Gyurkity Péter
Európai országokban nyitja meg töltőit a Tesla
A cég újabb európai országokban támogatja az egyéb gyártók autóinak feltöltését.
A Tesla háza táján nemrég futott be hír arról, hogy ismét leállt a cég sanghaji üzeme, ami többek között az újabb korlátozások eredménye volt. Most a Supercharger-hálózat újabb bővítéséről számoltak be, ez azonban az egyéb gyártók felé történő nyitás részét képezi, amelyre újabb európai államokban kerítenek sort.
A Non-Tesla Supercharger Pilot hivatalos oldalán látható a kibővült lista, amelyen Hollandia, Franciaország és Norvégia mellett immár az Egyesült Királyság, Ausztria, Belgium, Spanyolország, Svédország, valamint Németország is megtalálható, ez pedig azt jelzi számunkra, hogy ezen országokban is lehetőségünk van az egyéb típusok feltöltésére, legalábbis korlátozott formában. Mindenképpen fontos szempont, hogy nem a teljes hálózatot nyitják meg, erre csak ott nyílik lehetőség, ahol a cég szerint megfelelő hálózati kapacitás áll rendelkezésre, vagyis a pontos számok minden országban mások lehetnek. Korábban arról hallhattunk híreket, hogy Norvégiában kétharmados arányt sikerült elérni (vagyis 88 állomásból 58 támogatja ezt a funkciót), az Egyesült Királyságban azonban mindössze 15 helyszínen elérhető a kompatibilitás.
Ezen helyszínek pontos listáját a Tesla alkalmazásán belül láthatjuk, nyilván ezt érdemes áttanulmányozni, mielőtt egyéb típusú autónkkal megállunk egy Supercharger-állomáson. A lépést az teszi lehetővé, hogy a cég elkezdte a CCS Combo 2-típusú csatlakozók felszerelését, vagyis az európai szabványt követik, szép lassan, fokozatosan, igyekezvén elkerülni a saját vásárlók haragját – közülük nyilván nem mindenki örül annak, hogy hamarosan rivális megoldásokkal kell majd vetélkedniük a töltési lehetőségekért. Az európai (és néhány egyéb) piacon saját autóik is ilyen csatlakozókkal érkeznek, ezzel számukra is megnyílik a többi töltőhálózat, viszont nagy kérdés, hogy a hálózati kapacitás mennyiben teszi majd lehetővé a fenti program gyors kibővítését.
Egyes kutakon a rövidebb kábelek miatt nem minden típus feltöltése megoldható, tehát ezt a szempontot is szemünk előtt kell tartanunk.
A Tesla háza táján nemrég futott be hír arról, hogy ismét leállt a cég sanghaji üzeme, ami többek között az újabb korlátozások eredménye volt. Most a Supercharger-hálózat újabb bővítéséről számoltak be, ez azonban az egyéb gyártók felé történő nyitás részét képezi, amelyre újabb európai államokban kerítenek sort.
A Non-Tesla Supercharger Pilot hivatalos oldalán látható a kibővült lista, amelyen Hollandia, Franciaország és Norvégia mellett immár az Egyesült Királyság, Ausztria, Belgium, Spanyolország, Svédország, valamint Németország is megtalálható, ez pedig azt jelzi számunkra, hogy ezen országokban is lehetőségünk van az egyéb típusok feltöltésére, legalábbis korlátozott formában. Mindenképpen fontos szempont, hogy nem a teljes hálózatot nyitják meg, erre csak ott nyílik lehetőség, ahol a cég szerint megfelelő hálózati kapacitás áll rendelkezésre, vagyis a pontos számok minden országban mások lehetnek. Korábban arról hallhattunk híreket, hogy Norvégiában kétharmados arányt sikerült elérni (vagyis 88 állomásból 58 támogatja ezt a funkciót), az Egyesült Királyságban azonban mindössze 15 helyszínen elérhető a kompatibilitás.
Ezen helyszínek pontos listáját a Tesla alkalmazásán belül láthatjuk, nyilván ezt érdemes áttanulmányozni, mielőtt egyéb típusú autónkkal megállunk egy Supercharger-állomáson. A lépést az teszi lehetővé, hogy a cég elkezdte a CCS Combo 2-típusú csatlakozók felszerelését, vagyis az európai szabványt követik, szép lassan, fokozatosan, igyekezvén elkerülni a saját vásárlók haragját – közülük nyilván nem mindenki örül annak, hogy hamarosan rivális megoldásokkal kell majd vetélkedniük a töltési lehetőségekért. Az európai (és néhány egyéb) piacon saját autóik is ilyen csatlakozókkal érkeznek, ezzel számukra is megnyílik a többi töltőhálózat, viszont nagy kérdés, hogy a hálózati kapacitás mennyiben teszi majd lehetővé a fenti program gyors kibővítését.
Egyes kutakon a rövidebb kábelek miatt nem minden típus feltöltése megoldható, tehát ezt a szempontot is szemünk előtt kell tartanunk.