Csabi
Online autódiagnosztikai rendszer
A különböző számítógépes hálózatok és az ezek működtetéséhez szükséges eszközök egyre megbízhatóbban, hatékonyabban és sokoldalúbban használhatók. Olyannyira, hogy az IBM és a Peugeot szerint már a gépkocsikban is egyre hasznosabb feladatok elvégzéséhez alkalmazhatók.
Az IBM és a Peugeot között létrejött megállapodás értelmében a jövőben együttműködnek egy olyan rendszer kifejlesztése érdekében, amelynek segítségével online módon lehet felderíteni a gépkocsik esetleges műszaki hibáit. Vagyis a két cég tulajdonképpen egy internetes diagnosztikai rendszert szeretne kialakítani, amely akár világméretű is lehet majd.
A szakemberek szerint a gépkocsikba épített rendszer hiba esetén felveszi a kapcsolatot egy központi számítógéppel. Ezt követően vagy automatikusan felismeri a problémát, vagy egy a központban lévő szerelő utasításaira különböző teszteket futtat le, amelyekből lehet következtetni a hibára. A központi szerver a rendszerhez tartozó összes gépkocsi adatát tárolja, és naplózza a felmerült problémákat, javításokat. Ezen a szerveren a lehetséges meghibásodásokra vonatkozó információk, és az ezek kijavításához szükséges teendők is megtalálhatók, ami nagymértékben segíti a szerelők munkáját, és adott esetben a javítási időt is jelentősen lecsökkenti. A cégek szerint az online diagnosztikai rendszer öntanuló, ami jelentősen fokozza a hatékonyságát. Ha például egy olyan hibajelenség lép fel, amely már korábban is előfordult, akkor erre vonatkozóan gyorsan tud jól használható információkat szolgáltatni.
A Peugeot az új rendszer bevezetésétől elsősorban a különböző kiadások mérséklődését és a javítási idők csökkenését várja.
Az IBM és a Peugeot között létrejött megállapodás értelmében a jövőben együttműködnek egy olyan rendszer kifejlesztése érdekében, amelynek segítségével online módon lehet felderíteni a gépkocsik esetleges műszaki hibáit. Vagyis a két cég tulajdonképpen egy internetes diagnosztikai rendszert szeretne kialakítani, amely akár világméretű is lehet majd.
A szakemberek szerint a gépkocsikba épített rendszer hiba esetén felveszi a kapcsolatot egy központi számítógéppel. Ezt követően vagy automatikusan felismeri a problémát, vagy egy a központban lévő szerelő utasításaira különböző teszteket futtat le, amelyekből lehet következtetni a hibára. A központi szerver a rendszerhez tartozó összes gépkocsi adatát tárolja, és naplózza a felmerült problémákat, javításokat. Ezen a szerveren a lehetséges meghibásodásokra vonatkozó információk, és az ezek kijavításához szükséges teendők is megtalálhatók, ami nagymértékben segíti a szerelők munkáját, és adott esetben a javítási időt is jelentősen lecsökkenti. A cégek szerint az online diagnosztikai rendszer öntanuló, ami jelentősen fokozza a hatékonyságát. Ha például egy olyan hibajelenség lép fel, amely már korábban is előfordult, akkor erre vonatkozóan gyorsan tud jól használható információkat szolgáltatni.
A Peugeot az új rendszer bevezetésétől elsősorban a különböző kiadások mérséklődését és a javítási idők csökkenését várja.