SG.hu
Forgalomirányítás a moszkvai városi autópályán
A Siemens építi ki a moszkvai városi autópálya, a "harmadik körút" forgalomirányító rendszerét.
A Moszkva város által megrendelt projekthez forgalomirányító számítógép, videó- és meteorológiai központ, forgalom- és időjárásjelző érzékelők, változtatható jelzésképű forgalmi táblák, kamerák, valamint az egészet kiszolgáló infrastruktúra tartozik, utóbbiba beleértve az adatátvitel rendszerét. A 27 millió euró értékű teljes rendszernek 2006 végére kell üzemkésznek lenni.
A tízmillió lakos és hárommillió ingázó Moszkvájában a csúcsforgalom már ma is kb. 6 km/h sebességgel halad, ráadásul 2020-ra kétszer annyi járművel számolnak Oroszországban, mint amennyi ma van. A helyzeten könnyítendő, a városvezetés az utóbbi években több gyorsforgalmi utat épített, köztük a két éve elkészült Harmadik körutat. Ez a belvárosi Kerti (Szadovaja) körút és a Nagy-Moszkvát körülvevő külső autópálya-gyűrű között helyezkedik el koncentrikusan, és 34 km hosszú, irányonként 4-4 sávval, továbbá három alagúttal (a Lefortyevo 1800 m hosszú), valamint és 16 fel- és lehajtó ponttal.
A forgalmi sávok fölött 90 detektorrendszert, 75 kamerát helyeznek el, és négy meteorológiai állomás figyeli az időjárási állapotot. A mért, illetve megfigyelt adatokat a 85 útmenti alállomás rögzíti és elő-feldolgozza, majd a gyűrű mentén lefektetett optikai hálózaton továbbítja a forgalomirányító központba. Innen a feldolgozott forgalmi, időjárási helyzetnek megfelelően állítják a 250 darab változtatható jelzésképű forgalmi táblát és információs panelt.
A Moszkva város által megrendelt projekthez forgalomirányító számítógép, videó- és meteorológiai központ, forgalom- és időjárásjelző érzékelők, változtatható jelzésképű forgalmi táblák, kamerák, valamint az egészet kiszolgáló infrastruktúra tartozik, utóbbiba beleértve az adatátvitel rendszerét. A 27 millió euró értékű teljes rendszernek 2006 végére kell üzemkésznek lenni.
A tízmillió lakos és hárommillió ingázó Moszkvájában a csúcsforgalom már ma is kb. 6 km/h sebességgel halad, ráadásul 2020-ra kétszer annyi járművel számolnak Oroszországban, mint amennyi ma van. A helyzeten könnyítendő, a városvezetés az utóbbi években több gyorsforgalmi utat épített, köztük a két éve elkészült Harmadik körutat. Ez a belvárosi Kerti (Szadovaja) körút és a Nagy-Moszkvát körülvevő külső autópálya-gyűrű között helyezkedik el koncentrikusan, és 34 km hosszú, irányonként 4-4 sávval, továbbá három alagúttal (a Lefortyevo 1800 m hosszú), valamint és 16 fel- és lehajtó ponttal.
A forgalmi sávok fölött 90 detektorrendszert, 75 kamerát helyeznek el, és négy meteorológiai állomás figyeli az időjárási állapotot. A mért, illetve megfigyelt adatokat a 85 útmenti alállomás rögzíti és elő-feldolgozza, majd a gyűrű mentén lefektetett optikai hálózaton továbbítja a forgalomirányító központba. Innen a feldolgozott forgalmi, időjárási helyzetnek megfelelően állítják a 250 darab változtatható jelzésképű forgalmi táblát és információs panelt.