Hunter

Háttérbe szorulnak a hidrogénüzemű autók

Bush elnök 20 éves terve, miszerint a hagyományos gépjárművek motorjait hidrogénüzemű hajtóművekkel váltsa fel, valószínűleg kudarcba fog fulladni, állítja egy jelentés.

Az amerikai Massachusets Technológiai Intézet (MIT) állítása szerint a hidrogén üzemanyag "agresszív kutatása" ellenére egyelőre a dízel és a benzines hibrid járművek jelentik a legjobb választást. A jelentés aláássa George W. Bush nem rég bejelentett 1,2 milliárd dolláros ösztönzését, mely 2020-ra kereskedelmileg életképes üzemanyagcellás autók kifejlesztését célozza. Bush szerint a tiszta energia megvalósítható, a most születő gyermekek talán már ilyen autókon tanulhatnak meg vezetni.

A hidrogéncellás járműveket tekintik az egyetlen lehetséges útnak az üvegház-hatást okozó gázok kibocsátásának drámai csökkentésére, hiszen ez esetben az egyetlen melléktermék a víz. Mindazonáltal maga az üzemanyag előállítása tekintélyes szén-dioxid-kibocsátással járna és az MIT jelentésében leszögezi, hogy ez az üzemanyag terjesztés további "zöld" költségeivel semmissé tenné az előnyöket.

Az MIT csapata úgy véli, jobb lehetőségeket rejt a jelenlegi dízel és benzines autók hatásfokának elektromos motorokkal történő fejlesztése, azaz a hibrid motorokban látják a jövőt. Egy jelentős befektetés a hibrid dízel kutatásokba kétszer olyan hatékony és fele annyira környezetszennyező motorokat eredményezne, mint a hidrogénnel működők, állítja a jelentés, hozzátéve, hogy még egy hibrid benzines autó is zöldebbnek bizonyulna hidrogénüzemű társánál.


A General Motors HydroGen3 autója yokohamai tesztútján

Malcolm Weiss professzor, az MIT Energia és Környezeti Laboratóriumának kutatója szerint igen csalóka a kép a hidrogénüzemű autókról, ha nem vesszük figyelembe az üzemanyag előállítása során felhasznált energiát és a képződött károsanyag kibocsátását, valamint szállítását.

Dr. Peter Wells a brit Cardiff Egyetem Gépjárműipari Kutatóközpontjának vezető kutatója szerint egyfajta konszenzus alakult ki, hogy a hidrogénüzemű járművek ne legyenek túl gyorsan életképesek. Elmondása szerint az Egyesült Államoknak szembe kell néznie egy "óriási problémával", hogy ha akár 1 millió üzemanyagcellás gépkocsi fog futni az amerikai utakon 2020-ig, előnyeiket eltörpíti a többi 200 millió hagyományos gépjármű. A gyártók semmi jelét nem mutatják a környezetszennyező járművektől való elmozdulásnak. "Vannak dolgok, amiket az amerikai kormányzat megtehet már most a problémák enyhítésére, nem kell karba tett kézzel várniuk 20 évet a hidrogénüzemű autókra" - tette hozzá.

Az MIT jelentése azonban állítja, hogy hosszabb távon nem létezik semmiféle alternatíva a hidrogénre.

"Ha olyan rendszerre van szükség, ami jelentősen csökkenti az üvegház-hatást okozó gázok kibocsátását, mondjuk 30-50 éven belül, akkor a hidrogén az egyetlen lehetőségünk" - mondta John Heywood professzor, a jelentés egyik szerzője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bonewerkz #39
    aj: kell!!!
  • Bonewerkz #35
    a ketyere amit Teslaek epitettek mukodtetett egy autot, ami allitolag 90 km/h val ment... a mai felvezeto technikaval ezt mar meg lehetne oldani ugy, hogy akar egy gyorsasagi motort is lehetne ezzel mukodtetni, kocsirol, kegli villanyrol, nem is beszelve... igy energetikailag onellatova valnanak a haztartasok, es a jelenlegi energiaipar osszeomlana, ennyi.
  • Bonewerkz #34
    Tesla es Moray epitett egy motort, ami az un. nullponti, vagy vakuum energiaval mukodott. a jelenlegi kvantumfizikusok kozott van egy nezet, ami szerint a szubatomi reszecskek, nem az energia surusodesei, hanem eppen az energia ritkulasai, affele buborekok a szupersuru energiavakuumban, amit vagy meg lehet csapolni, vagy nem... allitolag Teslaeknak sikerult... de olcsobb irakba olajert lepattanni par anyahajoval, amig megeri az olajat eladni...
  • Inquisitor #33
    "Volt egy Tesla nevü manus aki csinált egy ketyerét ami áramot termelt minden külső enarkiaforrás nélkül ..."
    Na most függetlenül attól, hogy tényleg Tesla találta e ki elöször, ezt jó sokan kitalálták "újra", de komoly eredményt még senki nem publikált. De nem ezt akartam írni ...
    Kedves PPP, ha kicsit JOBBAN utánaolvasol, akkor egyértelműen láthaod, hogy nem külső energiafprrás nélküli a dolog. Az az energiaforrás hihetetlen nagy, mindenhol jelen van, és legalább is a világegyetem összeomlásáig jól meg lehet(ne) csapolni.
    A vita ott van, hogy tényleg meg lehet e ...
    (Régebben persze a létezését is tagadták.)
    De a hűlye riporterek meg újságírók terjesztik ezt a baromságot, hogy külső energiaforrás nélkül, meg az energimegmaradás ellenében ... holott éppen nem.
  • Laci73 #16
    Apró megjegyzésem: a kőolaj-alapú üzemanyaggal működő belső égésű motorok már az ötvenes évektől elavultnak számítanak, ám a sokszor generációkkal jobb (hatékonyabb, környezetbarát stb.) technológiák sorra elvéreznek a kőolaj lobby buktatóin. Pl. tudok rendkívül hatékony villanymotorokról - rájuk sem bagóznak...
  • [NST]Cifu #14
    Azért pár dologot figyelmen kívűl hagynak a cikkben. Pl. hogy az olajra égető szűksége van az emberiségnek akkor is, ha nem üzemanyagként akarja felhasználni. Elég belegondolni, hogy jelenleg a mozgó alkatrészek kenését a legtöbb esetben kőolaj alapanyagú kenőanyag biztosítsa. Vagy csak bele kell gondolni, hogy a legtöbb hétköznapi műanyag előállításához jelenleg gazdaságosan csak kőolajból megoldható.

    Amúgy hozzá kell tenni, hogy azért van még jópár lehetőség a Hidrogén-üzemanyagcellán kívűl a járművek meghajtására...
  • corleone #9
    Az alkohol ugyanúgy szennyezné a levegőt, mint a benzin.
    És szerinted az olaj miből van? Mert ha a logikádat nézem: "Az alkohol egesekor is keletkezik szen-dioxid, de - mivel novenyekbol allitottuk elo - csak az kerul vissza a levegobe, amit korabban a noveny kivett onnan."

    Eszerint a földből kitermelt olaj elégetésekor is ugyanannyi kerül vissza a levegőbe, mint amit a növény már felvett? Akkor miért van üvagházhatás???
  • corleone #6
    H2O = 2 Hidrogen + 1 Oxigén. Ha a szétválasztás során hidrogénre van szükségünk, a maradék oxigén lesz, nem pedig széndioxid. Én nem értem a cikket. A CO2-nél az oxigén stimmel. De hogy kerül oda a szén atom? Összevissza zagyválnak.
    Az se világos, hogy az USA egyrészt meg akarja szerezni az Iraki olajmezőket, másrészt olyan autókat fejlesztene, ami az olaj árát erősen lenyomná. Nem logikus.
    Egyébként a Ballard nevű nonprofit cég már évek óta több USA nagyvárosban tesztel hidrogén üzemű buszokat, óriási sikerrel. Info: www.ballard.com
  • Mighty #4
    Ugy, hogy a vizbul kiveszik a zokszigent.
  • ch #3
    A cikkben valami szerintem nem egészen kerek. Javítsatok ki ha tévedek, de kémiai ismereteim alapján a hidrogén előállítása során nem keletkezik széndioxid. Persze ez attól is függ miből állítják elő. De ennek a legegyszerűbb módja a vízből való előállítása elektromos áram segítségével. Az elektromos áramot pedig akkor elő lehet állítani atomerőműben, ami megint csak nem termel széndioxidot. De akkor hogyan csinálják a széndioxidot???