Berta Sándor

Érintőképernyők virtuális gombokkal a Volkswagenekben

Megállapodott egymással a német autógyártó konszern és az Immersion amerikai vállalat. Az egyezmény értelmében a Volkswagen felhasználhatja legújabb modelljeiben a cég TouchSense technológiáját.

A TouchSense lényege, hogy a hagyományos érintőképernyőkhöz képest ezek a kijelzők virtuális gombokat is tartalmaznak, így a vezetőkben azt az érzetet keltik, mintha valódi gombokat nyomogatnának. Ezáltal az autósoknak gyakorlatilag fel sem tűnik, hogy "csupán" egy különleges funkcióval kiegészített érintőképernyőt használnak. A TouchSense előnye, hogy így elvileg egyetlen képernyőn rengeteg információ, valamint nyomógombok egyaránt megjeleníthetők - attól függően, hogy mikor, mire (sima kijelzőre vagy menükkel, gombokkal ellátott képernyőre) van-e szükség.

Az Immersion szerint a technológia legnagyobb előnye, hogy az autósok figyelmét - pont az újfajta képernyők természetessége miatt - nem vonja el semmi magától a vezetéstől. A TouchSense érintőképernyők egyediek abban a tekintetben is, hogy attól függően vibrálnak, hogy hol, melyik részükön (alul, felül, középen, bal vagy jobb oldalon stb.) érintette meg őket a felhasználó. A vibrálás beállítható időtartam, erősség, frekvencia és más szempontok szerint is, így a gombot megnyomó pontosan tudja, hogy ő most a jó gombot nyomta-e meg vagy sem.

Az Immersion szerint a technológia elsősorban a közlekedésben, a szórakoztató elektronikai készülékek, a klímaberendezések és a navigációs rendszerek kezelésében jelenthet majd nagy segítséget az embereknek. A TouchSense érintőképernyők működtetéséhez természetesen nem kell elektronikai szakembernek lenni, egy átlagember is könnyedén elboldogul velük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • onimusha #10
    ez ám a forradalmi újdonság a kijelző alsó része mindig ugyanúgy néz ki mintha gombok lennének, hűha nekem már fel se tűnne, hogy nem is igazi gombok, wow ez tényleg új
  • zateh #9
    A következő az lesz, h. csak álló helyzetben lehet használni, nehogy elvonja a vezető figyelmét, akkor meg nem tök mindegy, h. rezeg, vagy nem. Engem például csak az érdekelne, h. müködjön rendesen.
  • smv #8
    Azt tudom, de egyre több autoban pakolják középre a komplett műszerfalat, és az miért is jó? Ez nem a témához kapcsolódik, de írtam is, hogy off. :)
  • SymbioC #7
    A műszerfal nem "középen" van, csak a kijelző (navigáció, klíma, zene stb). Azt pedig a kormány mögött elég nehézkes nyomkodni...
  • Cactus #6
    Ez nagyon gagyi. Szerintem valaki nagyon jól járt USA-ban ezzel...
  • jonnie #5
    Az újdonság az hogy a képernyő rezeg mikor megnyomod a gombot amit kirajzol. De hogy minek azt nem tudom...
  • smv #4
    /off

    Én azt nem fogom sosem megérteni, hogy miért jó az, ha középre helyezik a műszerfalat?

    /on
  • TH448 #3
    Ebben mi az újdonság?
    Eddig is voltak gombok touchscreen képernyőkön...
  • Enkil #2
    nagyon jó
  • jonnie #1
    Csak azt nem értem hogy minek egy egy rezgő érintőképernyő egy autóba egyáltalán minek kell rezgő képernyő?? (nem elég az ami a képen látható Lexus RX ben is van)