Specker Balázs
Kocsiba szerelt Xbox 360 a Nissantól
Pattanj be a vezetőülésbe, állítsd be hátsótükröt - a biztonsági övet ezúttal nem kell bekötnöd, elég, ha a kocsiban lévő Xbox 360-at indítod el. Röviden így lehetne beharangozni a Nissan legújabb találmányát.
Néhány fiatalabb vezető számára egy olyan autó, ami videojáték is egyben talán maga lehet a megvalósult álom. A Nissan Motor most erre az igényre próbált megoldást találni. A jelenleg is tartó detroiti nemzetközi autókiállításon bemutatott Urge néven futó modell egy olyan prototípus, amelynek kormánykereke és pedáljai játékvezérlőként is működnek, ha a jármű áll. A tükör egy lehajtható kijelzőt, míg a műszerfal a Microsoft Xbox 360-as konzolját rejti magában.
Az Urge talán egyik legszélsőségesebb példa arra, hogy a gyártók az egyediség érdekében igyekeznek minél több szórakoztató funkciót belezsúfolni járműveikbe, és kiváltképp koncentrálnak arra a generációra, mely előszeretettel használ mobil eszközöket és hordozható zenelejátszókat. Manapság az olyan csúcskategóriás kiegészítők, mint a navigációs rendszer vagy a háttámlába épített megjelenítők, akár többezer dollárral is megdobhatják egy kocsi árát. "Ez a trend egyértelműen felszálló ágban van" - nyilatkozta Larry Wu, a J.D. Power tanácsadó cég munkatársa a CNet Newsnak.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Wu szerint habár az autóipar még mindig nagyon lassan fejlődik a szórakoztató elektronikai üzletághoz képest, már jóval gyorsabb ütemben képes átvenni az újabb technológia megoldásokat, mint korábban. A luxusmárkák egyre több szórakoztató elektronikai újdonságot is kínálnak, mivel ennél a vásárlói réteg már komoly igény mutatkozik irántuk. A navigációs rendszerek pár éven belül teljesen szokványosak lesznek és a háttámlába épített kijelzők is egyre elterjedtebbeknek fognak számítani.
Természetesen a többi autó gyár is kínál hasonló extrákat. A Toyota korlátozott példányban gyártott Scion xB 3.0-ás verziója elsősorban a harmincas éveik elején, illetve húszas éveik végén járó fiatalokat célozza meg, akik nagyobb figyelmet szentelnek az elektronikai játékszereknek,, mint a teljesítménynek vagy a biztonságnak, és már meg is tudják azokat fizetni. A Japánban készülő xB 17 ezer dollárba (körülbelül 3,4 millió forint) kerül és a műszerfalra szerelt iPod csatlakozó mellett a fejtámlákba épített képernyők is helyett kaptak a kocsiban.
Néhány fiatalabb vezető számára egy olyan autó, ami videojáték is egyben talán maga lehet a megvalósult álom. A Nissan Motor most erre az igényre próbált megoldást találni. A jelenleg is tartó detroiti nemzetközi autókiállításon bemutatott Urge néven futó modell egy olyan prototípus, amelynek kormánykereke és pedáljai játékvezérlőként is működnek, ha a jármű áll. A tükör egy lehajtható kijelzőt, míg a műszerfal a Microsoft Xbox 360-as konzolját rejti magában.
Az Urge talán egyik legszélsőségesebb példa arra, hogy a gyártók az egyediség érdekében igyekeznek minél több szórakoztató funkciót belezsúfolni járműveikbe, és kiváltképp koncentrálnak arra a generációra, mely előszeretettel használ mobil eszközöket és hordozható zenelejátszókat. Manapság az olyan csúcskategóriás kiegészítők, mint a navigációs rendszer vagy a háttámlába épített megjelenítők, akár többezer dollárral is megdobhatják egy kocsi árát. "Ez a trend egyértelműen felszálló ágban van" - nyilatkozta Larry Wu, a J.D. Power tanácsadó cég munkatársa a CNet Newsnak.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Wu szerint habár az autóipar még mindig nagyon lassan fejlődik a szórakoztató elektronikai üzletághoz képest, már jóval gyorsabb ütemben képes átvenni az újabb technológia megoldásokat, mint korábban. A luxusmárkák egyre több szórakoztató elektronikai újdonságot is kínálnak, mivel ennél a vásárlói réteg már komoly igény mutatkozik irántuk. A navigációs rendszerek pár éven belül teljesen szokványosak lesznek és a háttámlába épített kijelzők is egyre elterjedtebbeknek fognak számítani.
Természetesen a többi autó gyár is kínál hasonló extrákat. A Toyota korlátozott példányban gyártott Scion xB 3.0-ás verziója elsősorban a harmincas éveik elején, illetve húszas éveik végén járó fiatalokat célozza meg, akik nagyobb figyelmet szentelnek az elektronikai játékszereknek,, mint a teljesítménynek vagy a biztonságnak, és már meg is tudják azokat fizetni. A Japánban készülő xB 17 ezer dollárba (körülbelül 3,4 millió forint) kerül és a műszerfalra szerelt iPod csatlakozó mellett a fejtámlákba épített képernyők is helyett kaptak a kocsiban.