Hunter
Négykerekű számítógépek
Amint az idei Brit Formula 1-es Nagydíj megkezdődik Silverstone-ban a Renault pilótája Jenson Button, saját képességeinél is jobban reménykedik autója technikai adottságaiban, ami ha tökéletesen működik dobogós helyezést jelenthet a britnek.
A technológiai infrastruktúra pont olyan fontos az autó teljesítményét tekintve mint a pilóta, hiszen a modern Formula 1-es versenyautó nem más, mint egy kerekeken száguldó számítógép.
A Renault versenygépének több mint 4500 alkotóeleme van, amit több mint 200 szenzor figyel folyamatosan. A június 7-i verseny alatt a számítógépes rendszer figyelemmel kíséri az autó teljesítményének minden egyes aspektusát a gumik elhasználódásától az olaj hőmérsékletén át a féktárcsák állapotáig.
A pilóta is gondos megfigyelés alatt áll, minden döntését rögzítenek és kielemeznek. Az adatok kulcsfontosságúak a versenygép időben történő finomra hangolásában. A versenynapon az információk valós időben jutnak el az oxfordshire-i mérnökökhöz, a francia anyavállalathoz és a boxutcában dolgozó csapattagokhoz. Minden teljesített kör több mint 1 megabyte információt zúdít a csapatra, amit azonnal fel kell dolgoznia a rendszernek, majd villámgyorsan továbbit a boxban dolgozók monitorjaira és a pilóták felé, akik a kormánykerék kijelzőin kísérhetik figyelemmel. Arra is lehetőség nyílik, hogy távirányítással változtassanak az autók beállításain, miközben az a verseny köreit rója teljesítőképessége közel maximumán.
A Renault csapat számítógépes infrastruktúráját 1998-tól a Novell biztosítja. "Egy robusztus IT infrastruktúra nélkül, akárcsak egy kiváló pilóta nélkül, nincs mód, hogy az olyan csapatok, mint a Renault Formula One Team versenybe szálljon egy ilyen, technikailag egyre inkább kifinomult világban" - mondta a Novell szóvivője. "Az információ hozzáférhetősége kritikus pont" - tette hozzá Greame Hackland a Renault IT menedzsere.
"Amikor a szakmai igazgatónak döntenie kell, hogy behívja-e boxkiállásra az egyik autót vagy hagyja néhány gyors kört futni, ezeket az adatokat használja a döntéshez. A hibás adatok végzetesek lehetnek".
A technikai csapat számára a legnagyobb kihívás a leállás elkerülése, ami megbéníthatja a teljes csapatot. A hálózat minden eleme kétszerezve van, hogy biztosak legyenek a kommunikáció fenntartásában a pilóta, az autó és a csapat felé. A Formula 1 kegyetlen üzleti világában nem csak az adatok folytonossága, a biztonsága is létfontosságú.
"Egy ilyen high-tech sportban mindig fennáll a veszély, hogy valaki szeretné megkaparintani a másik információit" - mondta Peter Joseph a Novell testületi stratégiai vezetője. "A magas szintű hálózati biztonság elengedhetetlen".
A Renault versenygépének több mint 4500 alkotóeleme van, amit több mint 200 szenzor figyel folyamatosan. A június 7-i verseny alatt a számítógépes rendszer figyelemmel kíséri az autó teljesítményének minden egyes aspektusát a gumik elhasználódásától az olaj hőmérsékletén át a féktárcsák állapotáig.
A pilóta is gondos megfigyelés alatt áll, minden döntését rögzítenek és kielemeznek. Az adatok kulcsfontosságúak a versenygép időben történő finomra hangolásában. A versenynapon az információk valós időben jutnak el az oxfordshire-i mérnökökhöz, a francia anyavállalathoz és a boxutcában dolgozó csapattagokhoz. Minden teljesített kör több mint 1 megabyte információt zúdít a csapatra, amit azonnal fel kell dolgoznia a rendszernek, majd villámgyorsan továbbit a boxban dolgozók monitorjaira és a pilóták felé, akik a kormánykerék kijelzőin kísérhetik figyelemmel. Arra is lehetőség nyílik, hogy távirányítással változtassanak az autók beállításain, miközben az a verseny köreit rója teljesítőképessége közel maximumán.
A Renault csapat számítógépes infrastruktúráját 1998-tól a Novell biztosítja. "Egy robusztus IT infrastruktúra nélkül, akárcsak egy kiváló pilóta nélkül, nincs mód, hogy az olyan csapatok, mint a Renault Formula One Team versenybe szálljon egy ilyen, technikailag egyre inkább kifinomult világban" - mondta a Novell szóvivője. "Az információ hozzáférhetősége kritikus pont" - tette hozzá Greame Hackland a Renault IT menedzsere.
"Amikor a szakmai igazgatónak döntenie kell, hogy behívja-e boxkiállásra az egyik autót vagy hagyja néhány gyors kört futni, ezeket az adatokat használja a döntéshez. A hibás adatok végzetesek lehetnek".
A technikai csapat számára a legnagyobb kihívás a leállás elkerülése, ami megbéníthatja a teljes csapatot. A hálózat minden eleme kétszerezve van, hogy biztosak legyenek a kommunikáció fenntartásában a pilóta, az autó és a csapat felé. A Formula 1 kegyetlen üzleti világában nem csak az adatok folytonossága, a biztonsága is létfontosságú.
"Egy ilyen high-tech sportban mindig fennáll a veszély, hogy valaki szeretné megkaparintani a másik információit" - mondta Peter Joseph a Novell testületi stratégiai vezetője. "A magas szintű hálózati biztonság elengedhetetlen".