35
-
rebekakocsis #35 Mint éppen most te. -
#34 A személyeskedőket, akik a témához hozzá sem szólnak, ki kellene vágni a francba. (ENVE, rebekakocsis stb.) -
ENVE #33 Az, aki nap, mint nap nyomja ide a paranoid téveszméit ne beszéljen már arról, hogy kinek szabadna vezetnie forgalomban -
#32 Biztos sokan vannak, akik élvezik az úgynevezett vezetést, én nem. Szerintem minél automatább a kocsi, minél kényelmesebb, annál jobb. A közlekedés élményét nekem a bejárt tájak szépsége, a helyi éttermek jelentik, nem a bömbölő motor, a benzinszag, az olajos kéz stb. A műhang, a műváltás a műhűtőrács stb. szánalmasabbnál is szánalmasabb. A vezetőmérnököt vagy részlegigazgatót, amelyik kimondja ezekre az áment, évtizedekre börtönbe csuknám.
-
defiant9 #31 "És igen át megyek a másik sávba ha az ív megkívánja, belátható és nem jön senki."
Nyilván senki nem szándékosan lesz öngyilkos, ahogy írtam 1000-ből 999x bejön.
"ha a) nem képes megfelelően lassulni b) a tömege miatt eléggé sz@rúl viselkedik a kanyarban"
A te vasad meg alulmarad egy még könnyebb járgánnyal, vagy motorral szemben.
Az hogy csak a kanyarra fókuszálsz az cherry picking, egy veresenypálya köridőben(nem drag race) az elektromos autók/Tesla igencsak versenyképesek. Pl:
https://hu.motor1.com/news/532229/tesla-model-s-plaid-nurburgring-rekord/
-
Macropus Rufus #30 A lényeg amit írtam megint nem jött át amint látom...
nem én vagyok a ma született bárány. És igen át megyek a másik sávba ha az ív megkívánja, belátható és nem jön senki. És nem, nem szoktam a 30-as tábláknál lassítani, csak akkor ha indokolt, pl. lakott terület. A nagy büdös semmiben kint hagyott táblát lesz@rom. A Pilisben elég sok helyen akár 60-al is mehet vagy gyorsabban, amit a tábla enged. A hsz-om lényege az volt, hogy egy villany vas hiába van 100-on 3 sec alatt, ha a) nem képes megfelelően lassulni b) a tömege miatt eléggé sz@rúl viselkedik a kanyarban. És egy S kanyar (kanyar ívtől függően) 60-70 el bőven elég, hogy a 2-2,5tonna szépen kiforduljon és az elektronika sem biztos, hogy meg tudja állítani a 70-el sodródó 2 tonnás szörnyet. De a lényeg, hogy 3 másodperc alatt van 100-on. Lehet, hogy van, de én még nem láttam olyan tesztet ami mondjuk a qurva gyors Tesla (vagy bármilyen villany vas) esetében egy 0-100-0 mérés lenne... -
defiant9 #29 "A baj ott van, hogy te egyből erre gondolsz, tehát érzed hol a bibi?"
Én abból indulok ki hogy mi a gyakorlat. A sportos szerptentinezés attól az hogy átlógnak és ezáltal 10-20-30km/h-val gyorsabbak(1000-ből 999x ezzel nincs is gond, hisz látja hogy szabad az út), de jó hogy te inkább szabálykövető vagy és inkább lassan veszed be. Akkor sebesség korlátokat is betartod ugye? Tehát a 30-as táblánál szépen le is lassítasz. -
Macropus Rufus #28 jesszusom, te tényleg soha nem vezettél, vagy nem tudsz. Na neked 100%-k, hogy lvl4-es vas kell. Minimum.
Tehát ha valaki vált akkor nem nézi az utat. Ember! Azért vált mert nézi az utat. Váltani csak a loserek szoktak úgy, hogy nézik a váltót. Az tudnod kell, hogy hol van. MEg a váltás nem olyan mint a tüsszentés, hogy amíg váltasz addig nem látsz.
"Na pont ez a hozzaallas ami miatt annyi baleset van."
látod, neked is úgy jár az agyad mind defant9-nek. A lényeg az lenne, hogy a 2tonnás villany vas ami gyorsnak gyors, képes e a sávban maradni egy ilyen helyen. Am. ugye a baleset az ilyen mentalitásból is eredhet "Egy sima Tesla fele 3 fazisu AC mororos Tesla auto allva hagyja oket." és ezt ugye Te írtad... :p
Maradjunk annyiban, hogy nem tudsz vezetni. Aki meg tud és szeret is az szerinted alkalmatlan. -
Macropus Rufus #27 nem kell ez. Én nem írtam ezt. A baj ott van, hogy te egyből erre gondolsz, tehát érzed hol a bibi? :p
A lényeg pont az lenne, hogy a saját sávban marad. 2tonnás autók nem fognak csak úgy a saját sávjukba maradni. Hiába gyorsulnak mint az állat, a kanyar kifog rajtuk. -
defiant9 #26 "és jól megnézzük itt a Pilisben, hogy melyik a jobb kanyarvadász."
Ebben ugye jellemzően benne van hogy ideális ívet választasz és átlógsz a szembe sávba ugye?
Érezzük mi a baj ezzel? -
rebekakocsis #25 Te életedben nem vezettél autót ez már biztos. Illetve ha netán mégis, akkor rettegve teszed ezt. Vagy szimplán hülye vagy. Szvsz az utolsó. -
kvp #24 "részeg versenyzők"
A balesetek nagyreszet a reszegek es a versenyzok okozzak. Ebbe beletartoznak a gyorshajtok is. Es igen, vannak reszeg gyorshajtok is, de kulon-kulon is problema.
"Képzeld a napokban vettem egy élmény autót magamnak mert szeretek vezetni. Na akkor szerinted én egy pszichológiailag alkalmatlan ember vagyok..."
Versenypalyan lehet menni vele. De aki a kapcsolgatassal szorakozik, annak kevesebb ideje marad az utat es a tobbi kozlekedot figyelni. Kezi valtos kocsival eleve nem lenne szabad olyan gyorsan menni, mint egy automataval. Ezert egy sebesseglimit a kezi valtos jarmuvekre siman felkerulhetne. (palyan 80, uton 50, varosban 30) Zart versenypalyan mehet amennyivel csak tud, ott van bukoter es nincs civil forgalom.
"De ha gondolod, hozd a Teslád, és hozom a saját vasamat és jól megnézzük itt a Pilisben, hogy melyik a jobb kanyarvadász. ;)"
Na pont ez a hozzaallas ami miatt annyi baleset van. A Pilisben nem kanyarvadaszkodni kellene, hanem nagyon ovatosan vezetni. Igy elkerulheto lenne a sok baleset, amikor egy kocsi kiegyenesiti a kanyart vagy beveszi, de atmenve a szembesavba es elcsapja a szembe jovo szabalyosan kozlekedot. Tehat aki ilyen helyen az ovatos es lassu helyett dinamikusan vezet, az veszelyes masokra es nem lenne szabad jogsit kapnia. -
Macropus Rufus #23 "utan az utcai versenyzok okozzak. Mert elmeny nekik amikor eppen nem sodrodnak ki a kanyarban. Aztan neha megis es akkor megolnek 1-1 arra jaro csaladot jarulekos karkent. Aki elvezkedesbol vezet az pszihologiailag alkalmatlan a forgalomban valo reszvetelre."
hát jó nagy baromságokat hoztál itt össze. Szóval ízt állítod, hogy csak a részeg versenyzők okoznak balesetet, továbbá állítod, hogy a sofőrök csak kényszerből vezetnek, mert aki szeret vezetni az pszichológiailag alkalmatlan a forgalomban való részvételre. Ennél nagyobb f@szságot még nem is hallottam haver!
Lehet számodra ez teljesen furcsa de sok ember szeret vezetni. Az, hogy te nem szeretsz és kényszerből járod az utakat az a te problémád. Képzeld a napokban vettem egy élmény autót magamnak mert szeretek vezetni. Na akkor szerinted én egy pszichológiailag alkalmatlan ember vagyok... bull shit.
"Egy sima Tesla fele 3 fazisu AC mororos Tesla auto allva hagyja oket."
és most komolyan a hozzád hasonló gyerekeken kívül kit mozgat, hogy mennyi alatt van 100-on? A Tesla csak gyorsan megy és gyors. Ennyi. Mást nem tud. Olyan terhelés váltásai vannak a kanyarokban, hogy csak pislogni fogsz. Egyenesen meg a sz@r is tud gurulni. De ha gondolod, hozd a Teslád, és hozom a saját vasamat és jól megnézzük itt a Pilisben, hogy melyik a jobb kanyarvadász. ;)
-
kvp #22 "Miután 18 éve van csak a porschékban a pdk, így bizonyítod fingod sincs a témáról.."
https://en.wikipedia.org/wiki/Dual-clutch_transmission
"The first use of a PDK in competition was the 1985 Porsche 962 C Le Mans racing car, which won the World Sportscar Championship in 1986.[2][21] The PDK transmission was also used in the 1985 Audi Sport Quattro S1 Group B rally car.[7][22]"
1985 ota hasznaljak ami kozel 40 eve volt. Az, hogy tul fiatal vagy hozza, hogy az 2003 elotti jarmuvekrol tudj, nem az en hibam.
Az, meg hogy rangat meg a wikiben is le van irva:
"The 2016 Acura ILX uses a torque converter (a device typically used in hydraulic automatic transmissions) paired with its 8-speed DCT. The purpose of the torque converter is to improve the smoothness of low-speed driving, through the elimination of jolting and shuddering sometimes found in DCTs at low speed."
Szoval egy sima nyomatekvaltos hidraulikus valto is boven eleg a legtobb belso egesu motorral szerelt jarmube. Egyszerubb is es simabb is a hajtas. Egy soros elektromos hajtaslanc pedig joreszt hozza a tisztan elektromos autok teljesitmenyet es simasagat, raadasul meg egyszerubb.
Meg egy 1956-os Oldsmobile is simabban gyorsul mint barmilyen mechanikus fogaskerekes megoldas.
https://www.automaticchoice.com/uploads/producten/pdfs/Catalogue/jetaway.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=kDpZZuqqics
Ha nem erted az angolt, akkor ez egy dupla folyadek kuplungos hidraulikus nyomatekvaltos automata valto 1956-bol.
(ultem benne es vezettem, meg a 90-es evek elejen egy 1957-es peldanyt, nagyon konnyen vezetheto es sima a gyorsulasa) -
kvp #21 "Akkor már mondok egy olyat amin régóta gondolkodok, kormány, pedálok kikerül, legyen egy joystick amin ha előre toljuk gyorsít, hátra lassít, jobbra balra ugyanúgy értelemszerű."
Jelenleg ennek torvenyi korlatja van elso sorban. Ugyanis a mai legmodernebb teslak eseten is vegig van mechanikus kapcsolat a kormanykerek es az elso kerekek kozott. A szamitogep csak segit a kormanyszervoval, ami egy villanymotor a kormanyoszlopon. Ugyanilyen a fekrendszer is, a fekpedal hidraulikusan ossze van kotve a mechanikus fekekkel es szamitogepes rendszer csak ezt tudja lenyomni, de az embert nem tudja megkadalyozni a fekezesben. Csak a gazpeldal az ami egy enkoder es a digitalis jel a motorba szerelt 3 fazisu invertert vezerli. Valojaban egy modern tesla jobban hasonlit az eredeti Tesla fele elektromos autora mint gondolnank. (egy normal auto volt, aksikkal es egy kis dobozban levo csoves erositovel hajtott AC motorral)
Ennek ellenere keszult tobb joystick-os auto koncepcio szinten, teljesen jol mukodnek, mint ahogy a repuloknel mar reges regen at is allt az airbus erre a die by wire megoldasra. A teljesen onvezeto autok tartalek iranyitasara valoszinuleg eleg is lesz egy kis elrejtett joystick, ugyanis az csak meghibasodas eseten kellhet majd, hogy felre lehessen allni veluk az ut szelere. (maximum lepesben kell ilyenkor haladni) -
#20 Miután 18 éve van csak a porschékban a pdk, így bizonyítod fingod sincs a témáról.. -
#19 Haha na feltaláljuk a dodgemet újra? :D
Akkor már mondok egy olyat amin régóta gondolkodok, kormány, pedálok kikerül, legyen egy joystick amin ha előre toljuk gyorsít, hátra lassít, jobbra balra ugyanúgy értelemszerű. Állítható lenne kinek hol felel meg ergonomikusan, könyéktámasszal stb, rengeteg fogyatékossággal élő szeménynek is teljesen használható lenne.
Utoljára szerkesztette: Palinko, 2023.06.20. 04:03:25 -
coolbboy83 #17 Kicsit csalódás ez a Toyotától... de legalább nem szervizigényes, mint a Bring Me Workshop vagy Merci.... azok ma már kohászati alapanyagok. -
CairoJack #16 A Toyota mikor vált idióta kretének gyülekezetévé?
Ilyenek teljesen idióta dolgokra égetik el a pénzt, az EV fejlesztésben meg sehol nincsenek. Na, majd amikor úgy járnak, mint a Nokia, akkor gondoljanak vissza erre a pillanatra... -
kvp #15 "de ha élvezkedni akarsz, átélni az irányítás mámorát"
Ezzel a cellal inkabb csak a zart versenypalyan szabadna menni. A legtobb balesetet a reszegek utan az utcai versenyzok okozzak. Mert elmeny nekik amikor eppen nem sodrodnak ki a kanyarban. Aztan neha megis es akkor megolnek 1-1 arra jaro csaladot jarulekos karkent. Aki elvezkedesbol vezet az pszihologiailag alkalmatlan a forgalomban valo reszvetelre.
"Látszik hogy nem ültél még pdk váltós porsche-ban..fingod sincs neked semmiről."
Ultem, bar csak utaskent egy kozel 30 eves, inkabb versenyhez valo gepben. Rangat a valto ha nem jo a fordulat a valtaskor (mert az idiota sofor manualis modban jatszik vele) Szegeny motor meg fol-le porog a gyors valtasi sorozatnal. Egy elektromos auto (a benzin elektromos soros hibridek is) ellenben teljes nyomatekkal indul es teljesen sima a gyorsulasa a teljes sebessegtartomanyban. A 70 eves benzin hidraulikusoke is. (bar ott meg nagy volt a loero veszteseg a konverteren)
A hidraulikus kuplung egyebkent a 40-es 50-es evek design-ja amerikabol es mar akkor hasznaltak dupla kuplungot. A ford T-ben pl. 4 volt 1908-ban, bar azok meg szarazon. Ezek 70-100 eves megoldasok es mara mar nagyon elavultak. Egy sima Tesla fele 3 fazisu AC mororos Tesla auto allva hagyja oket. (a teslakban a villanymotor a diferencialmuvet hajtja kozvetlenul es teljesen sima a gyorsulasa, lapos nyomatekgorbevel) -
Kotomicuki #14 Igen, ha az ezredmásodpercekre vered magad, akkor jó a zautómata is, de ha élvezkedni akarsz, átélni az irányítás mámorát, akkor a kézit választod..., amihez, igen, tudás is kell, nem úgy, mint a zelektronika majd mindent megcsinál helyettedben. -
#13 Látszik hogy nem ültél még pdk váltós porsche-ban..fingod sincs neked semmiről.. -
#12 Ez az igazi minden más hamis szar
-
#11 ez igy egyáltalán nem kell, minek beletenni plusz pénzért egy semmire nem valo dolgot amire még fejlesztést is szánnak, söt nem elég, hogy nem csinál semmit még hibát is okoz, ha leállitja a jol mukodo autot csak mert rossz helyre teszem a semmire nem valo váltobotot? ez mennyire nagy baromság már?
Ugyan olyan nagy hulyeség, mint ,h ogy kötelezik az elektromos autokat arra, hogy fake hangot adjanak ki 50km/h-ig csak mert halkak és , hogy igy biztonságosabb a gyalogosokra nézve.
Csak nem tudom, hogy a kedves jogalkoto járt e már gyalog autok között és meg tudta e különböztetni egy uj benzines és egy elektromos autot amikor csak gurul az utcán 30-al ahol gyalogosokkal találkozhat? Mert kb semmi különbség nincs a legnagyobb zaj forrása nem a motorhang hanem a gumi gördulése az uton vagy a kasztni egyébb részeinek a zaja, és az elektromos auto sem hangtalan annak is van egyfajta visito hangja amikor megy.
Tehát ez is egy felesleges fejlesztés .
ÉS aki elektromos autot vesz az esetleg pont azért venné, mert csendesebb , nem azért akarja megvenni, hogy a hangszorobol hallja a nyivákolást.
Azt meg megint nem értem, hogy hogy gondolják, hogy majd ugyan olyan hangot tudnak egy hangszorobol kiadni mint egy benzin motor a kipufogoval.
Ha ugyan azt a hangnyomást akarják elérni akkor szinte az egész autoba tele kéne pakolni hangszoroval és kellene még plusz akksi ami meghajtja.
Ugy is mindenki a hatotávra panaszkodik, de mégis telerakják felesleges elektromos dolgokkal ami csokkenti a hatotávot. vagy csak látvány elem és ha mást nem akkor fényszenynezést okkoz, de a belso világitások meg a vezetés biztonságára is kihat ha este bármilyen fényforrás csokkenti a vezető kilátási távolságát , ezáltal a veszély észlelését és reagálását. -
kvp #9 "Hipisztereknek való majomkodas az automata kocsi."
Mint ahogy a belso egesu motorral hajtott is. Az igazi sofor gozzel hajtott kocsit vezet vagy meg inkabb lovaskocsit. Az az igazi kihivas. Viccen kivul a mechanikus valto egy elavult kenyszermegoldas a belso egesu motorok nyomatek problemajara. A fokozatmentes valtok (a mechanikus cvt vagy a hidraulikus) sokkal egyenletesebb uzemet biztosit, nem veletlen hogy az utobbi terjedt el az 50-es evek soran a vasuton es az amerikai szemelyautokban is. Az elektromos hajtaslanc viszont teljesen megszunteti a problemat. (legyen az benzin vagy dizel elektromos vagy akkumulator elektromos) A benzin elektromos hajtaslanc mar a 1900-as evekben megjelent a de dion-bouton jarmuvekben, dizel-elektromos valtozata pedig a 60-as evekben lett nepszeru a nyugati vasutaknal. Ehhez kepest az olcsosag jegyeben keszult benzin mechanikus hajtassal az osszes keleteuropai jarmu egeszen a rendszervaltasig. Itthon jelenleg meg azert van annyi benzin es dizel mechanikus jarmu, mert nincs penze az embereknek uj autot venni, igy 3. vagy 4. gazdas nyugaton mar egyszer roncstelepre kuldott jarmuvekkel jarnak.
Ertem, hogy vannak olyan emberek, akik szivesen allitgatjak labbal a fordulatszamot, kapcsoljak kezzel az atteteket, sot allitjak menet kozben a gyujtasi szoget, a befecskendezest es a turbonyomast is. (vannak olyan jarmuvek amiken mindezt egyszerre lehet, a ford t modelltol a modern izomautokig) Viszont az, hogy valaki szeret jatszani egy autoval nem jelenti azt, hogy ez forgalomban elonyos vagy egyaltalan biztonsagos. Ezert irtam, hogy ha mar ember altal vezetett jarmu, akkor a gazpedalnak sebesseget kellene megadnia, nem teljesitmenyt, azaz idealis esetben a lenyomasanak merteke a kivant sebesseg erteke. Igy egy pedallal es a kormanykerekkel el lehet vezetni az autot es a tobbit megoldja a jarmu vezerlese.
"a váltóimádok gyanítom nem vezettek még automata autót, mert akkor nem beszélnének hülyeségeket..."
Sok magyar ember automata valtos autobol csak a szervokkal automatava alakitott mechanikus valtot ismeri, ami egy rossz kenyszermegoldas. Egy hidraulikus automata valto vagy egy elektromos hajtaslanc egesz mas. Sokkal egyenletesebben mennek veluk a kocsik, raadasul mivel nincs valtasi idoveszteseg meg jobban gyorsulnak/lassulnak is. (igen a fek reakcioideje is gyorsabb ha nincs a rendszerben mechanikus kuplung) -
dyra #9 De vezettek. Hipisztereknek való majomkodas az automata kocsi. -
Frekvency #6 a váltóimádok gyanítom nem vezettek még automata autót, mert akkor nem beszélnének hülyeségeket... -
NullZ3r0 #7 “ Az emberek általában utálják a hamis szarokat.” - éljen a minőségi újságírás… -
kvp #6 Szvsz. erdemesebb lenne egy rendes sebesseg enkoderes gazpedalt csinalni. Amennyire lenyomjuk akkora sebessegre allna be az elore kivalasztott gyorsulasi gorbe alapjan (pl. eco, normal, racing). Ha meg akar allni az ember csak leveszi a labat a gazrol es a kocsi allora fekezi magat, majd allo helyzetben poziciotartasra all at. Ekkor egyetlen szoftveres gazbedal kellene csak es a fekpedal csak veszfekkent maradna meg.
Hangnak meg boven eleg lenne az autok sajat inverterenek a hullamformajat audio tartomanyban lejatszani. Akkor hallana az ember mit csinal eppen a hajtaslanc.
A kezi valto az elektromos autok eseten olyan mint a faragott lo a benzines ele, hogy jobban hasonlitson az elozo technologiara. (voltak ilyen probalkozasok aztan rajottek hogy teljesen felesleges) -
#5 Kapós lesz,mint a műp*na :) -
dyra #4 Én meg örülnék egy váltós elektromos autónak. A kézi váltás az egyik legjobb dolog a kocsiba. Rettenet unalmas lehet enélkül vezetni. -
#2 Épp azon gondolkodtam nemrég, hogy ha új autót veszek, akkor csak automata váltósat. Erre ezek a gyökerek egy elektromosba akarnak botváltót és kuplungot rakni!
Az ilyet nem szabadna számítógép közelébe engedni. Az ilyet egy gumiszobába kellene zárni.
És mekkora hülyeség már a fülkébe tenni egy hangszórót?!
Az autórajongók szeretik hallatni a hangjukat. Hallatni! A hangszórót akkor már kívülre kell szerelni. Akkor van értelme. Amúgy is, mert így jelzés értéke is van a közlekedésben (gyalogos, biciklis, stb.) résztvevők számára. -
#1 Ez mekkora idiótaság..a Toyota rakjon rendes váltót a benzineseibe, meg a híbridjeibe ne azt a car e-cvt-t és megoldva..