SG.hu

Németország szerint nem nagyobb akkumulátorok kellenek az autókba, hanem több töltőállomás

A német kormány növelni szeretné az országban elérhető töltők számát, ezért mintegy 1,8 milliárd eurót folyósít a kereskedelmi célú elektromosautó-töltőállomások üzemeltetőinek. Reményeik szerint így sikerül csökkenteni a legnagyobb félelmet, amely visszatartja az embereket az elektromos autók vásárlásától.

Az elektromos autók elterjedése Németország klímastratégiájának lényeges részét képezi, a kormány célja, hogy 2030-ra 15 millió elektromos jármű közlekedjen a német utakon. Egy kormányzati elemzés szerint azonban még mindig sok fogyasztót visszatartanak az elektromos modellektől a közutakon való töltés iránti aggodalmak, ami elengedhetetlen a hosszabb utak során. "Ahhoz, hogy Németországban mindenhol a szükséges sebességgel kiépüljön egy átfogó és igényalapú gyorstöltő hálózat, a töltőinfrastruktúra-üzemeltetők piacvezérelt tevékenysége önmagában nem elegendő" - mondta Kurt-Christoph von Knobelsdorff, a töltőinfrastruktúra körüli kormányzati tevékenységeket koordináló állami tulajdonú NOW GmbH vezérigazgatója.

Ezért a kormány 1,8 milliárd eurót folyósít a kereskedelmi töltőállomások üzemeltetőinek, kötelezve őket 8000 új gyorstöltőpont építésére 900 helyszínen, kevésbé sűrűn lakott területeken, ahol egyébként gazdaságossági okok miatt nem épülnének töltőpontok. Összesen 10 vállalat kap vissza nem térítendő támogatást, köztük az olajipari óriás Total Energies és az olyan áramszolgáltatók, mint az E. On és a BayWa, valamint bevált töltésüzemeltetők, mint az Allego és a Fastned. A pénzből be kell foltozniuk az új "Deutschlandnetz", azaz a németországi gyorstöltő-hálózat egyes részein lévő lyukakat, hogy az emberek bízhassanak abban, hogy bárhol találnak töltőhelyet, ahol szükségük van rá. "Az egyéni mobilitás érték egy szabad társadalomban" - kommentálta a bejelentést Volker Wissing közlekedési miniszter, aki "mérföldkőnek nevezte a kormány támogatását, melynek célja, hogy hogy a felhasználók számára megbízhatóan rendelkezésre álljon a gyorstöltési lehetőségek választéka Németországban."

A hálózat hiányzó elemei már tavaly megépülhettek volna, de a hagyományos töltőszolgáltatók panaszt tettek a Bizottságnál, mert úgy vélték, hogy a támogatás torzíthatja a versenyt. Azt 2022 decemberében engedélyezte az Európai Bizottság, azzal a módosítással, hogy a kormánynak az eredetileg tervezett árplafonról le kellett mondania. "Ahhoz, hogy a klímasemleges mobilitásra való áttérés sikeres legyen, az embereknek meg kell bízniuk abban, hogy bármikor és bárhol, tisztességes és megfizethető áron tölthetik elektromos autóikat" - mondta a német autóipari szövetség, a VDA szóvivője. "Németországnak fel kell zárkóznia, mert ez év elején a németországi települések mintegy felében nem volt egyetlen nyilvános töltőpont sem".


A német autóipar nyomás alatt áll, mivel az energiaárak és a politika megkérdőjelezi az európai gyártási helyszíneket, a kínai autógyártók egyre nagyobb teret hódítanak az elektromos járművek terén, és a környezetvédelmi előírások egyre inkább kezdenek éreztetni hatásukat. A személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó uniós CO2-szabványok értelmében az autógyártóknak 2030-ig jelentősen csökkenteniük kell az újonnan értékesített autók átlagos kibocsátását, ami azt jelenti, hogy növelniük kell az elektromos autók számát, különben súlyos büntetésre számíthatnak.

Olaf Scholz kancellár szeptember elején a müncheni IAA autóipari szakkiállításon azt ígérte az autógyártóknak, hogy számíthatnak rá az elektromos autók elterjedésének segítésében, a kormány elegendő töltőpontot és olcsó áramot biztosít a töltéshez, és ígéretet tett a szél- és napenergia-kapacitások gyors bővítésére. Scholz hozzátette, hogy kormánya hamarosan "szinte minden" benzinkút üzemeltetője számára kötelezővé teszi, hogy az elektromos autók számára is biztosítson legalább 150 kilowattos gyorstöltési lehetőséget, "ezzel hamarosan a hatótávolságtól való félelem a múlté lesz". Scholz elmondta, hogy célja, hogy az elektromos autók töltése "ugyanolyan egyszerűvé vagy még egyszerűbbé" váljon, mint a hagyományos tankolás.

A német autósok klubja, az ADAC szóvivője szerint "nehéz megbecsülni, hogy sikerül-e elérni azt a célt, hogy eloszlassák a fogyasztók még meglévő félelmeit", de a 8000 új helyszínt "fontos lépésnek nevezte a széles körű lefedettség felé, ami fontos a fogyasztók számára". A ChargeUp, a magán töltésszolgáltatókat képviselő szakmai szövetség szerint "a hatótávolsággal kapcsolatos aggodalom nagy része abból ered, hogy az emberek egyszerűen nem tudnak a meglévő töltési lehetőségekről".

Annak ellenére, hogy a német kormány 1,8 milliárd eurót pumpált az adófizetők pénzéből az új rendszerbe, nem tudott szigorú feltételeket szabni a támogatott töltőállomások magánüzemeltetői számára, például nem szabhatta meg az áram kilowattóránkénti maximális árát. Mivel a támogatott töltőpontokat olyan régiókban építik, ahol alacsony a verseny, az üzemeltetők az előnyükre használhatják ezt ki, és magasabb árakat diktálhatnak, mint amennyit a versenykörnyezetben felszámítanának. A közlekedési minisztérium mindazonáltal bizakodik, mert "a kiválasztott üzemeltetők vállalták, hogy csak megfelelő és a piacon szokásos töltési díjakat számítanak fel", és hogy ezt a kormány figyelemmel kíséri, és hajlandó lesz tájékoztatni a versenyhatóságot, ha túlzott díjszabásra utaló jeleket talál.

A kormány eredetileg 44 cent/kWh-s árplafont szeretett volna bevezetni, de az Európai Bizottsággal folytatott tárgyalások során el kellett vetnie ezt az elképzelést, mivel a Bizottság szerint ez torzítja a versenyt. "A fogyasztók védelme és az átláthatóság érdekében mindenképpen kívánatos lett volna egy árplafon" - mondta az ADAC szóvivője, megjegyezve azonban, hogy ez "összességében érvényes, és nem csak a támogatott Deutschlandnetzre. Az ADAC általánosságban nagyobb átláthatóságot követel a töltőállomásokon, például a fizetési folyamat során megjelenő kijelzők, a töltési árak stb. révén, hasonlóan az üzemanyagokra vonatkozó piaci átláthatósági hivatalhoz" - tette hozzá a szóvivő.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #24
    "Németország szerint nem nagyobb akkumulátorok kellenek az autókba, hanem több töltőállomás"

    Ebből biztosan lehet tudni, hogy a jó megoldás a nagyobb akkumulátorok az autókba. Németek idióták.
  • t_robert #23
    Amúgy pont a klima változás miatt létezik emberi civilizáció. Ha mondjuk el volna tolodva 20-30 ezer évvel a klima ciklus akkor még mindig kevesen volnánk egy barlang mélyén a tűz körül dideregve a behavazott tájon és idönként kergetözve a mamutokkal a hómezökön. A jégkorszakból kiolvadó sok millió négyzet km terület kellett ahhoz, hogy az emberiség megvesse a lábát a már hómentes tájakon, letelepedjen és társadalmat alapítson. Ráadásul pont egybe esett a klimaváltozás kedvező hatása azzal, hogy kialakult egy olyan emberi faj, ami már elég fejlett volt az előre lépésre(homo sapiens) Egy millió évvel ezlötti emberi ős nem volt azon a szinten, hogy képes legyen társadalmakat alapítani és 20 ezer év alatt egy technikai civilizációt kiépiteni. Szóval a körülmények és a biológia igen szerencsés összejátszása kellett hozáá, hogy ma emberi társadalomról beszéljünk. relatíve ilyen rövid idő alatt. Szóval igaziból pont a klima változás miatt létezik emberi civilizáció a mai szintjén. Ha még csak most kezdenének csöpögni a barlang bejáratánál a jégcsapok még sehol nem tartanánk.... pont ez a villámgyors fejlődés mutatja azt, hogy milyen gyorsan képes alkalmazkodni az emberiség. erősen kétlem, hogy holmi kis klima változás alapvetően ketté törné az emberiség karrierét. Persze, ha sikerülne lassitani a klima változás a saját magunk valamilyen visszafogásával, akkor az növelné a rendelkezésre álló időt az alkalmaszkodáshoz. Nem mindegy, hogy 500 év alatt zajlik le a klima változás maradéka vagy 1500 év alatt. 1000 év egy pillanat egy faj történetében, de az emberiség fejlődése és felkészülésében a változáshoz hatalmas idő.
  • t_robert #22
    Mint ahogy a klima változás se fog nélkülünk se megszünni. legfeljebb ha nincsen benne az ember a képben is vn csak lassabban. Lévén a klima változás 20 ezer év zajlik nagyjából. Ahogy haladunk kifele az utolsó jégkorszakból. A ciklikusan ismétlödő jégkorszakok és az azokból kiolvadási folymat már vagy 100 millió éve zajlanak. és már vagy 150-200-szor lezajlott az emberek nélkül is. Így alapvető baromság arról beszélni, hogy megállítani a klima változást vagy, hogy alapvetően az emberiség okozza. Mi igaziból hatunk a folyamat sebességére. Ha nem volna emberiség, akkor mondjuk 5000 év múlva érnénk el a felmelegadés maximumát Miattunk lehet, hogy 500 év múlva bekövetkezik. A jégkorszaki ciklusoknak valami csillagászati oka van ami a föld pályával és Nappal függ össze, amire nincsen ráhatásunk igaziból. Se megállítani se visszaforditani nem tudjuk. Legfeljebb alkalmaszkodni hozzá, ahogy ezt már több százszor eddig is megtette a Főld élővilága. Néha jobban néha rosszabbul, akár az aktuálisan élő fajok tömeges kihalása mellett... Nyilván az emberiség nem fog kipusztulni a klima változás miatt. Túlságosan bele ágyazta már magát a föld élővilágába és technikailag elérte azt a szintet, amikor meg tud oldani magának technikai eszközökkel is dolgokat. Hogy milyen lesz az élet jobb vagy rosszabb nem tudjuk, de hogy változni fognak a körülmények az biztos. Amihez alkalmazkodni kell és alkalmaszkodni is fogunk. Az emberiség már számtalnszor bebizonyította, hogy igen csak találékony és alkalmaszkodó faj. Ki se lehetne már minket ciánozni. Hacsak nem jön egy baromi nagy meteor vagy nem irtjuk ki magunkat egy atomháborúval maradni fogunk. van mögöttünk sok millió évnyi rutin és tapasztalat a túl élésre. Hozzánk képest a csótányok nyeretlen kétévesek... :)
  • t_robert #21
    8 milliárd ember nem fog lecsökkeni az 1000-ed részére és visszamászni a fára.... a tényleges relaitásokból kell kiindulni, ami elérhető.... az emberek élni fognak anyagi javakat termelni, használni, energiát fogyasztanak, mozognak stb.
  • t_robert #20
    Már miért ne javítana az elektromos autó???? Azért kétségtelenül egyértelmű, hogy egy elektromos autó használata mindent vbeleszámítva is jóval kevesebb károsanyag kibocsátással jár, mint akár a kőolaj kibányászása, szállítása, finomitása, szállitása a benzinkútra majd elégetése egy robbanó motoros járműben. Főleg ha az autóba töltött energia jó részt valami nap vagy szélerőmű termeléséből származik. Nem pedig valami szén vagy földgáz üzemű hőerőmű termeli meg. Ergó környzetebarátabb megoldás az elektromos autó, mint a robbanó motoros. Persze nem zéró terhelés egy egy elektromos autó előállítása és üzemelése,de ha kimutathatóan kisebb, mint egy hagyományos autó, akkor az előre lépés. Nyilván környezeti szempontól az volna az optimális ha nem léteznének emberek a földön egyáltalán, de maradva a realitásoknál akkor már inkább elektromos autók, mint a robbanó motor. irrális evárásokhoz nyilván nem lehet alkalmaszkodni, akkor már maradt az egyértelűen kevéssé káros megoldás.
  • Tetsuo #19
    A Föld, a földünk, a világunk, környezetünk, az emberiség, az emberi genom, a szellemiség, az erkölcs, a kultúra stb. egyre gyorsabban halad a vég, a teljes megsemmisülés felé. De beszéljünk csak a környezetünk romlásáról.
    Azon nem változtat az elektromos autózás elterjedése egy jottányit sem. Paradigmaváltás és totális társadalmi átalakulás a minimum a jobb világhoz. Egyébként arra, hogy véget vessünk a jelenlegi politikai/gazdasági berendezkedésnek/szellemnek, nulla esély van.
  • t_robert #18
    speciel amikor elkezdett terjedni a robbanó motoros járművek se volt minden sarkon töltő állomás. Hosszú évtizedekbe telt mire kialakult egy használható elég sürű töltő állomás hálózat. Nyilván mikor mondjuk 1910-ben autoztál MO-n a Ford-T modelleddel igen csak meresztgetted a szemedet az országúton merre lehet vajon töltő állomás. Pedig akkor Benz már megalkotta 24 éve az autóját. A mai sürü töltő állomás hálozat valamikor a 60-as, 70-es években alakult ki, mikor úgy igazán elkezdett nővekedni az országban a járművek száma. Pedig akkor már 80-90 éve létezett autó.
  • t_robert #17
    ok, de mi a franc legyen helyette? Pusztitsuk tovább és szennyezzük a bolygót vagy járjunk gyalog????? Válassz... vagy mondj jobbat....
  • Tetsuo #16
    A shunt magyarul söntellenállás. ;-)
  • kvp #15
    "Konkrétan a sógor Jeep-jét nem akarták elvinni. Hogy ez német vagy sem, nem néztem utána."

    Ez a motor van benne:
    Rear 33 kW (44 hp; 45 PS) FCA IPMSM and 100 kW (134 hp; 136 PS) integrated transmission-traction motor (4xe)

    Ebbol az Interior Permanent Magnet Synchronous Motor a lenyeg, tehat allando magneses, ami jo hatasfokot jelent, de nem lehet elektromosan szanalni a vontatomotort a vontatashoz, csak ha mechanikusan levalasztjak a motort az attetelrol, de jelen esetben az egesz integralva van egy hazba.

    A jarmu ettol fuggetlenul vontathato, csak vontatasi modba kell helyezni. Vagy szoftveresen vagy ha teljesen halott a kozponti rendszer, akkor a 3 fazisu meghajto kabelekre helyezett shunt-tal. Jelen motor eseten az attetelek mellett a vontatasi elektronika is be van epitve a motor hazaba, tehat az ut szelen nem bonthato, mivel a gyarto elfelejtett mechanikus override kontaktorokat epiteni a hajtasba.

    Ezzel szemben egy squirrel cage AC motornal ha lekapcsoljak a gerjesztest, akkor magatol szabadon futova valik. Ez utobbi volt Nikola Tesla egyik nagy talalmanya (1888-ban) es a Tesla motors is erre epitette fel a hirnevet. Van nehany Tesla tipus amiben allando magneses motorral szereltek az egyik tengelyt, azt a veget emelni kell vontataskor. A jeep eseteben sajnos mindket veget emelni kellene, ami nem igazan megoldhato.


    "Töltő meg nincs minden parkolóhelyhez kiépítve, így a "mindig rádugom" elmarad."

    Errol szol a cikk, hogy ha minden parkolohelyen van tolto, akkor ugyis meg kell allni parkolodijat fizetni, ennyi erovel azt ugy is be lehet fizetni, hogy raduja az ember a kocsit a toltore. Egyszerre tolti es fizeti a parkolodijat is, raadasul csak percre pontosan addig amig tolton van, azaz ott parkol.

    "Ha hosszabb távra megyek és úgy jönnek össze a dolgok, akkor elég 4 óra után megállnom. Tankolok, ürítek, esetleg eszek is. Kb. 15-20 perc lehet és megyek tovább a következő 4-5 órára. "

    A cel az lenne, hogy 20-30 perc alatt eleg energiat toltson bele egy gyorstolto, ami a kovetkezo 4-5 orara eleg a kocsinak. Igy viszont csak 4-5 orara eleg aksi kell bele, ami olyan 450-500 km-es hatotavot jelent. Ennel tobb folosleges. De ehhez kell egy 20-30 perces gyorstolto minden autopalya parkolohelyre. Errol szol a cikk.

    ps: Akinek nem lesz penze 500 km-es hatotavu autot venni, az vesz munkabajarashoz egy kisebbet es nagyobb tavolsagra tomegkozlekedessel (pl. vonat) utazik. Legfeljebb majd a celnal nyaralashoz berel egy hasonlo kis elektromos autot mint amilyen amugy otthon van neki.