Berta Sándor

Ausztráliában is árulja a felhasználói adatokat a TomTom

Hollandiában ugyan visszakozott, de úgy tűnik, hogy mégsem tett le vitatott adatátadási gyakorlatáról a navigációs készülékeket gyártó cég. A TomTom ezúttal Ausztráliában próbálkozik a felhasználói adatok értékesítésével.

Két héttel ezelőtt Hollandiában okozott felháborodást, hogy a TomTom NV eladta a helyi kormánynak az általa készített GPS-készülékek tulajdonosaira vonatkozó információkat, amelyek segítségével megállapítható, hogy ki és hol hajtott a megengedettnél gyorsabban. Mivel a fájlok a rendőrkapitányságokra kerültek, így a hibázó autósok joggal aggódhattak amiatt, hogy komoly büntetéseket kapnak.

Harold Goddijn, a vállalat vezetője akkor elnézést kért az ügyfeleiktől és hozzátette: abból indultak ki, hogy az információkat a kormány majd más módon, elsősorban a közlekedésbiztonság javítására, az infrastruktúra-fejlesztésekhez vagy a közlekedésirányítás hatékonyabbá tételéhez használja fel. Goddijn egyúttal ígéretet tett arra, hogy a hasonló eseteket a jövőben licenckorlátozásokkal fogják megakadályozni. Nos, úgy tűnik, hogy nem a licencekkel volt a probléma...

A The Australian Financial Review nevű híroldal ugyanis most arról számolt be, hogy a TomTom kész a helyi autósok GPS-készülékeinek adatait annak eladni, aki a legtöbb pénzt kínálja értük. A gyártó nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy az információk végül az ausztrál kormánynál kötnek ki. Chris Kearney, a TomTom marketingügyekért felelős vezetőhelyettese közölte: "Beszéltünk néhány ausztrál kutatóintézettel, akik szoros kapcsolatban vannak a helyi kabinettel."

Az ausztrál autósok felháborodását csak fokozhatja, hogy kiderült: az elmúlt három évben Ausztráliában eladott összes TomTom készüléket úgy tervezték, hogy képesek továbbadni a megtett útvonalakra, az utazási időre és a sebességekre vonatkozó információkat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Rugi #9
    Persze es majd kideriti hogy melyik autoban lett eppen haszvalva, ki vezette (most ne MO-bol induljunk ki)... Sose fogjak tudni bebizonyitani hogy nem haverom hasznalta, vagy loptak eppen el, ceges tomtom amit sokan hasznalnak stb :-)
  • wroadd #8
    Ébredjetek fel, amióta net van, azóta folyamatosan adatokat küldünk kifelé, csak az nem mindegy, hogy a cég, aki fogadja azokat, eltávolítja-e a felhasználók azonosítására alkalmas adatokat a rendszerből!
    Vajon a "infrastruktúra-fejlesztésekhez vagy a közlekedésirányítás hatékonyabbá tételéhez" miért kellenek a felhasználói adatok is?
    (Azt értem, miért kell a "a közlekedésbiztonság javítására")
  • laziga #7
    Na az apple android tomtom ezek mind ugyan ezt csinálják e van ezeket a szarokat nem szabad venni.
  • Ender Wiggin #6
    Csak a Garmin.
  • Retechegér #5
    Nem kell TomTomot venni, ez a megoldás. Hiába piacvezetőt kamerás telefont gyártok nem fogják venni ha rájönnek hogy sunyiban bekapcsol néha és felvételek készít hanggal, majd továbbítja a szerveremre... Ez lesz ezekkel is ha így folytatják.
  • matatom #4
    Kíváncsi vagyok, hogy a TomTom ad-e lehetőséget az adatok feltöltésének letiltására a készülékeiben. Én nem ismerem annyira a navigációikat, de pl. van olyan gyártó, amelyik kikapcsolhatóvá teszi az ilyesmit. Valaki tudja mi a tényállás?
  • MacropusRufus #3
    azért most már elmehetnek a csába...
    De mondjuk ez nem tegnap kezdődött...
    Valahogy a vezetők nem tudják feldolgozni, hogy nem látják ki mit mikor és miért csináln. Rohadt büdös kiváncsi gecik.

    Más: valaki hallott valamit a BB-ről? Azok esetleg nem akarnak kémgedni, végül is minden van bennük ami kell egy jó kis adatgyűjtéshez. És nem lennék meglepve ha gyűjtenék is... Nincs szívem szétcincálni az enyémet. :) Valaki esetleg megtette már? ;)

  • kisemlős #2
    Üdv a kapitalizmusban!
  • qetuol #1
    najólvan elmennek a.. ez már eléggé nagy pofátlanság.