SG.hu

Hamis kézi váltó és hamis motorhang a Toyota új modelljében

Nem kérdés, hogy az elektromos járművek térhódítása nagyszabású változást jelent az autóiparban. De miközben a legtöbb autógyár késznek tűnik az elektromos jövő felkarolására, sokuknak nehézséget okoz a múlt elengedése.

A Toyota egy olyan elektromos jármű prototípusán dolgozik, amely a kézi sebességváltó vezetésének érzését utánozza. A váltó nem kapcsolódik semmihez, a padlóra szerelt hangszóró pedig hamis motorhangokat ad ki. Az autó még azt is eljátssza, hogy leáll, ha rosszul kezeljük a váltót, annak érdekében, hogy a sofőröknek a kézi váltós autó vezetésének "teljes élményét" nyújtsa. Ki kell emelni, hogy egy elektromos járműről van szó. Nincs benne hajtótengely, nincs mit váltani. Mindezt egy szoftver segítségével érik el. A Toyota szerint a cél az, hogy megőrizzék a vezetési élményt az autórajongók számára, de nem világos, hogy az emberek valóban akarják-e ezt.

Az emberek általában utálják a hamis szarokat. (A műhús-iparnak sem megy túl jól.) Értelemszerűen ezt is utálni fogják. Sajnos a Toyota nincs egyedül azzal, hogy megpróbálja kínosan összemosni az autóipar múltját és jövőjét. A Dodge szintén olyan hamis motorhangokon dolgozik lelkesen, amelyet bele tud rakni a hamarosan megjelenő elektromos izomautóiba. A Charger Daytona SRT koncepció volt az első, amely tesztelte ezt a víziót. A reakciók annyira negatívak voltak - az emberek egy nő jajveszékeléséhez hasonlították -, hogy a Dodge vezérigazgatója kénytelen volt biztosítani a rajongókat arról, hogy a hang fejlesztés alatt áll és még tökéletesíteni fogják.


Persze ez feltételezi, hogy lesz majd egy hamis hang, amit az emberek elfogadnak. Csak egy bizonyos módon kell hangolni, a hangerősségen egy kicsit állítani ahhoz, hogy a megfelelő szerotoninreakciót váltsa ki az autórajongókból. További példák közé tartozik egy teljesen elektromos Ford Mustang hatfokozatú kézi sebességváltóval (ebből csak egyetlen példány készült) és a Jeep Magneto koncepciója kézi sebességváltóval. A Lexus szintén egy olyan váltórendszert fejleszt, amely a kuplung és a botváltó érzetét utánozza egy elektromos autóban. Mindez az autóiparban mélyen gyökerező aggodalomra utal, amely a belső égésű motorok közelgő elavulásával kapcsolatos. Az, hogy mindez a kézi sebességváltókra összpontosul, különösen furcsa, tekintve, hogy a technológia már évtizedek óta hanyatlóban van.

A Toyota mérnökei azt mondják, hogy a hamis motorhangokkal és a semmit nem csináló botváltóval megpróbálják "lenyűgözni" a vásárlókat. De miért kellene a vásárlóknak egy olyan technológia, amely ma már csak az árkád videójátékokban kötelező kellék? Az autógyártók nem csak a belső égésű motorok végétől tartanak, de az elektromos járművek térnyerésével kapcsolatban is rendkívül szkeptikusak - még akkor is, ha továbbra is dollármilliárdokat ölnek a fejlesztésükbe. Nem tudják megjósolni, hogy milyen szubkultúrák fognak kialakulni az EV-k körül - ha egyáltalán lesznek ilyenek -, és idegesek a hobbisták és az utángyártott modellek jelentőségének csökkenése miatt - két olyan piac, amelyekre az ágazat évtizedek óta büszke.


Láttunk már néhány sejtést arról, hogy milyen rajongói közösségek épülnek ki az elektromos autók köré, és ezek nagy része jelenleg a Teslára összpontosul. Ez talán segít megmagyarázni, hogy az iparág többi része miért nem tudja még mindig igazán felfogni mi fog történni. Ezért kapjuk ezeket az ostoba trükköket, amelyek célja, hogy megnyugtassák az elektromos járművekre dühös vagy nyíltan ellenséges autóversenyzőket. Nem akarják elveszíteni ezeket az embereket, ez rendben van. Imádják a hangos autókat! Imádják a sebességet és azt csattogást, amit a sebességváltáskor kapunk. Ezzel szemben az elektromosak alig adnak ki hangot gyorsítás közben. Ez furcsa és sok embernek nem tetszik.

De az nincs rendben, hogy a belső égésű motor diktálja az elektromos jövő feltételeit. Ez az oka annak is, hogy a piacra kerülő elektromos autók a szükségesnél sokkal nagyobb akkumulátorokkal felszerelt dögnehéz óriások. Az autók továbbra is gyorsak lesznek (feleslegesen gyorsak), és a legtöbb esetben még sokkal jobban gyorsulnak majd, mint korábban. Az elektromos autóknak is meglesznek a maguk furcsa szubkultúrái és hobbi-közösségei a maguk idejében. De ne akarjuk előre hozni ezt a jövőt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • rebekakocsis #35
    Mint éppen most te.
  • Tetsuo #34
    A személyeskedőket, akik a témához hozzá sem szólnak, ki kellene vágni a francba. (ENVE, rebekakocsis stb.)
  • ENVE #33
    Az, aki nap, mint nap nyomja ide a paranoid téveszméit ne beszéljen már arról, hogy kinek szabadna vezetnie forgalomban
  • Tetsuo #32
    Biztos sokan vannak, akik élvezik az úgynevezett vezetést, én nem. Szerintem minél automatább a kocsi, minél kényelmesebb, annál jobb. A közlekedés élményét nekem a bejárt tájak szépsége, a helyi éttermek jelentik, nem a bömbölő motor, a benzinszag, az olajos kéz stb. A műhang, a műváltás a műhűtőrács stb. szánalmasabbnál is szánalmasabb. A vezetőmérnököt vagy részlegigazgatót, amelyik kimondja ezekre az áment, évtizedekre börtönbe csuknám.


  • defiant9 #31
    "És igen át megyek a másik sávba ha az ív megkívánja, belátható és nem jön senki."
    Nyilván senki nem szándékosan lesz öngyilkos, ahogy írtam 1000-ből 999x bejön.

    "ha a) nem képes megfelelően lassulni b) a tömege miatt eléggé sz@rúl viselkedik a kanyarban"
    A te vasad meg alulmarad egy még könnyebb járgánnyal, vagy motorral szemben.
    Az hogy csak a kanyarra fókuszálsz az cherry picking, egy veresenypálya köridőben(nem drag race) az elektromos autók/Tesla igencsak versenyképesek. Pl:
    https://hu.motor1.com/news/532229/tesla-model-s-plaid-nurburgring-rekord/
  • Macropus Rufus #30
    A lényeg amit írtam megint nem jött át amint látom...
    nem én vagyok a ma született bárány. És igen át megyek a másik sávba ha az ív megkívánja, belátható és nem jön senki. És nem, nem szoktam a 30-as tábláknál lassítani, csak akkor ha indokolt, pl. lakott terület. A nagy büdös semmiben kint hagyott táblát lesz@rom. A Pilisben elég sok helyen akár 60-al is mehet vagy gyorsabban, amit a tábla enged. A hsz-om lényege az volt, hogy egy villany vas hiába van 100-on 3 sec alatt, ha a) nem képes megfelelően lassulni b) a tömege miatt eléggé sz@rúl viselkedik a kanyarban. És egy S kanyar (kanyar ívtől függően) 60-70 el bőven elég, hogy a 2-2,5tonna szépen kiforduljon és az elektronika sem biztos, hogy meg tudja állítani a 70-el sodródó 2 tonnás szörnyet. De a lényeg, hogy 3 másodperc alatt van 100-on. Lehet, hogy van, de én még nem láttam olyan tesztet ami mondjuk a qurva gyors Tesla (vagy bármilyen villany vas) esetében egy 0-100-0 mérés lenne...
  • defiant9 #29
    "A baj ott van, hogy te egyből erre gondolsz, tehát érzed hol a bibi?"
    Én abból indulok ki hogy mi a gyakorlat. A sportos szerptentinezés attól az hogy átlógnak és ezáltal 10-20-30km/h-val gyorsabbak(1000-ből 999x ezzel nincs is gond, hisz látja hogy szabad az út), de jó hogy te inkább szabálykövető vagy és inkább lassan veszed be. Akkor sebesség korlátokat is betartod ugye? Tehát a 30-as táblánál szépen le is lassítasz.
  • Macropus Rufus #28
    jesszusom, te tényleg soha nem vezettél, vagy nem tudsz. Na neked 100%-k, hogy lvl4-es vas kell. Minimum.
    Tehát ha valaki vált akkor nem nézi az utat. Ember! Azért vált mert nézi az utat. Váltani csak a loserek szoktak úgy, hogy nézik a váltót. Az tudnod kell, hogy hol van. MEg a váltás nem olyan mint a tüsszentés, hogy amíg váltasz addig nem látsz.

    "Na pont ez a hozzaallas ami miatt annyi baleset van."
    látod, neked is úgy jár az agyad mind defant9-nek. A lényeg az lenne, hogy a 2tonnás villany vas ami gyorsnak gyors, képes e a sávban maradni egy ilyen helyen. Am. ugye a baleset az ilyen mentalitásból is eredhet "Egy sima Tesla fele 3 fazisu AC mororos Tesla auto allva hagyja oket." és ezt ugye Te írtad... :p

    Maradjunk annyiban, hogy nem tudsz vezetni. Aki meg tud és szeret is az szerinted alkalmatlan.
  • Macropus Rufus #27
    nem kell ez. Én nem írtam ezt. A baj ott van, hogy te egyből erre gondolsz, tehát érzed hol a bibi? :p
    A lényeg pont az lenne, hogy a saját sávban marad. 2tonnás autók nem fognak csak úgy a saját sávjukba maradni. Hiába gyorsulnak mint az állat, a kanyar kifog rajtuk.
  • defiant9 #26
    "és jól megnézzük itt a Pilisben, hogy melyik a jobb kanyarvadász."
    Ebben ugye jellemzően benne van hogy ideális ívet választasz és átlógsz a szembe sávba ugye?
    Érezzük mi a baj ezzel?