt nagy hátrányban vagyunk: ugyan angol nyelvterületen már várhatóan ez év végén elveszti különleges voltát, azonban mi magyarok még jóideig nem leszünk képesek szavainkkal hatékonyan gépeket vezérelni.
Nagy eltérés a két nem között, hogy a hölgyek nagyon nem szeretik az asztali gépeket, egy elavult, nem hordozható valaminek tartják, míg a férfiak könnyen bővíthető, erős masinaként gondolnak rá. Szintén különbség, hogy míg a férfiak könnyedén visznek magukkal több eszközt (például utazásnál mobilt, DSLR fényképezőgépet és még egy laptopot is), addig a nők az egyetlen univerzális tárgyra szavaznak, már csak azért is, mert náluk a táskában még rengeteg egyéb dolog foglalja a helyet. Azonban az is igaz, hogy ugyan a férfiak szeretik a kütyüket, de hajlandóak kompromisszumokra: amennyiben a megfelelő teljesítménnyel és mérettel találkoznak, és feladataikat meg tudja oldani ők is az egy terméket preferálják. Tömeg terén a másfél kilós határ a vízválasztó, az ennél nehezebbre már nem tekintünk tökéletes eszközként, míg anyaghasználatban a férfiak szeretik a speciális anyagokat, míg a nőket ez nem foglalkoztatja.
A vállalat budapesti sajtótájékoztatóját a barcelonai Mobil Világkongresszuson bemutatott dolgokkal kezdték, köztük a Merrifield nevű kétmagos Atom processzorral, mely még ebben a hónapban megjelenik, illetve a négymagos Moorefield chippel, mely csak az idei év második felében várható. Fontos trendként említették a tablet és okostelefon chipek közötti határ eltűnését és a 64 bites technológiára való áttérést. A társaság a kommunikációs ágazatban is aktív, alacsony fogyasztású LTE platformjaiktól sokat várnak.
A cég 40 millió táblagép eladására számít idén, mely ugyan nagyon ambiciózus cél, de biztosak benne hogy sikerülni fog, főleg mivel már 87 típus van már a piacon, lefedve a legmagasabb kategóriától kezdve a legolcsóbbig minden igényt. Legfontosabb partnereikként az ASUS-t, a Dellt és a Lenovot említették, melyek közül egyedi dizájnmegoldásaival kiemelkedik az amerikai cég. A jövőbeli tervek kapcsán a SoFIA nevű 3G/LTE chipek neve hangzott el, illetve a 14 nanométerre való áttérés az Atom termékvonalon (ezek Cherry Trail és Broxton kódnéven érkeznek majd).
Ezután a szót Horváth Richárd marketing menedzser vette át, aki egy hiánypótló piackutatást mutatott be a magyarok laptopvásárlási preferenciáiról. Az eNet által készített online felmérésben hazánkból 306 fő vett részt (Csehországból 1015, Szlovákiából 556). A munkával partnereik eredményét szeretnék javítani és egyes hibás sztereotípiákat lerombolni. Első ezek között, hogy a nők szín alapján választanak notebookot, míg a statisztika szerint leginkább a teljesítmény, az ár és az üzemidő számít. Második nagy tévedés, hogy a színek közül a rózsaszín vezet a hölgyeknél, valójában ez lényegtelen, ugyanis inkább színes táskákkal, egyéb kiegészítőkkel alakítják át nekik tetszőre a termékeket.
A formák megítélésénél alapvető az előzetes ismeret, hogy egyáltalán tudják, mik közül lehet választani, mely a férfiaknál inkább megvan, mint a nőknél. "A kettő az egyben eszközöknél megvizsgálták, hogy meg merik-e próbálni szétszedni a készüléket. Mi, akik tudjuk, hogy például az ASUS T100-at szét lehet szedni bátran feszegetjük, de egy teljesen más környezetből érkező, nem rendszergazda tudású átlagember ő már nem biztos, hogy megpróbálná. Miután megmondtuk a kontrollcsoportnak, hogy szét lehet szedni, ha mondjuk van 10 féle termékünk akkor ők 'egy új szemüveget vesznek fel', és most már mindegyiket szét akarják szedni."
"Tavaly megvizsgáltuk, hogy a nem teljesen szétszedhető eszközöknél melyik a legnépszerűbb modell. E szerint nincs egyértelmű győztes az átfordítható, átpörgethető, duplakijelzős, elfordítva lecsukható stb. típusoknál, mindegyik kapott 10-13 százalékot, egyedül a Dell keretben átforduló ötlete volt kicsit népszerűbb a többinél. Gondoltuk hogy jó, ez egy remek iránymutatás, akkor ezek szerint mindenki ilyen termékkel fog előrukkolni. Viszont abban a pillanatban, hogy megjelentek ezek a kettő az egyben eszközök jelentősen változott a helyzet, merthogy a jót könnyű megszokni, és azok az emberek, akik már láttak olyat, ami tényleg szétszedhető már nem foglalkoztak a nem szétszedhető eszközökkel. Természetesen ez egy ideális univerzumban van így, amikor nem korlátoz minket az elkölthető pénz mennyisége."
Horváth Richárd elmondta, hogy miután a kontrollcsoport értesült arról, hogy léteznek tabletté téphető eszközök, több, mint 70 százalék szeretett volna ilyen dolgot magának otthonra. Ők a kérdésre, hogy mennyivel többet fizetnének egy ilyen termékért, a három országban készült felmérésen 120 eurós felár jött ki. Ugyanez az összeg az érintőképernyőknél átváltva 11 600 forint, ennyivel többet lennénk hajlandóak kiadni érte. A hangalapú vezérlésnél viszont nyelvi korlátok miatt nagy hátrányban vagyunk: ugyan angol nyelvterületen már várhatóan ez év végén elveszti különleges voltát, azonban mi magyarok még jóideig nem leszünk képesek szavainkkal hatékonyan gépeket vezérelni.
Nagy eltérés a két nem között, hogy a hölgyek nagyon nem szeretik az asztali gépeket, egy elavult, nem hordozható valaminek tartják, míg a férfiak könnyen bővíthető, erős masinaként gondolnak rá. Szintén különbség, hogy míg a férfiak könnyedén visznek magukkal több eszközt (például utazásnál mobilt, DSLR fényképezőgépet és még egy laptopot is), addig a nők az egyetlen univerzális tárgyra szavaznak, már csak azért is, mert náluk a táskában még rengeteg egyéb dolog foglalja a helyet. Azonban az is igaz, hogy ugyan a férfiak szeretik a kütyüket, de hajlandóak kompromisszumokra: amennyiben a megfelelő teljesítménnyel és mérettel találkoznak, és feladataikat meg tudja oldani ők is az egy terméket preferálják. Tömeg terén a másfél kilós határ a vízválasztó, az ennél nehezebbre már nem tekintünk tökéletes eszközként, míg anyaghasználatban a férfiak szeretik a speciális anyagokat, míg a nőket ez nem foglalkoztatja.