Berta Sándor
Túlzottan megbíznak asszisztensrendszereikben a sofőrök
A fejlesztések elhitetik az autósokkal, hogy semmivel sem kell foglalkozniuk.
Az Electrek számolt be az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által készített tanulmányról, amelynek alapján az autonóm gépkocsik tulajdonosai és vezetői túlzottan megbíznak a járműveik különböző integrált asszisztensrendszereiben. Az olyan gyártók, mint a General Motors és a Tesla rendszerei elhitetik a sofőrökkel, hogy gyakorlatilag nem kell aggódniuk semmi miatt. Az IIHS anyaga szerint a Supercruise- és az Autopilot-használók 53 százaléka azt hiszi, hogy az alkalmazott rendszerek autonómok, de valójában csak segédrendszerek, amelyekre az autósok nem hagyatkozhatnak teljes mértékben, mindig képesnek kell lenniük beavatkozni és figyelemmel kell kísérniük a forgalmat.
A szakemberek a Supercruise rendszerrel felszerelt Cadillacek, az Autopilot rendszerrel ellátott Teslák, valamint a Propilot Assist rendszerrel felszerelt Infinit és Nissanok tulajdonosait kérdezték meg és a jelentős részük vélte úgy, hogy gépkocsijaik autonómok és ennek következtében túl kevés figyelmet fordítanak a forgalomra.
Az adaptív sebességtartó automatikával, sávtartó rendszerekkel és előzési funkciókkal felszerelt járművek látszólag azt a benyomást keltik a vezetőkben, hogy a gyorsítás, fékezés és kormányzás minden munkáját leveszik róluk. Mind a General Motors, mind a Tesla egyébként belső kamerákat szerelt fel, amelyek figyelik a sofőröket és szükség esetén figyelmeztetik őket, ha figyelmetlenek. A Nissan Propilot Assist pedig a kormányoszlopon található nyomatékérzékelő segítségével érzékeli, hogy a vezető mikor tartja a kezét a kormányon és mikor nem. Amennyiben az érintésmentes idő túl sokáig tart, riasztás hangzik el.
Az Electrek számolt be az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által készített tanulmányról, amelynek alapján az autonóm gépkocsik tulajdonosai és vezetői túlzottan megbíznak a járműveik különböző integrált asszisztensrendszereiben. Az olyan gyártók, mint a General Motors és a Tesla rendszerei elhitetik a sofőrökkel, hogy gyakorlatilag nem kell aggódniuk semmi miatt. Az IIHS anyaga szerint a Supercruise- és az Autopilot-használók 53 százaléka azt hiszi, hogy az alkalmazott rendszerek autonómok, de valójában csak segédrendszerek, amelyekre az autósok nem hagyatkozhatnak teljes mértékben, mindig képesnek kell lenniük beavatkozni és figyelemmel kell kísérniük a forgalmat.
A szakemberek a Supercruise rendszerrel felszerelt Cadillacek, az Autopilot rendszerrel ellátott Teslák, valamint a Propilot Assist rendszerrel felszerelt Infinit és Nissanok tulajdonosait kérdezték meg és a jelentős részük vélte úgy, hogy gépkocsijaik autonómok és ennek következtében túl kevés figyelmet fordítanak a forgalomra.
Az adaptív sebességtartó automatikával, sávtartó rendszerekkel és előzési funkciókkal felszerelt járművek látszólag azt a benyomást keltik a vezetőkben, hogy a gyorsítás, fékezés és kormányzás minden munkáját leveszik róluk. Mind a General Motors, mind a Tesla egyébként belső kamerákat szerelt fel, amelyek figyelik a sofőröket és szükség esetén figyelmeztetik őket, ha figyelmetlenek. A Nissan Propilot Assist pedig a kormányoszlopon található nyomatékérzékelő segítségével érzékeli, hogy a vezető mikor tartja a kezét a kormányon és mikor nem. Amennyiben az érintésmentes idő túl sokáig tart, riasztás hangzik el.