Berta Sándor

Új kamerák készülnek az autonóm közlekedéshez

A szakemberek egységesebbé tennék a szoftverinterfészeket és szabványosítanák az elektronikai alkatrészeket.

A Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT) kutatói továbbfejlesztett kamerákat készítenek az automatizált vezetéshez és a csomagokat szállító autonóm robotautókhoz. Emellett a szakemberek olyan önállóan dolgozó kézbesítő járműveket fejlesztenek, amelyek egy beépített robotkarral képesek a csomagokat be- és kirakodni.

A modern gépkocsikban és teherautókban található elektronika és szoftverek nagymértékben javították a közúti közlekedés biztonságát és hatékonyságát. Problémát jelent azonban a szoftverinterfészek egységességének és az elektronikai alkatrészek szabványosításának hiánya. Ezért húsz tudományos intézmény és vállalat munkatársai közösen szeretnének moduláris elvet kidolgozni a járművek összes szoftver- és elektronikai hardverelemére. Ez lehetővé tenné, hogy a jövőben a mobilitási rendszer egészében jobban ki lehessen használni a villamosítást, a hálózatba kapcsolást és az automatizálást.

A Karlsruhei Technológiai Intézetben a tudósok autonóm csomagszállító járműveket fejlesztenek és jobb módszereken dolgoznak az emberek automatikus vezetés közbeni felismerésére. A kis autonóm robotok például csomagokat gyűjtenek és osztanak ki logisztikai központokban. "Az egyes egységek egy beépített robotkarral képesek csomagokat be- és kirakodni, illetve mobil robotoknak átadni. Ezáltal az áruszállítás gyorsabbá és hatékonyabbá válik" - közölte Martin Lauer, a Karlsruhei Technológiai Intézet Mérés- és Szabályozástechnikai Intézetének szakértője.

"Emellett olyan kamerákon dolgozunk, amelyek még rossz látási viszonyok között is megbízható információkat szolgáltatnak, hogy az autó megbízhatóan felismerje a többi közlekedőt és helyesen tudjon reagálni" - tette hozzá Lauer. Azért, hogy sikerrel járjanak, a kutatók mesterséges intelligencia módszereket alkalmaznak. Azt is vizsgálják, hogy az autonóm járművek hogyan tudnak érthető módon döntéseket hozni, hogy a felhasználók jobban megértsék a viselkedésüket.

Az AUTOtech.agil projektet a Német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium kétmillió euróval támogatja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!